Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Wybrane zagadnienia wizualizacji stanów układów zasilania systemów sygnalizacji włamania i napadu

Podczas eksploatacji Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) występują różnego rodzaju czynniki zewnętrzne, które powodują, że każdy z systemów po pewnym czasie od chwili uruchomienia znajduje się w innym stanie technicznym. Wynika z tego konieczność podejmowania określonych decyzji eksploatacyjnych w odniesieniu do tych systemów. Ułatwienie zarządzania procesem eksploatacyjnym wymusiło na producentach urządzeń wyposażanie ich w coraz bardziej zaawansowane podsystemy diagnostyczne, umożliwiające określenie stanu technicznego i podjęcie racjonalnych działań w celu zwiększenia gotowości realizacji zadań przez te systemy. Niniejszy referat przedstawia sposoby wizualizacji stanów układów zasilania stosowanych w SSWiN.

Rollover of the biaxial vehicle (untripped case)

Abstract: The paper describes the role of rollover accidents in the road transport. The influence of vehicle type and body CG position is considered. Manoeuvre induced rollover is being described. The paper presents the results of analytical and simulation investigations on maximum possible biaxial truck and LTV lateral acceleration without rollover during curvilinear motion on an ideally smooth, horizontal, high friction road surface (i.e. untripped case of rollover).

Pomiar ciągły szerokości i przechyłki w rozjazdach kolejowych

W artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce i Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiaru z uwzględnieniem kierunku jazdy toromierzem na torze zasadniczym i zwrotnym oraz przejazd przez miejsca nieciągłości toków szynowych.

Wykrywanie korozji w strukturze statecznika pionowego samolotu mig-29

Streszczenie: Artykuł przedstawia problem wykrywania korozji w nakładkach mocowania statecznika pionowego samolotu MiG-29. W celu zapewnienia dostępu do badanych powierzchni niezbędny był demontaż stateczników pionowych. Autorzy przedstawili część wyników badań, zaprezentowali podejście do badań, oraz wysunęli propozycję usprawnienia badań w przyszłości wykluczając konieczność demontażu stateczników.

Koncepcja zestawu aparatury do badania stateczności i bezpieczeństwa samochodów z urządzeniami ratownictwa wysokościowego

W artykule przedstawiono założenia techniczne i funkcjonalne modułowego zestawu aparatury do badania stateczności, sztywności i bezpieczeństwa samochodów z zainstalowanymi na nich urządzeniami ratownictwa wysokościowego - drabinami automatycznymi i podnośnikami hydraulicznymi. Opisano funkcje, właściwości i zastosowanie poszczególnych modułów pomiarowych i pomocniczych, strukturę i sposób działania systemu sterowania badaniami oraz bezprzewodową łączność składników systemu. Zestaw będzie przeznaczony głównie do badań dopuszczających urządzenia ratownictwa wysokościowego do użytkowania w jednostkach Straży Pożarnej.

Statyczne warunki użytkowania okrętowych silników napędu głównego

Streszczenie: W artykule opisano statyczne warunki pracy okrętowych silników spalinowych napędu głównego oraz podano ich charakterystyki oporowe i charakterystyki śrub napędowych. Uwzględniono m.in. następujące warunki użytkowania jednostek pływających: pływanie na wodzie o ograniczonej głębokości, pływanie w sztormie oraz pływanie przy zmienionym zanurzeniu (załadowaniu) kadłuba. Zaprezentowano przykładowe wyniki badań, dotyczące warunków pracy okrętowego układu napędowego.
Subskrybuj to źródło RSS