Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Drgania własne złożonych układów sztywnych

Rozważano nieodkształcalną deskę, na której ustawiono kolejno: kulę, krążek i obręcz. Zarówno obręcz jak i krążek oraz kula są niejednorodne. W zadaniu założono brak poślizgu między elementami ustawionymi na desce a deską, natomiast między deską a podłożem przyjęto brak tarcia. Równania ruchu analizowanych układów wyprowadzono metodą energetyczną, a następnie rozwiązano przy użyciu pakietu Mathematica. We wszystkich trzech przypadkach rozwiązano nieliniowe równania różniczkowe i porównano z wynikami otrzymanymi po zlinearyzowaniu tych równań. Rozwiązania zilustrowano wykresami.

Emisja turbodoładowanego silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego dwupaliwowo

W artykule opisano wyniki badań pełnogabarytowego dwupaliwowego czterocylindrowego turbodoładowanego silnika o zapłonie samoczynnym Badania miały na celu ustalenie maksymalnego udziału paliwa CNG w mieszance dostarczanej do cylindra silnika. Analiza wyników badań wykazała, że udział energetyczny CNG w ładunku dostarczanym do cylindra może wynosić maksymalnie 45%. Przy takim poziomie udziału CNG uzyskuje się 15% zmniejszenie momentu maksymalnego w stosunku do zasilania fabrycznego. Znacznemu zwiększeniu ulega emisja niespalonych węglowodorów. Stężenia pozostałych głównych składników spalin osiągają wartości na poziomie emitowanym przez silnik zasilany fabrycznie.

Skutki zasilania silnika rolniczego mieszaniną oleju napędowego z biobutanolem na ekonomiczne i energetyczne wskaźniki jego pracy

W referacie przedstawiono wyniki badań i ich analizę w zakresie pomiaru wskaźników ekonomicznych i energetycznych silnika o ZS typu PERKINS 1104C-44. Silnik zasilany był mieszanką paliwa węglowodorowego EKODIESEL ULTRA B z biobutanolem. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, wpływ właściwości fizykochemicznych mieszanin oleju napędowego z butanolem na wskaźniki ekonomiczne i energetyczne pracy silnika.

Badania pomiarowe napędu prądu przemiennego z trójfazowym przemiennikiem częstotliwości

W referacie zaprezentowano komputerowy układ do pomiarów i wizualizacji wybranych wielkości elektromechanicznych napędu prądu przemiennego. Scharakteryzowano podstawowe parametry trójfazowego przemiennika częstotliwości oraz zasady ich konfiguracji. Przeprowadzono badania pomiarowe układu napędowego podczas rozruchu, rewersu oraz hamowania. Rezultaty badań przemiennika częstotliwości przedstawiono w postaci przebiegów czasowych prędkości obrotowej, napięcia międzyfazowego oraz prądu fazowego.

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych w oparciu o ułamkowy proces autoregresji

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych, biorąc pod uwagę, że wykazuje on właściwości samopodobieństwa, prowadzi do bardziej dokładnych oszacowań parametrów efektywności, takich jak opóźnienie czy poziom strat pakietów, co w konsekwencji powoduje lepszą kontrolę poziomu usług (Quality of Service). Artykuł prezentuje metodę dopasowania ułamkowego procesu autoregresji do rzeczywistych danych natężenia ruchu, skupiając się na zależnościach krótkoterminowych. Ponieważ prezentowany model może zawierać w sobie zarówno zależności długo- jak i krótkoterminowe, wydaje się być lepszą propozycją niż modele oparte jedynie o własności autokorelacyjne procesu. W artykule przedstawiono metodę generowania ruchu, jak również różne kryteria wyboru rzędu dla zależności krótkoterminowych.

Możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi

W referacie przedstawiono możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek z napędem pędnikami aktywnymi i skutki ich wykonania dla bezpieczeństwa statku i układu napędowego. Parametry manewru awaryjnego i możliwość jego bezpiecznego i praktycznie natychmiastowego wykonania dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi są ich podstawowym atutem.
Subskrybuj to źródło RSS