Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

The role and importance of wimax mobile system as a high-performance data transfer technology in wireless sensor networks for wide area monitoring applications

Abstract: The study discuses basic features and functional design of WiMAX Mobile system, based on the IEEE 802.16e (Release 1.5 Rev. 2.0) standard. The analysis has been made in terms of ability to use this system to transmit video stream related to monitoring of large agglomeration areas.

W kolejowej sieci trakcyjnej

Streszczenie: W artykule przedstawione zostały wybrane przebiegi napięć w kolejowej sieci trakcyjnej o napięciu znamionowym 3kV. Przebiegi zarejestrowane zostały podczas jazdy pociągu EN-57 z czoperowym układem napędowym oraz podczas postoju pojazdu. Przedstawiono wpływ pobieranego prądu przez pojazd szynowy na chwilowe wartości napięcia w kolejowej sieci zasilającej. Szczególną uwagę zwrócono na przebiegi prądu i napięcia zasilania pojazdu podczas przejazdu pod izolatorem dzielącym odcinki zasilania. Jest to bardzo niebezpieczny moment podczas jazdy pociągu, gdyż pojawiające się przepięcia i udary prądu negatywnie oddziaływają na sieć oraz na przekształtnik pojazdu.

Metoda oceny eksploatacyjnej trwałości silnika spalinowego z uwzględnieniem zmian własności oleju silnikowego

W pracy przedstawiono nową metodę prognozowania trwałości układu tłokpierścienie-cylinder (TPC) silnika spalinowego w oparciu o obserwowane zmiany własności fizykochemicznych eksploatowanego oleju silnikowego. W zaproponowanej metodzie do oceny trwałości tulei cylindrowych silnika wykorzystuje się informacje pochodzące z badań eksploatowanego w silniku oleju.

Metody wyznaczania współczynnika sprawności silnika klatkowego współpracującego z pompą odśrodkową

Silniki klatkowe powszechnie stosowane są w przemyśle. Sprawność z jaką pracują silniki bezpośrednio wpływa na energochłonności procesów przemysłowych w których są wykorzystywane. W artykule zaprezentowano wybrane metody estymacji współczynnika sprawności pod kątem wykorzystania w systemach sterowania zestawami pompowymi. Podano również podstawowe zależności na wyznaczenie strat mocy w silniku klatkowym.

Identyfikacja parametrów sterowanego tłumika piezoelektrycznego

Praca jest poświęcona identyfikacji parametrów modelu sterowanego tłumika piezoelektrycznego oraz eksperymentalnej weryfikacji modelu tłumika. Model urządzenia został opracowany w postaci struktury reologicznej. Do badań numerycznych opracowany został matematyczny model opisujący zjawiska zachodzące w tłumiku. W pracy zostały przedstawione wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych własności sterowanego tłumika piezoelektrycznego. Sterowanie siłą tłumienia odbywa się przy pomocy sterowanego zaworu piezoelektrycznego. Zawór ten umożliwia sterowanie charakterystyką tłumika poprzez zmiany oporów przepływu między komorami tłumika hydraulicznego.

Ocena parametrów świetlnych śarówek halogenowych h

Na rynku jest dostępnych wiele typów żarówek samochodowych. Wielu kierowców kupując żarówki do swoich samochodów zastanawia się, jakie z nich wybrać, często kierując się subiektywną oceną wybierając produkty w kolorowych i przeźroczystych opakowaniach. Producenci na opakowaniach podają informację, która ma zachęcić do wyboru danego produktu. Najczęściej są to napisy „ksenon” a znajdujące się w opakowaniu żarówki maja napylony filtr niebieski. Spotykamy też napisy +30 %, +50 %, +90 % „światła na drodze”. Jednak takie żarówki nie zawsze dają spodziewane wyniki. Zmodyfikowane żarówki nie dają wcale lepszego oświetlenia drogi dając nam tylko subiektywne odczucie lepszej widoczności.

Koncepcja badań eksperymentalnych piasty pneumatycznej

W referacie zwrócono uwagę na konieczność poprawy parametrów jezdnych platformy kołowej robota mobilnego, zbudowanego na bazie podwozia kołowego. Wskazano na problemy wynikające z przemieszczania się takiego pojazdu w trudnym terenie, oraz w związku z tym na jakość wykonania przez pojazd wyznaczonego zadania. Przedstawiono konstrukcję eksperymentalnej piasty pneumatycznej, której użyto do badań. Opisano koncepcję badań eksperymentalnych, których celem będzie określenie możliwości praktycznej realizacji przyjętej koncepcji optymalizacji własności jezdnych.
Subskrybuj to źródło RSS