Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Detekcja uszkodzeń przekładni zębatych z wykorzystaniem dekompozycji empirycznej

Dekompozycja empiryczna jest metodą analizy sygnału poprzez rozłożenie go na zbiór ortogonalnych tzw. Intrinsic Mode Functions. Pozwala również na wyznaczenie tzw. częstości chwilowych. Zastosowanie analizy cepstralnej do „sygnału” częstości chwilowych pozwoliło na uzyskanie informacji czy przekładnia jest uszkodzona, natomiast „intensywność” tzn. wielkość uszkodzenia badano analizując wartość współczynników cepstralnych.

Możliwość poprawy skuteczności układu hamulcowego w pojazdach specjalnych pozbawionych abs

W przypadku modernizowania pojazdów starszej generacji zachodzi potrzeba modyfikacji układu hamulcowego by zapewnić jego skuteczności w nowym układzie konstrukcyjnym i dla innej charakterystyki technicznej pojazdu. W artykule przedstawiono wyniki analiz poprawy stateczności wojskowego pojazdu specjalnego podczas hamowania. Opisano analityczne obliczenia służące optymalizacji rozdziału sił hamowania na osie pojazdu oraz wyniki badań trakcyjnych skuteczności układu hamulca roboczego w funkcji przeprowadzonych modyfikacji.

Dostosowanie systemu zsb 2000 do wymagań pkp plk s.a.

Polonizacja systemu sterowania ruchem kolejowym pierwotnie tworzonego w oparciu o odmienne wymagania i założenia jest zadaniem trudnym, ale może być opłacalne. Artykuł przybliża niemiecki system sterowania ruchem kolejowym ZSB 2000, który obecnie jest wdrażany w Polsce pod nazwą ZSB 2000 pl. Na przykładzie różnic pomiędzy wdrażanym systemem, a systemami eksploatowanymi na PKP PLK S.A. wskazano elementy systemu, które muszą zostać zmienione pod kątem wymagań Użytkownika oraz te których zmiana stawiałaby pod znakiem zapytania opłacalność projektu a jednocześnie nie stanowiące naruszenia standardów bezpieczeństwa na liniach PKP PLK S.A.

Analiza widoczności wnętrza samochodu osobowego w programie catia

Program CATIA umożliwia zamodelowanie wnętrza samochodu osobowego oraz analizę pola widzenia kierowcy. Stworzono wnętrze samochodu osobowego i umieszczono w nim manekiny obu płci. Przeanalizowano trzy najważniejsze elementy wnętrza samochodu osobowego, na które spogląda kierowca prowadzący pojazd. Przedstawione wyniki badań informują konstruktora czy wcześniejsze rozmieszczenie elementów pozwalających na lepszą widoczność jest poprawne i czy zachodzi konieczność zmiany ich rozmieszczenia.

Diffusion of innovations: focused on e-commerce

This paper investigates the issue of diffusion of innovations focusing e-commerce diffusion. Diffusion refers to spreading of an innovation within and across organizations. In this article there is a brief history of diffusion research described and theoretical introduction for the diffusion of innovations stated. The global diffusion of e-commerce is a process driven by a variety of forces. In this paper two diffusion models related to ecommerce are described, which could help us better understand the spread of innovations throughout the system.

Analiza możliwości zastosowania technologii laserowych w oczyszczaniu samochodowych powłok lakierowych

W pracy przedstawiono wybrane wyniki badań ablacyjnego usuwania polimerowej powłoki lakierowej z wypełniaczem metalicznym (mikropłytki aluminium) techniką laserową. Do badań laboratoryjnych zastosowano laser włóknowy o następujących parametrach: długość fali promieniowania λ=1064 nm, czas ekspozycji impulsu laserowego τ = 25 ns, częstotliwość repetycji 30-500 kHz z głowicą Galvo. Zmieniając gęstość mocy, częstotliwość, stopień pokrycia impulsów, prędkość skanowania, uzyskano różne efekty usuwania lakierowego systemu powłokowego. Przy małych gęstościach mocy powstały nadtopienia powłoki lakieru bezbarwnego. Wielokrotne skanowanie wiązką laserową o większej gęstości mocy spowodowało sekwencyjne usuwanie powłoki lakierowej od kilku do kilkudziesięciu mikrometrów. Technologia ta rokuje bardzo dobre perspektywy w renowacji lakierowych systemów powłokowych stosowanych we współczesnych pojazdach samochodowych (nadwozia, ramy).

Allocation of risk in the investment process

One of the problem in allocation of risk in the investment process is the need to determine the sources of risk. The next step is to find the method to reduce the risk cost effectively. This paper examines possible methods of risk allocation and considers the information needed for a proper assessment of importance. The paper offers some practical suggestions for dealing with this problem.
Subskrybuj to źródło RSS