Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Digitalizacja w sektorze transportowym i redukcja emisji CO2

Jednym z największych wyzwań na rynku motoryzacyjnym w najbliższej perspektywie będzie bez wątpienia regulacja dotycząca redukcji CO2. Przyjęte przez Unię Europejską nowe progi dotyczące tzw. dekarbonizacji, czyli ograniczenia emisji dwutlenku węgla budzą kontrowersje. Przemysł motoryzacyjny w Polsce skupiony jest wciąż na konwencjonalnych technologiach. Presja na producentach samochodów ciężarowych jest duża, bo cele dotyczące redukcji emisji CO2 są niezwykle ambitne. Emisje będą musiały być o 15% niższe w 2025 r. niż obecne i o 30% w 2030 r.

PKP Intercity stawia na energooszczędność

Firma PKP Intercity podpisała z firmą SESTO sp. z o.o., wartą 5,8 mln zł, umowę na dostawę, montaż i uruchomienie liczników energii elektrycznej prądu stałego w elektrycznych pojazdach trakcyjnych spółki. Pozwoli to przewoźnikowi płacić za realne zużycie energii, poprawić efektywność jazdy oraz wykazać, ile energii oddaje do sieci. To kolejna proekologiczna inwestycja PKP Intercity w 2019 roku.

DHL Express rozpoczyna w Polsce testy pojazdów elektrycznych

W połowie kwietnia na ulice Krakowa wyjechał nowy dostawczy samochód DHL Express. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że auto jest w pełni elektryczne. To efekt współpracy DHL Express Poland z firmą Nissan, która dostarczyła polskiemu liderowi międzynarodowych przesyłek ekspresowych elektrycznego VAN-a Nissana e-NV 200 do testów.

Czwarta zmiana - cyfrowa jednostka do zadań specjalnych

Powstał, by usprawnić walkę inspektorów transportu drogowego z manipulacjami czasem pracy kierowców zawodowych. Ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo na drodze. Nie ma wątpliwości, że jest potrzebny. Jednak, czy tak częste ulepszanie go ma sens? Tachograf cyfrowy, bo o nim mowa, nazywany teraz inteligentnym, od 15 czerwca ma być montowany we wszystkich nowych pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony. To już czwarta modyfikacja cyfrowego urządzenia. Czy teraz dzięki smart tacho skończy się wreszcie era jazdy na wyłączniku?

E-busy na europejskim rynku - konkurencja coraz bardziej zaciekła

Chiński rynek autobusów miejskich jest bliski nasycenia, dlatego tamtejsi producenci coraz śmielej patrzą na Europę, a jest o co walczyć. Oczekuje się, że globalny rynek autobusów elektrycznych urośnie do 2025 roku do ponad 160 tys. sztuk rocznie. Dla porównania: obecnie na całym świecie jest około 400 tys. elektrycznych autobusów, 99 proc. w Chinach, a większość spośród pozostałych - około 2,2 tys. jeździ po Europie. Perspektywy są wielkie, a europejscy producenci nie mają zamiaru oddać tak wartościowego rynku bez walki.

Automatyzacja i analiza danych przyszłością transportu?

Optymalizacja procesów, redukcja obciążeń administracyjnych czy zwiększenie przepływu pracy to główne powody inwestycji w rozwiązania zaawansowane technologicznie. W osiągnięciu tych celów ma pomóc postępująca automatyzacja i cyfryzacja, a także wykorzystanie w branży transportowej Big Data.

Subskrybuj to źródło RSS