Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Zastosowanie dwukamerowej akwizycji sekwencji wideo do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości

W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów związanych z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości w celu poprawy jakości obrazu służącego do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów w ruchu. Zaproponowano system akwizycji oparty na dwóch kamerach obróconych względem siebie, dzięki czemu uzyskano poprawę czytelności numerów tablic rejestracyjnych po zastosowaniu algorytmu superrozdzielczości. Uzyskane wyniki zostały porównane z efektami zastosowania tej samej łącznej liczby klatek zarejestrowanych przez pojedynczą kamerę lub dwie kamery bez obrotu wokół osi optycznej. Proponowana metoda może być wykorzystana w Inteligentnych Systemach Transportowych w celu poprawy wiarygodności identyfikacji pojazdów oddalonych od kamery dokonywanej z wykorzystaniem technik analizy obrazu.

Sterowanie w czasie rzeczywistym symulacją stanowiskową odtwarzającą obciążenia układu napędowego

W badaniach elementów układu napędowego w procesach nieustalonych wykorzystać można stanowisko badawcze pozwalające na generowanie zmiennych w czasie oporów ruchu dla układu napędowego. Przy odpowiednim sterowaniu i charakterystykach układu generowania oporów ruchu możliwe jest odtworzenie na stanowisku badawczym przebiegu procesów dynamicznych zarejestrowanych w badaniach drogowych pojazdu z układem napędowym identycznym z badanym na stanowisku.

Możliwości adaptacji systemu ertms regional do warunków panujących w polsce

Poszukiwane jest obecnie nowe rozwiązanie systemu sterowania na liniach kolejowych o niewielkim natężeniem ruchu, które powinno uwzględniać niskie koszty eksploatacji oraz wyeliminować obsadę. ERTMS Regional jest nowym, jednym z możliwych sposobów prowadzenia pociągu na liniach o małym natężeniu ruchu. Bezpieczeństwo prowadzenia ruchu opiera się tu głównie na medium łączności radiowej (GSM-R) oraz na detekcji pociągu. System taki powinien być prosty i adekwatny do istniejących warunków ruchowych.

Wykorzystanie serwisów systemu asg-eupos do wyznaczenia trajektorii lotu samolotu

Zwiększenie dokładności wyznaczania pozycji poruszającego się samolotu możliwe jest dzięki wykorzystaniu techniki różnicowego GPS (DGPS). System ASGEUPOS umożliwia realizację tego zadania za pomocą serwisów KODGIS i NAWGIS. Badano działanie systemu przy różnych prędkościach i wysokościach poruszających się obiektów. Szczególny nacisk położono na pracę odbiorników oraz systemu w trakcie wykonywania gwałtownych i szybkich manewrów. Wyniki badań oparto na licznych analizach działania systemu ASG-EUPOS oraz samego systemu GPS w trudnych warunkach pomiarowych. Podczas opracowywania wyników testów brano pod uwagę wiarygodność otrzymanych wyników oraz stabilność działania i ciągłość pracy serwisów.

Propozycja metody symulacji numerycznej procesu zużycia okładzin ciernych w hamulcach tarczowych

Poniższa praca przedstawia opis koncepcji numerycznej symulacji procesu zużycia okładzin ciernych. Dodatkowo przedstawione zostaną poszczególne etapy budowy modelu numerycznego stanowiska badawczego okładzin ciernych. Analizę procesu hamowania przeprowadzono przy użyciu kodu numerycznego wykorzystującego jawny schemat całkowania z uwzględnieniem numerycznej zamiany sił tarcia na ciepło. Wstępnie przeprowadzone zostały symulacje zjawisk zużycia w skali mikroskopowej wykorzystującej metodę SPH.

Badanie porównawcze parametrów strumieni rozpylonych wytwarzanych przez wybrane tryskacze stosowane w ochronie przeciwpożarowej

Rozróżnia się wiele typów tryskaczy, które zostały dopuszczone do stosowania w ochronie przeciwpożarowej. Różnice w konstrukcji, a w szczególności ich podstawowego elementu jakim jest deflektor, mają wpływ na parametry wytwarzanego przez nich strumienia rozpylonego. Głównym celem pracy było w oparciu o normę PN-EN 122591:2005 zbadanie tych parametrów a przede wszystkim intensywności i równomierności zraszania, a następnie przeanalizowanie uzyskanych wyników pod kątem skuteczności gaśniczej badanych tryskaczy. Wyniki przedstawiono w postaci tabelarycznej i graficznej. Na podstawie otrzymanych rezultatów sformułowano szereg wniosków. Stwierdzono również, że niektóre z badanych tryskaczy nie spełniają minimalnych wymagań zawartych w obowiązujących normach.
Subskrybuj to źródło RSS