Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Zintegrowane systemy awioniczne, systemy zobrazowania nahełmowego

W referacie omówiono problemy sprawdzeń lotniczych systemów orientacji przestrzennej na przykładzie układu kursu i pionu IKW-8, zabudowanego na samolotach Su-22. Przeanalizowano trudności związane z wykorzystaniem aparatury typu SOUD (ZSRR) stosowanej do określania i usuwania dewiacji magnetycznej. Przedstawiono opracowaną w ITWL metodę zastosowania komputera do analizy widmowej dewiacji magnetycznej systemu kursowego. Przedstawiono możliwości budowy komputerowego systemu diagnostycznego służącego do określania i usuwania dewiacji magnetycznej.

Inżynieria ruchu, komunikacja miejska, pasy autobusowe

W referacie przedstawiono specyfikę wydzielonych pasów autobusowych przykrawężnikowych prawych. Zaprezentowano rodzaje zachowań kierujących autobusami oraz innymi pojazdami na pasach autobusowych w obrębie skrzyżowań z sygnalizacją. Przedstawiono wybrane wyniki badań natężeń ruchu na pasach autobusowych ze szczególnym uwzględnieniem manewrów niepożądanych. Podjęto także próbę określenia przyczyn niewłaściwego wykorzystywania pasów autobusowych.

Ptaki jako zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów

Problem bezpieczeństwa lotów jest niezmiernie istotną kwestią funkcjonowania lotnictwa. Jak wskazują wnioski z przeprowadzonych analiz jednym z czynników, który wpływa negatywnie na bezpieczeństwo lotów, jest potencjalna możliwość kolizji statków powietrznych z ptakami, szczególnie na lotnisku i w jego pobliżu. Pomimo stosowania różnorodnych metod, mających na celu minimalizowanie możliwości kolizji statków powietrznych z ptakami, okazuje się, że oferowane sposoby nie dają oczekiwanych rezultatów.

Własności dekoracyjne powłok epoksydowych starzonych w naturalnych warunkach klimatycznych

W artykule przedstawiono destrukcyjny wpływ czynników klimatycznych na stan warstw powierzchniowych powłok epoksydowych. Stwierdzono wzrost chropowatości powierzchni powłok, przyczyniający się do utraty ich połysku. Stwierdzono również zmniejszenie twardości oraz grubości powłok. Destrukcyjny wpływ czynników klimatycznych, na warstwy powierzchniowe powłok epoksydowych potwierdziły również badania mikroskopowe.

Bilet elektroniczny, e-portmonetka, karta miejska

Artykuł dotyczy wykonywania czynności przy wdrażaniu Systemu Karty Miejskiej celem uniknięcia wielu problemów występujących przy wprowadzaniu takiego systemu. Czynności dotyczą zakupu urządzeń systemu oraz oprogramowania systemowego i użytkowego, montażu i uruchomienia systemu, szkolenia pracowników i lokalnych działań marketingowych.

Wpływ zastosowania elementów ze stopów TiAL na dynamikę w pełni sterowalnego krzywkowego rozrządu silnika spalinowego

W nowoczesnych silnikach spalinowych stosowane są rozrządy krzywkowe o różnej ilości stopni swobody sterowania, zależnie od rodzaju i warunków pracy silnika. Realizacja całkowicie swobodnego sterowania rozrządu wymaga stosowania konstrukcji z dużą liczbą ruchomych elementów. Ich masy powinny być minimalizowane, by zmniejszyć wartości sił uderzeń i zużycia elementów, bez pogarszania własności wytrzymałościowych. Jednym z rozwiązań tego problemu jest użycie elementów ze stopów TiAl.

Subskrybuj to źródło RSS