Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Symulacja rzeczywistych zdarzeń ruchowych na stanowisku

Streszczenie. Artykuł porusza problemy zastosowania symulacji komputerowej rzeczywistych sytuacji ruchowych ruchu kolejowego. Rolą jej ma być umożliwienie szkolenia użytkowników systemów kierowania i sterowania ruchem w warunkach możliwie zbliżonych do rzeczywistych. Symulacja ruchu pociągów ma być elementem rozbudowującym tworzone w Zakładzie Sterowania Ruchem Wydziału Transportu PW stanowisko dydaktyczno-badawcze kierowania i sterowania ruchem „Sosna”, a w szczególności wchodzący w jego skład podsystem kontroli dyspozytorskiej.

Pokładowy system diagnostyczny pojazdów samochodowych

Wprowadzona w USA od 1996 roku norma OBD II (On Board Diagnostic II diagnostyka pokładowa II), która stała się od roku 2000 światowym standardem, nakłada na producentów obowiązek tworzenia pokładowych systemów diagnostycznych dla wszystkich pojazdów osobowych i dostawczych. Obowiązkową funkcją tych systemów jest pomiar i ciągłe monitorowanie podstawowych parametrów układu napędowego, w tym wszystkich parametrów emisyjnie krytycznych tzn. takich, które bezpośrednio lub pośrednio wskazują na możliwość wystąpienia zwiększonej emisji z układu wylotowego lub zasilania w paliwo.

Naprawy ram pojazdów ciężarowych przy użyciu elektrod zasadowych z dodatkiem molibdenu

Omówiono udarność, wytrzymałość na rozciąganie oraz wytrzymałość zmęczeniową złącz spawanych w ramach samochodowych. Dodatkowo opisano zawartość molibdenu w spoinie ramy pojazdu ciężarowego. Opisano wyniki przeprowadzonych badań dla dwóch różnych stopiw elektrodowych, wykonanych dwiema metodami charakteryzującymi się różną zawartością molibdenu. Wyniki badań wytrzymałościowych zostały przedstawione w formie wykresów naprężenieodkształcenie. Wyniki badań zmęczeniowych podano w formie wykresów Wohlera. Przeanalizowano struktury metalograficzne badanych stopiw elektrodowych oraz wyznaczono procentowe udziały najkorzystniejszej pod względem plastyczności oraz wytrzymałości stopiwa fazy - ferrytu drobnoziarnistego (ferrytu AF wg MIS).

Metoda tworzenia funkcji i równań zależnościowych w systemach srk

Streszczenie: W publikacji przedstawiono metodę tworzenia funkcji i równań zależnościowych na podstawie równań stanu opisujących system srk jako układ przełączający. Analiza systemu srk jako układu przełączającego pozwala wyróżnić w strukturze tego układu szereg automatów składowych odwzorowujących przebiegi, jak i obiekty sterowane. Do opisu tych automatów zastosowano równania stanu. Metoda ta umożliwiła sformułowanie funkcji i równań zależnościowych, które można zastosować do celów algorytmizacji. Ponadto zastosowanie tej metody pozwala zbadać własności tych automatów a tym samym i systemu srk.

Porównanie klasycznego i różniczkowo-całkowego modelu przetwornika pomiarowego

Artykuł jest odpowiedzią na konieczność stosowania rachunku różniczkowocałkowego ułamkowych rzędów w różnych dziedzinach nauki takich jak teoria sterowania czy miernictwo dynamiczne. W pracy zaprezentowano przetwornik pomiarowy, który zamodelowano zarówno równaniem różniczkowym 2-go rzędu jak i rachunkiem różniczkowo-całkowym ułamkowych rzędów. Stosując różniczkowocałkową metodę do tworzenia modelu przetwornika pomiarowego otrzymuje się model o idealnym, w przypadku odtwarzania amplitudy, przetwarzaniu sygnału wejściowego.

Symetryzacja obciążeń w układach zasilania trakcji kolei dużych prędkości

W artykule opisano problemy związane z zasilaniem układów trakcji kolei dużych prędkości spowodowane niesymetrią obciążeń oraz przedstawiono sposoby i układy do kompensacji tych niesymetrii. Prezentowane w artykule równania umożliwiają wyznaczenie odpowiedniej wartości mocy elementów kompensatora zarówno w normalnych, jak i awaryjnych warunkach zasilania.

Causes of failures in the track circuit and automatic train control operation

In the rail system is widespread the numerical coded circuit blocking and continuous automatic train control system. The system uses the frequency channel, organized on the rail line. Depending on the type of traction, the carrier wave frequency is equal to 25 or 50 Hz. As the element base the electromagnetic relays are used. In consequence of the low liability and safety, this system does not meet the requirements for the modern train separation arrangements. The number of failures and malfunctions of the numerical automatic block signalling and automatic train control system is large enough. Most of them are caused by unstable operation in the process of ballast resistance changing and interference of the traction current.
Subskrybuj to źródło RSS