Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Radio system for monitoring and acquisition of data from traffic enforcement cameras - features and assumptions of the system

Abstract: The study presents the architecture and selected functional assumptions of Radio System for Monitoring and Acquisition of Data from Traffic Enforcement Cameras (RSMAD). Ultimately, the system will be used for transmission and archiving image data of traffic offenses, but can also perform other duties related to traffic safety.

Przepustowośćskrzyżowańo ruchuokrężnymjakoelement logistykimiejskiej

Zasadyfunkcjonowaniaruchu okrężnegow Polsce ustawąregulującąprzepisyporuszania sięw ruchudrogowymjestustawa„Prawo o ruchu drogowym” wprowadzona 20czerwca 1997rokui potoczniezwana „kod eks em drog ow ym”. ustaw a regulujezasadyruchunadrogachpublicznychorazw strefachzamieszkania,warunkidopuszczeniapojazdówdotegoruchu, wymagania w stosunku do osób kierującychpojazdamii innychuczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.Dokumenttenniezawiera określenia „rondo” - potocznej nazwy oznaczającej „skrzyżowanie o ruchu okrężnym”.

Kształtowanie zarysów płasko-wierzchołkowych nagniataniem i ich wykorzystanie w budowie pojazdów

Przedstawiono możliwości tworzenia powierzchni płasko-wierzchołkowej metodą toczenia a następnie nagniatania osiowego tocznie. Badano wpływ parametrów symetrycznej nierówności trójkątnej po toczeniu i prędkości nagniatania na wybrane parametry zarysu powierzchni. Wyprowadzono równania regresji ujmujące wpływ kąta wierzchołkowego nierówności, odstępu den nierówności po toczeniu i prędkości nagniatania na zarysu powierzchni po nagniataniu tocznym.

Poziom ufności przy projektowaniu dróg wodnych terminali lng

Streszczenie: W artykule zaprezentowano probabilistyczny model ruchu statku na torze wodnym, który zastosowano do określenia prawdopodobieństwa wejścia statku na skarpę toru wodnego. Wykorzystując pojęcie ryzyka nawigacyjnego oraz prawdopodobieństwo wejścia gazowca na skarpę toru wodnego określono poziom ufności, który należy przyjąć jako bezpieczny przy projektowaniu dróg wodnych terminalu LNG.

Projektowanie i strojenie regulatorów rozmytych typu mamdaniego

W artykule przedstawiono podstawowe zasady projektowania regulatorów rozmytych typu Mamdaniego. Zaprezentowano ogólną formułę regulatora o strukturze MIMO. Dokonano wyboru funkcji przynależności dla poszczególnych zmiennych lingwistycznych. Określono wzajemne położenie oraz zakresy funkcji przynależności. Zdefiniowano bazę reguł regulatora rozmytego. Zaprezentowano dwie powierzchnie sterowania regulatora dla metody defuzyfikacji środek sum.

Ocena wpływu charakteru obciążenia losowego na wyniki obliczeń trwałości zmęczeniowej z zastosowaniem dwuparametrycznych charakterystyk zmęczeniowych

Zagadnienia trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń losowych są niesłychanie trudne. Wynika to z probabilistycznej natury czynników mających na nią wpływ, do których zalicza się cechy konstrukcyjne, technologiczne oraz czynniki związane z warunkami eksploatacji. Te ostatnie mają wpływ na charakter obciążenia losowego, a tym samym na postać widma obciążenia stosowanego w obliczeniach trwałości zmęczeniowej.

Modelling research of the characteristics of gasturbine axial compressor with changeable flow passage geometry

One of the most important problems of exploitational use of marine gasturbine engine is knowledge about direction of changes realised unsteady processes. Individual dynamical features of each exploitated engine are determined on the way of costly experimental searches. These searches are qualified by numerous constructional and exploitational confinements. This paper concerns the application of mathematical modeling methods to analyzing gas-dynamic processes in marine gas turbines. The influence of geometry changes in axial compressor flow passage on kinematical air flow characteristics is presented. The elaborated mathematical model will make it possible to realize - in the future - simulative investigations of gas-dynamic processes taking place in a compressor fitted with controllable guide vanes.

Diagnozowanie układów podwozia pojazdów samochodowych - tendencje rozwojowe

Streszczenie: Ocenę stanu technicznego podstawowych układów podwozi samochodowych wykonuje się obecnie za pomocą linii diagnostycznych. W referacie przedstawiono rodzaje, strukturę i charakterystykę techniczną nowych odmian linii diagnostycznych wybranych producentów. Opisano również zakres badań możliwy do realizacji na tych urządzeniach. Podano zasady usytuowania urządzeń pomiarowych na stanowisku kontrolnym stacji diagnostycznej. Dokonano również przeglądu tendencji rozwojowych tych urządzeń, koncentrując się na liniach: motocyklowych, segmentowych, uniwersalnych, podwójnych, mobilnych oraz z hamownią podwoziową.
Subskrybuj to źródło RSS