Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Aktywne testowanie systemów sterowania ruchem kolejowym

Streszczenie: W artykule poruszono problem aktywnego testowania komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym przy wykorzystaniu języka TTCN-3. Czynne wykrywanie błędów w czasie działania systemów może być jedną z metod prowadzących do zapewnienia przez systemy bezpieczeństwa funkcjonalnego. 1. WPROWADZENIE Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) powszechnie wykorzystują technologie sieciowe tworząc struktury rozproszone. Nowego znaczenia nabiera w takim przypadku zagadnienie testowania systemów.

Evolutionary sets of safe ship trajectories: simulation results

The Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving multi-ship encounter situations. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. The paper briefly presents foundations of the method and focuses on simulation results for selected test cases based on the Baltic Basin. The computer simulations cover both open waters and restricted waters cases. The obtained results confirm correctness and aptness of the method in solving encounter situations at sea.

Symulacyjna ocena monitorowania stanów pojazdu szynowego typu wagon

Streszczenie: Artykuł przedstawia wyniki badań nad sposobem monitorowania i diagnozowania uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów szynowych z pozycji pokładu wagonu. Na etapie koncepcji, sposób ten poddano ocenie symulacyjnej, przedstawiono przykładowe wyniki analiz i wnioski. Wykorzystano dwa modele pojazdu szynowego- model wagonu pasażerskiego i towarowego.

Wpływ zasilania silnika rolniczego z dodatkiem biobutanolu do oleju napędowego na wybrane parametry procesu wtrysku paliwa

W referacie przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu wtrysku oraz rozpylania paliwa na krople w silniku PERKINS 1104C-44 pracującym według zewnętrznej charakterystyki prędkościowej, zasilanego: mieszankami niskosiarkowego oleju napędowego z biobutanolem oraz porównawczo paliwem EKODIESEL ULTRA B. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na proces wtrysku oraz rozpylania paliwa. Analiza eksperymentalnie sporządzonych wykresów ciśnienia paliwa w przewodzie wtryskowym i wzniosów iglicy wtryskiwacza umożliwiła wyznaczenie: prędkości wypływu paliwa z rozpylacza oraz długość i rozpad strugi paliwa na krople.

Badanie wewnętrznej sieci informacyjnej pojazdu samochodowego

Artykuł zawiera opis diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. W pracy zamieszczono podstawowy dotyczące zasad funkcjonowania oraz przesyłania informacji w sieci wewnętrznej pojazdu. Przepływ i przesyłanie wszelkiej informacji (sygnałów) w samochodzie odbywa się drogą sieci wewnęttrznej lub sieci CAN. Stąd w przypadku wystąpienia uszkodzeń w samochodzie przed podłączeniem diagnoskopu do złącza diagnostycznego należałoby się wcześniej upewnić o sprawności sieci informacyjnej. W artykule zaprezentowano także system diagnostyki sieci informacyjnej w pojeździe samochodowym. Przedstawiono wyniki i wnioski z diagnostyki samochodowej sieci informacyjnej.

Badania drogowe nowego typu hamulca do pojazdu opancerzonego

Niezawodność tych pojazdów stanowi o bezpieczeństwie przewożonych nimi ludzi i towarów. Ze względu na wysoką masę własną pojazdów opancerzonych problemem staje się zapewnienie optymalnie działających hamulców, zapewniających z jednej strony rozsądną drogę hamowania a z drugiej akceptowalne koszty wytworzenia i użytkowania. Proces doboru parametrów, projektowania oraz późniejszej weryfikacji gotowego wyrobu jest procesem trudnym i czasochłonnym. Niniejsza praca przedstawia badania drogowe będące uzupełnieniem przeprowadzonych wcześniej badań laboratoryjnych hamulca pojazdu opancerzonego, projektu wykonanego w Pracowni Podwozi Lotniczych ILOT.
Subskrybuj to źródło RSS