Rodzaj wydarzenia: webinarium
Data rozpoczęcia: 2021-03-24
Data zakończenia: 2021-03-24
Miejsce konferencji: Internet
Organizator: Polskie Towarzystwo Logistyczne
Znaczenie handlu internetowego systematycznie rośnie, a pandemia w jeszcze większym stopniu zwiększyła udział e-commerce w obrotach handlowych. Dla wielu podmiotów ta forma stała się szansą nie tylko rozwoju, ale także przetrwania. Logistyka była zawsze kluczowym czynnikiem sukcesu e-commerce, a problem tzw. ostatniej mili jest przedmiotem wielu innowacyjnych rozwiązań. Jednak to nie jedyny obszar związany z fizycznym przepływem dóbr, decydujący o spełnianiu oczekiwań klientów. Ogromne znaczenie w poprawnej realizacji internetowych zamówień mają właściwie zaprojektowane i realizowane procesy magazynowe, zwłaszcza składowania, kompletacji i wydań. Tu kluczowa staje się automatyzacja tych procesów, gwarantująca nie tylko szybkość, ale bezbłędność działań.
Drugi aspekt, to informacja. Przedsiębiorstwa pracują nad coraz lepszym zarządzaniem bazami produktów, a istotnym warunkiem ich skutecznego wykorzystywania jest zapewnienie jednoznacznej identyfikacji. Coraz powszechniej stosowanym identyfikatorem jest Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN, kod EAN) w światowym standardzie GS1. Aktywacja numeru GTIN produktu pozwala na przekazanie klientom podstawowych, wiarygodnych informacji o produkcie z zaufanego źródła, jakim jest System GS1.
W PROGRAMIE:
Jak pandemia zmieniła rynek e-commerce?
- Marek Łabęda - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych PROMAG SA
- Aleksander Niemczyk - GS1 Polska
Rozwiązania automatyzujące procesy w magazynach e-commerce
- Marek Łabęda - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Technicznych PROMAG SA
Standardy GS1 narzędziem wspierającym e-commerce
- Magdalena Krasoń-Wałęsiak - GS1 Polska
Pytania i odpowiedzi
Moderator: dr inż. Aleksander Niemczyk - GS1 Polska, Polskie Towarzystwo Logistyczne
START: 24.03.2021, godzina 11:00 - 12:30