Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

O pewnej metodzie zwiększenia przepustowości wybranego portu lotniczego

Celem artykułu jest analiza możliwości zmiany miejsca, z którego niektóre statki powietrzne rozpoczynają rozbieg na drodze startowej i określenia wpływu tej zmiany na przepustowość Lotniska F. Chopina w Warszawie. Opisany został model ruchu lotniskowego pozwalający na wyszczególnienie możliwych do pomierzenia operacji elementarnych. Wyniki uzyskanych pomiarów posłużyły do przeprowadzenia analizy symulacyjnej. Efekt eksperymentów został zaprezentowany wraz ze wnioskami.

Wykorzystanie modułu gsm do zdalnego monitorowania i zarządzania pracą wybranych układów w pojazdach

W artykule przedstawiono model dwukierunkowego systemu przekazywania informacji między użytkownikiem a pojazdem. Do nawiązywania połączenia i do przekazywania informacji wykorzystany został moduł telefonii komórkowej GSM. LuxGSM. Zbudowany model systemu umożliwia realizację następujących funkcji: funkcji informacyjnej (poziom paliwa, lokalizacja), funkcji nadzoru (informacja o otwarciu drzwi w pojeździe), funkcji sterowania (unieruchomienie zdalne pojazdu).

Użycie sieci kohonena do identyfikacji radiostacji okrętowych

Sieci neuronowe są narzędziem o wielu różnych zastosowaniach. Wykorzystuje się je w zadaniach aproksymacji, sterowania, kompresji oraz identyfikacji. Identyfikacja obiektów może być realizowana przez wiele różnych sieci neuronowych. Jedną z nich jest sieć Kohonena. Jest to sieć ucząca się poprzez samoorganizację neuronów i jej głównym zastosowaniem jest klasteryzacja oraz kompresja danych. Innym zastosowaniem sieci Kohonena jest identyfikacja.

Wybrane aplikacje technologiczne ablacyjnego usuwania metalicznej powłoki lakierowej techniką laserową

YAG o długości promieniowania λ=1064nm, czasie naświetlania τ = 5-10 ns i częstotliwości repetycji 1-10 Hz, zmieniano gęstość mocy promieniowania oraz stopień pokrycia. Wykorzystując efekt ablacji laserowej usuwano z bardzo dużą precyzją cienkie (kilka mikrometrów) powłoki lakierowe. Wstępne badania laboratoryjne potwierdziły dużą przydatność technologii laserowej w lakiernictwie samochodowym.

Optymalizacja sygnalizacji świetlnej dla złożonego skrzyżowania o ruchu okrężnym

Celem artykułu jest skrótowe przedstawienie wyników próby znalezienia bardziej efektywnego sposobu sterowania ruchem na Rondzie Rataje w Poznaniu, poprzez zmianę programu sygnalizacji świetlnej. W tym celu zbadano istniejące warianty programu sterowania oraz zaproponowano dwa autorskie programy sygnalizacji świetlnej (dostosowane do godzin przedpołudniowych i popołudniowych). Analizy prowadzono drogą symulacyjną korzystając z systemu VISSIM do mikrosymulacji ruchu drogowego. Po przeanalizowaniu wyników symulacji stwierdzono, że stworzone programy sygnalizacji świetlnej charakteryzowały się bardzo dobrą efektywnością obsługi pojazdów oczekujących w kolejce, co z kolei rzutowało na lepszą przepustowość ronda.

Success factors of mobile commerce adoption

This paper investigates the issue of mobile commerce focusing success factors that influence its adoption. The purpose of this article is to analyze economic, social and other factors that drive new technology adoption. These factors seem to influence adoption differently. In this article there are m/commerce adopters characterized and divided into three categories based on various roles they play. There is also a hierarchy model of the mcommerce users’ requirements stated and m-commerce adoption factors in the existing literature showed.

The utilisaton of advanced vehicle dynamical model in optimising the shape of railway transition curves

Abstract: This paper describes the concept and method by present authors of searching for proper shape of transition curves. In the concept and the method the advanced dynamical model of vehicle-track system, capable of simulation, and mathematically understood optimisation methods are exploited. Principles and the most important details of the method are obviously represented in the paper. They are supplemented with description of the software built to solve the issue of transition curves formation (optimisation) effectively. At the end results generated by this software are presented quite comprehensively.
Subskrybuj to źródło RSS