Praca silnika turbośmigłowcowego w warunkach obladzania tunelu wlotowego
W referacie przedstawiono warunki do powstania oblodzenia silnika turbośmigłowcowego typu TW2-117 zabudowanego na śmigłowcu Mi-8. Przedstawiono zmianę podstawowych parametrów pracy tego silnika. Wykazano dość chaotyczną zmianę tych parametrów po wystąpieniu oblodzenia tunelu wlotowego silnika oraz bardzo istotną zmianę temperatury na odcinku od przekroju wlotowego silnika i przekroju na wejściu do wlotowego aparatu kierującego, która może wywoływać oblodzenie łopatek kierowniczych sprężarki i tym samym zaburzyć przepływ strumienia wlotowego. Zjawisko to jest przyczyną powstawania pompażu silnika, który w ostateczności może wywołać zgaśnięcie silnika. Przeprowadzone badania oparto na parametrach pracy silnika TW2-117 jakie wystąpiły podczas zdarzenia lotniczego w 2004 r. na śmigłowcu Mi-8.
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia