Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Przyrządów pomiarowo - badawczych

CZ. 2 ETAP WSTĘPNY PROJEKTU - SPECYFIKA JĘZYKA BAZ DANYCH Satysfakcję klienta laboratorium badawczego można zbudować poprzez akredytację jednostki. Proces ten, oparty o normę PN-EN ISO/IEC 17025:2005, wymaga od laboratorium nakładów związanych m.in. ze specyficznymi wymaganiami narzuconymi przez standard i jednostkę akredytującą. Spełnienie wymagań wiąże się z czasem, kosztami etc. Skuteczne w tym kontekście może okazać się wykorzystanie narzędzi informatycznych, tak dostępnych na rynku jak i autorskich.

Innowacyjny układ biegowy wagonika kolejki prt dla torowych rozjazdów pasywnych

Streszczenie: W referacie omówiono innowacyjny układ biegowy dla wagonika kolejki systemu PRT (Personal Rapid Transit), zaprojektowany dla pokładowego sterowania marszruty w sieci torowej z rozjazdami pasywnymi. Omówiono szczegóły newralgicznych węzłów mechanicznych. Uwzględniono elementarne zagadnienia bezpieczeństwa ruchu w torze oraz zarysowano wybrane aspekty eksploatacyjnych zużyć okręgów tocznych.

Wpływ właściwości reologicznych lepiszcza na koleinowanie mma

Podstawowym celem tej pracy jest wskazanie parametru charakteryzującego lepiszcze, na podstawie którego możliwe byłoby przewidywanie jakości MMA wykonanych przy zastosowaniu danych lepiszczy pod względem ich odporności na deformacje trwałe. Dodatkowym celem pracy jest znalezienie zależności między wynikiem zaproponowanego testu pełzania przy powtarzalnym obciążeniu ścinającym przeprowadzanym na samym lepiszczu asfaltowym, a badaniem koleinowania przeprowadzanym na płytach wykonanych z MMA. Przedstawiono analizę uzyskanych wyników i wykazano istnienie korelacji między zaproponowanym parametrem, a głębokością koleiny. Oznacza to potencjalną możliwość zastąpienia kosztownego testu koleinowania, znacznie tańszym i prostszym testem, który można wykonać w reometrze DSR.

Modelowanie i badanie dynamiki procesów naprowadzania i lotu sterowanej rakiety przeciwlotniczej z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych

W artykule przedstawiono zastosowanie sztucznych sieci neuronowych w modelowaniu dynamiki procesu naprowadzania i lotu przeciwlotniczej rakiety. Wykorzystano wyniki ze strzelań bojowych rakietami zestawu przeciwlotniczego. Zamieszczono wyniki badań umożliwiające ocenę dokładności odwzorowania obiektu przez wyznaczony model.

Koncepcja systemu monitoringu dla etapów budowy i eksploatacji metra

W pracy przedstawiono koncepcję projektu systemu monitoringu zarówno dla etapów budowy, etapu przejściowego oraz fazy eksploatacji metra płytkiego, na przykładzie projektowanej II linii metra warszawskiego. Przedstawiono koncepcję zawierającą zarówno dobór odpowiednich parametrów i wybranych wielkości fizycznych podlegających pomiarom, jak również koncepcję budowy systemu monitoringu z podziałem na działania w monitorowanych podsystemach.

Stateczność powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym

Przedmiotem pracy jest zagadnienie stateczności dynamicznej powłoki walcowej pod obciążeniem harmonicznym, przyłożonym w płaszczyźnie środkowej. Utrata stateczności powłoki wzdłużnie ściskanej dynamicznie, związana jest z wystąpieniem rezonansu parametrycznego między drganiami podłużnymi i giętnymi. Badanie tego procesu wymaga uwzględnienia w równaniach różniczkowych ruchu osiowych sił bezwładności jako, że drgania rezonansu prametrycznego są wynikiem wymiany energii drgań podłużnych i poprzecznych. Wyniki analiz przedstawiono w postaci map (Ince-Strutta) obszarów niestatecznych oraz przebiegów drgań giętych powłoki.

Analiza możliwości poprawy efektywności przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną

Sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych zwiększa bezpieczeństwo pieszych przy przekraczaniu jezdni kosztem pogorszenia warunków ruchu pojazdów. Wynikająca z przepisów długość fazy dla pieszych nie zawsze jest w pełni wykorzystywana przez pieszych. Systemy detekcji pozwalające wykryć obecność pieszego na jezdni mogą pozwolić dostosować długość fazy do potrzeb pieszych. W referacie przedstawiono badania symulacyjne efektywności nowej strategii sterowania polegającej na skróceniu fazy dla pieszych jeżeli detekcja potwierdzi brak pieszego na jezdni. Opisano również opracowany dla potrzeb badań model i program symulacyjny. Wyniki badań pokazują, że zaproponowana strategia sterowania mogłaby poprawić płynność jazdy pojazdów oraz obniżyć straty czasu pojazdów i pieszych.

Characteristics of fractional rheological models of asphalt-aggregate mixtures

The procedure of the formulation of constitutive equations for asphalt-aggregate mixtures is based very often on linear rheological schemes composed of classical elastic and viscous elements. The parameters of these schemes can be obtained based on laboratory experiments. It was proved in the literature that it is possible to obtain better curve fitting results using non-classical viscoelastic elements described by fractional derivatives. In this paper we will present the characteristics of the fractional Huet-Sayegh model. The problem of estimation of its parameters was analyzed in our previous paper.
Subskrybuj to źródło RSS