Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Platforma do zarządzania oknami czasowymi. Yard Management - case study

W niemieckich centrach dystrybucyjnych firmy Rossmann do 2015 roku istniał zdecentralizowany system zarządzania dostawami towarów, który wymagał dużego nakładu czasowego i był obsługiwany jedynie drogą mailową. Dlatego postanowiono go ulepszyć poprzez scentralizowanie zarządzania terminami dostaw wprowadzając system Yard Management

Zaopatrzenie w surowce wtórne vs integracja łańcucha dostaw

Przy obecnym poziomie degradacji środowiska niewystarczającym są inicjatywy mające na celu unieszkodliwienie wytworzonych już zanieczyszczeń. Obecnie niezbędnym działaniem jest poszukiwanie rozwiązań umożliwiających prowadzenie działalności gospodarczej w sposób najmniej obciążający środowisko nie tylko na etapie procesu wytwórczego, ale już w momencie planowania produkcji, czy projektowania wyrobów.

Ocena, kontrola i monitoring procesu obsługi klienta w przedsiębiorstwach transportowych

W wyniku globalizacji przedsiębiorstwa transportowe funkcjonują w warunkach bardzo silnej konkurencji, co zmusza je nie tylko do poprawy jakości obsługi transportowej, ale także powoduje silną presję na redukowanie czasu procesów oraz ograniczanie kosztów. Firmy coraz intensywniej poszukują możliwości podnoszenia konkurencyjności, zwiększając swoją atrakcyjność.

Bezpieczeństwo informacji w logistycznym systemie informatycznym klasy CRM

Informacje i informatyka pełnią niezwykle ważną rolę w sektorze usług logistycznych, umożliwiając kształtowanie lepszych relacji z klientami oraz stanowią istotny element w procesie budowania przewagi konkurencyjnej na rynku [3]. Właściwe, poprawne, zoptymalizowane, a przede wszystkim bezpieczne pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie zasobów informacyjnych należy traktować jako jedną z priorytetowych kwestii związanych z funkcjonowaniem współczesnych przedsiębiorstw, w tym świadczących usługi logistyczne.

Modele referencyjne i modele procesów biznesowych dla sprawnej komunikacji w łańcuchu dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw (SCM) stało się w ostatnich latach podstawową metodą tworzenia przewagi konkurencyjnej wśród firm i organizacji działających w sytuacji kryzysu rozciągającego się na wszystkie regiony świata. Komunikacja w łańcuchu dostaw, rozumiana jako skuteczny przepływ informacji pomiędzy ogniwami łańcucha dostaw, może mieć decydujący wpływ na przejście ze stanu bliskiego porażki do strefy sukcesu.

Modelowanie systemów logistycznych w oparciu o traceability

Według S. Kummera i J. Webera - logistyka jest to koncepcja zarządzania procesami i potencjałem dla skoordynowania realizacji przepływów towarowych w skali przedsiębiorstwa i powiązań między jego partnerami handlowymi. Możemy określić logistykę, jako zorganizowany system planowania, realizacji i kontroli procesów przepływu towarów z miejsca ich pochodzenia do miejsca ich konsumpcji wraz z przypisanymi im strumieniami informacyjnymi. Istotę logistyki możemy wskazać jako zasadę 7W (W - właściwy): właściwy produkt, właściwemu klientowi, we właściwej ilości, we właściwym czasie, we właściwe miejsce, we właściwej kondycji, przy właściwym koszcie.

Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Wprowadzanie innowacji w przedsiębiorstwach i innych podmiotach działających w łańcuchu dostaw często utożsamiane jest z wdrażaniem nowych bądź doskonaleniem istniejących produktów. Niemniej jednak w obszarze logistyki innowacje często związane są z technologią, metodą bądź organizacją. W ostatnim stuleciu najbardziej charakterystyczne zmiany, które wyznaczyły kierunki, w jakich podążały przedsiębiorstwa, związane były m.in. z filozofią "Just In Time".

Subskrybuj to źródło RSS