Zaloguj się

Trendy i innowacje w opakowaniach FMCG 2012

Rodzaj wydarzenia: konferencja

Data rozpoczęcia: 2012-10-01

Data zakończenia: 2012-10-03

Miejsce konferencji: Warszawa

Organizator: MOVIDA Conferences

Jakość opakowań, ich atrakcyjność i innowacyjność odgrywają kluczową rolę w prezentacji wartości i pozycji marki. Rynek światowego opakowalnictwa zmienia się z każdą chwilą. Nowoczesne technologie, udoskonalone maszyny, badania i eksperymenty - wszystko to składa się na wytwarzanie opakowań o zwiększonej funkcjonalności, wyższym zrównoważeniu środowiskowym, czy po prostu tańszych i wygodniejszych w produkcji. Funkcja opakowania oprócz tej podstawowej, polegającej na ochronie przed mechanicznym uszkodzeniem produktu, stanowi idealny nośnik marketingowy. Choć dla producentów, projektantów, specjalistów ds. rozwoju opakowań prawdziwym wyzwaniem okazują się nowe realia dotyczące cen surowców do produkcji opakowań, to konsument pozostaje wciąż bardzo wymagający wobec nabywanych dóbr i coraz bardziej świadomy indywidualnych potrzeb. To na co coraz częściej zwracają uwagę klienci, to opakowania - przyjazne dla środowiska.

Kluczowe tematy konferencji:

- Rola brand designu w budowaniu silnej marki. Czynniki sukcesu.
- Charakterystyka opakowań dla różnych grup wiekowych. Design użytkowy dla seniorów, dzieci, nowoczesnych i aktywnych konsumentów.
- Badania konsumenckie sektora FMCG.
- Metody i techniki badań nowych opakowań.
- Emocje robią różnicę, czyli o badaniach emocji w kontekście produktów FMCG.
- Inspiracje dla nowych opakowań - skąd się biorą?
- Od insightu do launchu - czyli jak skutecznie wprowadzać innowacje.
- Doskonała ekspozycja opakowań na przykładzie różnych grup produktów.
- Zamknięcia specjalne.
- Opakowania promocyjne, limitowane serie, wyróżnienie produktów premium - strategie przyciągania klienta poprzez techniki promocji.
- Opakowania ekologiczne - materiały opakowaniowe minimalizujące obciążenie dla środowiska naturalnego.
- Znakowanie opakowań - nowa dyrektywa unijna.
- Innowacje materiałowe w opakowaniach produktów kosmetycznych (spożywczych) - opakowania w nurcie bio - materiały o podwyższonej barierowości wobec czynników zewnętrznych - opakowania z nanokompozytami.
- Funkcjonalne opakowania, czyli opakowania aktywne i inteligentne.
- Zdjęcie a ilustracja w projekcie opakowania. Znaczenie, efekt i oddziaływanie.
- Trendy w etykietowaniu produktów. Sposoby ich wyróżnienia na sklepowej półce. Nowe, innowacyjne rozwiązania do produkcji etykiet - case study.
- 5 długoterminowych trendów, wpływających na zwyczaje zakupowe konsumentów.
- Opakowania dla dynamicznych i wymagających klientów - udział producentów napojów gazowanych w produkcji napojów w puszkach.
- Wady produktów - odpowiedzialność.

Formularz rejestracyjny jest dostępny tutaj.

Więcej informacji jest dostępnych na stronie www konferencji.