Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Analiza wpływu nierówności toru na odpowiedź dynamiczną pojazdu szynowego z zastosowaniem symulacji metodą wielobryłową

Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki analiz odpowiedzi dynamicznej modelu wielobryłowego pojazdu szynowego. Model pięcioczłonowego tramwaju posłużył do przeanalizowania postaci drgań własnych oraz wpływu nierówności toru na przyspieszenia drgań w wybranych punktach konstrukcji. Uzyskane wyniki pozwoliły na sformułowanie wniosków dotyczących potencjalnych źródeł drgań pojazdu w kontekście założonych wymuszeń kinematycznych.

Wykorzystanie algorytmu ewolucyjnego w zadaniu ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika

W pracy przedstawiono przykład zastosowania algorytmu genetycznego do ustalenia dyskretnych wartości parametrów modelu cyklu roboczego silnika o zapłonie samoczynnym. Jako model cyklu roboczego przyjęto empiryczno-teoretyczny model zerowymiarowy. Podstawą wyznaczenia wartości parametrów modelu są zarejestrowane doświadczalnie przebiegi ciśnień. Zadanie sformułowano jako zadanie minimalizacji różnicy pomiędzy obliczanymi a rejestrowanymi doświadczalnie wartościami ciśnienia. W pracy omówiono poszczególne etapy postępowania i przedstawiono wyniki jego zastosowania dla wybranych punktów pracy silnika.

Wyznaczanie programów przejść międzyfazowych przy wykorzystaniu różnych funkcji celu

Streszczenie: Artykuł opisuje zasady tworzenia programów przejść międzyfazowych dla adaptacyjnych algorytmów sterowania ruchem. W artykule scharakteryzowano wymagania formalne, które muszą spełniać programy przejść międzyfazowych. Wymagania te stanowią punkt wyjścia do zapisu formalnego programów oraz określenia ograniczeń nałożonych na funkcję sterowania. Uzasadniono również potrzebę stosowania różnych metod wyznaczania przejść w zależności od rodzaju sterowania i przyjętych zasad sterowania. Opisano następujące metody tworzenia przejść międzyfazowych: maksymalizacja czasów międzyzielonych, realizacja równego startu grup sygnałowych, minimalizacja długości przejścia międzyfazowego oraz metodę opartą na minimalizacji czasów międzyzielonych pomiędzy grupami miarodajnymi. W artykule przedstawiono również ocenę i możliwości zastosowania poszczególnych metod, a także przykłady rozwiązań stosowanych w praktyce projektowania programów sygnalizacji.

Efektywne wykrywanie uszkodzeń psf oparte o zmianę adresacji w iteracyjnym procesie testowania pamięci ram

Artykuł przedstawia propozycję zastosowania testów typu March do efektywnego wykrywania uszkodzeń złożonych (uszkodzeń wiążących zależnością wiele komórek pamięci) występujących w pamięci RAM. Proponowana idea pozostawia niezmienione wartości w testowanym układzie po zakończeniu sesji testowej. Może zatem być używana do cyklicznego testowania pamięci podczas normalnej pracy urządzeń elektronicznych zawierających pamięć RAM. Przedstawiana technika pozwala z bardzo wysokim prawdopodobieństwem wykryć wszystkie istniejące w pamięci uszkodzenia złożone. Zastosowanie w proponowanej idei testów typu March gwarantuje również wykrycie wszystkich uszkodzeń prostych znajdujących się w pamięci.

Moment oporów ruchu tłokowego silnika spalinowego

Scharakteryzowano zależności momentu oporów ruchu walu korbowego silnika tłokowego głównie od jego prędkości obrotowej. Wyodrębniono i rozpatrzono dwa przedziały wartości prędkości obrotowej wału korbowego: zakres niskiej, rozruchowej prędkości wymuszanej przez rozrusznik podczas napędzania wału oraz prędkości obrotowej funkcjonującego silnika. Przedstawiono formuły analityczne opisujące zależności rozruchowego momentu oporu oraz charakterystykę zmienności średniej prędkości i momentu oporu wału napędzanego przez rozrusznik. Przedstawiono wyniki badań charakteryzujące zmienność momentu oporu silnika w zakresie wysokich wartości prędkości. Wskazano przyczyny odmiennej zależności momentu oporu od prędkości obrotowej w wymienionych przedziałach jej wartości.
Subskrybuj to źródło RSS