Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: logistyka

Sarantis Polska zwiększa powierzchnię magazynowo-biurową

Producent i dystrybutor kosmetyków oraz artykułów gospodarstwa domowego przeprowadzi się do nowego obiektu w ramach największego podwarszawskiego kompleksu logistycznego, MLP Pruszków II. Jednocześnie zwiększy dotychczas wykorzystywaną powierzchnię o 35%, do ponad 24 tys. mkw. W ciągu dotychczasowej współpracy z MLP Group, trwającej ćwierć wieku, wynajmowana przez Sarantis Polska powierzchnia wzrosła  pięciokrotnie.

Rohlig SUUS Logistics uruchomił drugi skład celny w Szczecinie

Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny, uruchomił drugi skład celny w Szczecinie. Inwestycja zwiększa możliwości SUUSa w obsłudze towarów eksportowanych i importowanych zarówno dla firm operujących na rynku polskim, jak i w Skandynawii czy Europie Zachodniej. Skład celny to m.in możliwość przesunięcia terminu płatności ceł i podatków do chwili wprowadzenia produktów na rynek.

E-commerce kształtuje przyszłość technologii

Polski rynek e-commerce od kilku lat przechodzi dynamiczne zmiany, napędzane rosnącą konkurencją oraz zmieniającymi się nawykami konsumentów. Pomimo spowolnienia gospodarczego i presji inflacyjnej, prognozy na najbliższe lata wskazują na dalszy wzrost. Według raportu „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój”, wartość sektora w naszym kraju ma osiągnąć 192 mld zł do 2028 roku, co oznacza średni roczny wzrost o 12%.  

Inteligentne wsparcie dla menedżerów flot

Firma Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadziła Webfleet AI Assistant – innowacyjne narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. To nowoczesne rozwiązanie pozwala menedżerom flot szybciej i precyzyjniej analizować dane, umożliwiając podejmowanie lepszych decyzji w zakresie optymalizacji kosztów, poprawy bezpieczeństwa i efektywności operacyjnej.

Co oznacza spowolnienie niemieckiej gospodarki dla polskiego transportu?

Prognozy dla naszego zachodniego sąsiada na 2025 rok okazują się mniej optymistyczne, niż jeszcze niedawno zakładano. Jest to szczególnie alarmujące dla polskich przewoźników i eksporterów. W jaki sposób obecna sytuacja makroekonomiczna Niemiec oddziałuje na branżę transportową w Polsce?

Subskrybuj to źródło RSS