Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Raport o stanie rynku pocztowego 2023

Roczny raport o stanie rynku pocztowego tworzony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, wskazuje kierunek, w którym branża pocztowa zmierza od wielu lat. W 2022 roku mieliśmy do czynienia z powiększaniem rynku pocztowego, głównie za sprawą branży kurierskiej. Zgodnie z trendami z lat poprzednich, rynek przesyłek listowych kurczy się, ale po raz pierwszy od 2019 roku jego wartość ma dodatnią dynamikę. Wyniki raportu komentuje Janusz Konopka - Prezes Zarządu Speedmail, największego alternatywnego operatora pocztowego w Polsce.

Linia kolejowa CPK między Warszawą i Łodzią z dużym dofinansowaniem z UE

Komisja Europejska przyznała spółce Centralny Port Komunikacyjny dofinansowanie w wysokości ok. 290 mln zł (prawie 64 mln euro) z instrumentu CEF “Łącząc Europę” na opracowanie projektu budowlanego dla strategicznej linii Kolei Dużych Prędkości między Warszawą i Łodzią. Nowy 140-kilometrowy odcinek KDP dwukrotnie skróci czas przejazdu między tymi dwoma miastami, włączając lotnisko CPK w sieć kolejową.

Z etykietą

Elektryfikacja ciężkiego transportu drogowego stworzy ponad 20 tys. nowych miejsc pracy

Polska jest jednym z liderów drogowego transportu ciężarowego w Unii Europejskiej. Odpowiadał on za przewóz 380 mld tkm (tonokilometrów) w 2021 r. - najwięcej w całej UE i o 24 proc. więcej od drugich w zestawieniu Niemiec. Polska flota samochodów ciężarowych w 2021 r. liczyła 1,15 mln pojazdów. Sektor ten zatrudniał 486 tys. osób w 2020 r., co stanowiło 15 proc. wszystkich zatrudnionych w tym sektorze w Unii Europejskiej. Branża TSL stoi obecnie przed zmianami wynikającymi z unijnych norm emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych, które wymuszą jego elektryfikację. Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Elektryfikacja sektora drogowego transportu ciężkiego”, stworzonym we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, analizuje scenariusze elektryfikacji tej gałęzi gospodarki i wskazuje możliwe konsekwencje ekonomiczne.

Nowy Sad z nowymi autobusami elektrycznymi

10 autobusów elektrycznych marki Solaris wyjechało dziś na ulice Nowego Sadu w Serbii. Wraz z zeroemisyjnymi pojazdami przewoźnik miejski JGSP Novi Sad zamówił także nowoczesną infrastrukturę do szybkiego i nocnego ładowania. To pierwsze serbskie miasto, w którym będą jeździć pojazdy z serii Urbino electric, zasilane energią pochodzącą z baterii.

CEVA Logistics wynajmie hybrydowe statki dalekomorskie

CEVA Logistics podpisuje 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG firmy Eastern Pacific Shipping. Posiadanie floty tych jednostek umożliwi CEVA przetransportowanie około 140 000 pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.

Pakiet mobilności - czym jest i jakie zmiany wprowadza

Zadaniem pakietu mobilności jest ujednolicenie przepisów dotyczących transportu na terenie Unii Europejskiej. Zapisy te odnoszą się do każdej kwestii związanej ze świadczeniem tego typu usług. Od czasu pracy kierowców, ich delegowania, przerw w pracy, po dostęp do rynku. Dla Polskich przewoźników najważniejsze zmiany wprowadzone były w 2022 r. Płace polskiego kierowcy muszą zostać wyrównane względem innych krajów europejskich. Dodatkowo zmienią się przepisy dotyczące tachografów oraz uzyskiwania licencji na przewozy.

ID Logistics rozpoczyna współpracę z Grupą KSGB

ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, rozpoczyna współpracę z KSGB EUROPE, firmą projektującą i sprzedającą na całym świecie obuwie marek Palladium i K-SWISS. W ramach obsługi logistycznej operator odpowiadać będzie za odbiór, przygotowanie i dystrybucję zamówień z magazynu w Moreuil do klientów w całej Europie. O wyborze ID Logistics zadecydowała jego doskonała znajomość branży oraz unikalne know-how w świecie mody ready-to-wear.

Wielton Logistic redukuje prędkość maksymalną do 85 kmh w ciągnikach siodłowych

Wieluński producent naczep, jako firma świadoma ekologicznie, podejmuje aktywne działania redukujące negatywne oddziaływanie transportu na środowisko naturalne. Z tego powodu zainicjował projekt redukcji prędkości do 85 km/h wszystkich ciągników siodłowych floty Wielton Logistic. Dzięki jego wdrożeniu ciągnik siodłowy zużywa około 0,7l paliwa mniej na 100 km, co przekłada się na redukcję ponad 5 500 kg CO2 każdego miesiąca.

Subskrybuj to źródło RSS