Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Certain methods of risk reduction

The article examined selected methods that allow to optimize the risk - the reduction or complete elimination. The presented methods are certainly helpful particularly for the investor that is involved in the construction process. Knowledge of procedures and responsibilities is also required in relation to contractors. Presented tools are useful particularly in the initial stage of construction projects, when appropriate conditions are created and the formal relationship between investor and contractor is fixed. The proper attention to them will in the future allow to avoid adverse and unforeseen situations, which often carry a high risk of loss.

I multimedialnych w pojazdach

Podzespoły elektryczne i elektromechaniczne pojazdu różnią się funkcjonalnością i szybkością działania. Jest to powód, dla którego pojazd wyposażony jest w kilka lub kilkanaście sieci informacyjnych również różniących się niezawodnością i szybkością komunikacji. Typowe opracowania dotyczące funkcjonowania sieci informatycznych pojazdów najczęściej dotyczą jednego typu sieci. W niniejszym artykule podjęto próbę porównania najważniejszych parametrów komunikacyjnych protokołów stosowanych w sieciach komunikacyjnych pojazdów.

Metoda zarządzania bezpieczeństwem statku w czasie katastrofy na morzu

W artykule przedstawiono metodę zarządzania bezpieczeństwem statku w stanie uszkodzonym w czasie katastrofy na morzu z uwzględnieniem analizy ryzyka. Zarządzanie bezpieczeństwem statku w metodzie oparte jest na ocenie ryzyka, oraz na zarządzaniu ryzykiem wypadku. Do oceny ryzyka zastosowano dwa kryteria: macierz akceptacji ryzyka i koncepcję ALARP. Przedstawiono wybrane metody zarządzania ryzykiem, ukierunkowane na podejmowanie decyzji: metoda sztucznych sieci neuronowych ANN, koncepcje Taguchi'ego i wielokryterialne podejście do podejmowania decyzji. Przedstawiono elementy systemu podejmowania decyzji DSS dla oceny bezpieczeństwa statku w stanie uszkodzonym.

Ocena grubości okładziny ciernej tarczowego hamulca kolejowego na podstawie analizy czasowo-widmowej sygnałów drganiowych

Streszczenie: W artykule przedstawiono nową metodę oceny grubości okładzin ciernych tarczowego hamulca kolejowego bazującą na wynikach parametryzacji mapy czasowowidmowej a(t,f) drgań generowanych przez elementy składowe hamulca. Jako narzędzie selekcji czasowo-widmowej sygnału drganiowego zaproponowano zastosowanie metod analizy czasowo-częstotliwościowej (JTFA). Zarysowano algorytm metody i zamieszczono przykład ilustrujący zastosowanie uśrednianej synchronicznie krótkoczasowej transformacji Fouriera (STFT) do ekstrakcji składowych sygnału związanych z procesem hamowania. W wyniku parametryzacji mapy a(t,f), uzyskano miary sygnału współzmiennicze z grubością okładziny hamulcowej.

Numeryczna symulacja wpływu podziału dawki paliwa na jego rozpylenie w układzie wysokociśnieniowego wtrysku benzyny

Artykuł dotyczy badań wtrysku benzyny w aspekcie wpływu czasu przerwy między kolejnymi dawkami paliwa na ich interakcje. Przeprowadzono badania zasięgu strugi paliwa z wtryskiem dwuczęściowym w różnych odstępach czasu, takich aby wtrysk kolejnej porcji paliwa swoim zasięgiem obejmował porcję pierwszą. W tym celu określono zasięg oraz powierzchnię zajmowaną przez strugi paliwa. Przeprowadzono analizę koncentracji paliwa w przekrojach strugi: pojedynczej oraz tzw. kumulowanej, wynikającej z wtrysku dodatkowej porcji paliwa. Badania przeprowadzono dla zróżnicowanych wartości: wielkości dawki paliwa, ciśnienia paliwa oraz odstępów czasowych między kolejnymi porcjami paliwa. Wykorzystanie metod optycznych pozwoliło na określenie mechanizmów działających w strudze paliwa podczas wtrysku wieloczęściowego.

Selected problems of management in construction process

The article discusses the main phases of the management of construction process, where decisions are put on risk. Management of construction projects means managing the risk, its elimination or reduction. The risk is always present at every stage of construction projects. It is undertaken by the contractors of the project and the investor usually pays for it. In the construction process, which involves teams with different preparation, including risk management, there may be risk factors that are beyond control. The article reviews the risks in the construction process and its sources.

Company’s philosophy on a foreign market

Philosophy of the company, that realizes its business activities on international environment, exceeds national range. The essence of the philosophy is the orientation to wider dimensions as dimensions of the domestic market, orientation to foreign markets and positioning of the products and services on these markets, followed by major need of knowledge about the relevant market, than the domestic market requires, higher business risk, different forms of business, different organizational structures.
Subskrybuj to źródło RSS