Procesy zaopatrzeniowe i zakupy są nierozerwalnym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa budowlanego, choć różnią się one między sobą w zależności od wielkości i struktury firmy, w której występują. Jednak nie sposób spotkać przedsiębiorstwa budowlanego nie wykorzystującego w swojej działalności szeroko rozumianej logistyki zaopatrzenia, której kluczowym elementem są podwykonawcy i dostawcy.
Paliwa silnikowe są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania środków transportowych. Należą one do grupy specyficznych towarów, stwarzających szereg zagrożeń zarówno w procesach logistycznych, jak i podczas użytkowania w silnikach (na przykład zagrożenia pożarem i wybuchem, zagrożenia dla środowiska naturalnego).
Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1
Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 2
Przyczyna wprowadzania koncepcji BTO wiąże się bezpośrednio z dwoma czynnikami. Pierwszym z nich są zmieniające się zapatrywania klienta na produkt finalny przemysłu samochodowego. Samochód nie spełnia już roli produktu funkcjonalnego, jak było to na początku XX wieku.
Określenie "zrównoważony" dotyczy w coraz większym stopniu określonej strategii działania w biznesie, która w kontekście ograniczonych zasobów (między innymi naturalnych, ale także czasu) staje się również wyznacznikiem odpowiedzialnego biznesu.
Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 1
Współczesne problemy zarządzania logistyką w przemyśle motoryzacyjnym - cz. 3
Interesującym jest fakt, że do produkcji popularnego Volkswagena "garbusa" w roku 1965 potrzebowano 4 893 części. Do montażu VW Golfa w roku 1988 ilość ta wzrosła do 6 843, natomiast współczesny samochód wyższej klasy wymaga już około 12 000 części.