Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Czy Polska będzie miała wystarczającą liczbę publicznych punktów ładowania, aby sprostać nowym celom UE?

Brak wystarczającej infrastruktury do ładowania pojazdów uznaje się za główną przeszkodę na drodze do szybszego wprowadzenia w kraju ciężarówek o zerowej emisji, ale nowa analiza celów UE w tym zakresie pokazuje, że Polska zdoła spełnić nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych. Do 2030 roku kraj będzie miał rocznie 870 GWh energii zasilającej stacje ładowania dla ciężarówek. Stanowi to o 20% więcej niż potrzeba będzie jeżdżącym po Polsce elektrycznym ciężarówkom i autokarom, nawet przy spełnieniu przez producentów zaproponowanej przez KE redukcji emisji CO2 o 45% we wspomnianym roku.

Wielton nowym partnerem duńskiego PNO

Duńska firma PNO, specjalizująca się w wynajmie naczep, rozpoczęła współpracę z polskim Wieltonem. W połowie stycznia 2023 r. został zawarty pomiędzy firmami kontrakt, zgodnie z którym w II kwartale br. producent z Wielunia dostarczy 30 sztuk naczep kurtynowych niedawno otwartemu oddziałowi PNO Polska Sp. z o.o.

Firmy transportowe przyspieszają, ale coraz częściej boją się inflacji

Subindeks Barometru EFL dla transportu na II kwartał 2023 roku wyniósł 50,5 pkt., co jest najwyższym wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wskaźnik rośnie już trzeci kwartał z rzędu, tym razem o 0,6 pkt. w ujęciu kwartalnym. Na taki wynik wpływ miały prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej.

CARGOUNIT z 9 nowymi Vectronami od Siemens Mobility

CARGOUNIT polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z wiodących tego typu podmiotów w Europie, zdecydowała się zakupić kolejnych 9 lokomotyw Vectron. Łącznie firma będzie mieć w swojej flocie aż 42 elektrowozy Siemensa (36 Vectronów i 6 Smartronów), stając się największym odbiorcą tego typu pojazdów w Polsce.

Subskrybuj to źródło RSS