Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Zmienna losowa pewna, funkcja rozkładu gęstości prawdopodobieństw, delta Diraca, charakterystyki niezawodnościowe, rozkład Gaussa

W artykule przedstawiono niekonwencjonalną metodę określania własności niezawodnościowych sprzęgieł ciernych, poprzez zastosowanie tzw. zmiennej losowej pewnej. Za funkcję rozkładu gęstości prawdopodobieństwa tejże zmiennej, można uważać deltę Diraca i wykorzystać do opisu uszkodzeń/dysfunkcji pewnej grupy obiektów mechanicznych.

Stateczność pojazdów szynowych i samochodowych

Praca zawiera kilka różnych podejść do zagadnienia stateczności modeli matematycznych pojazdów szynowych i samochodowych. Przeprowadzono analizę stateczności technicznej modelu matematycznego opierając się na właściwościach maksymalnej i minimalnej wartości własnej macierzy stanu (otrzymanej z równań ruchu układu pojazdu szynowego z wózkami 25TN) oraz wyznaczając funkcję Lapunowa. Zbadano stateczność tego modelu ze względu na parametry, na które funkcja Lapunowa jest najbardziej wrażliwa (badania wrażliwości pokazano w pracy [3]).

Emisja związków szkodliwych, lotniczy silnik tłokowy, stacjonarny test badawczy

Z uwagi na gwałtowny rozwój komunikacji lotniczej istnieje potrzeba oceny realnej emisji związków szkodliwych związanej z eksploatacją statków powietrznych. Głównymi zagrożeniami dla środowiska naturalnego są produkty niecałkowitego i niezupełnego spalania zawarte w spalinach. W artykule przedstawiono analizę wyników przeprowadzonych badań zmierzającą do konstrukcji testu badawczego służącego do oceny emisyjności związków szkodliwych spalin z silników tłokowych będących źródłem napędu małych samolotów.

Analiza numeryczna wpływu obciążeń komunikacyjnych na infrastrukturę kanalizacyjną

Nawierzchnie z materiału kamiennego, stosowane bardzo często na placach miejskich, łączą walory estetyczne z funkcjonalnością, zapewniając trwałość w bardzo długim okresie eksploatacji. Obciążenia działające na tego typu nawierzchnie są nieco inne niż w przypadku typowych konstrukcji drogowych i obejmują ruch pieszy oraz ograniczony ruch pojazdów. W pracy przedstawiono analizę stanu naprężenia i przemieszczenia przykładowej konstrukcji nawierzchni sztywnej wykonanej z płyt granitowych. Sformułowano zadanie płyty spoczywającej na wielowarstwowej półprzestrzeni sprężystej a następnie rozwiązano je za pomocą metody elementów skończonych. Wyniki porównano z rozwiązaniem analitycznym zaproponowanym przez H. M. Westergaarda.

Silniki spalinowe, reaktory katalityczne, redukcja selektywna, tlenki azotu, zanieczyszczenie powietrza

W pracy przedstawiono porównanie wyników badań platynowego reaktora redukującego systemu NH3-SCR przy różnym dawkowaniu amoniaku do układu wydechowego silnika o zapłonie samoczynnym. Porównania dokonano w aspekcie oceny zdolności reaktora do konwersji tlenków azotu za pośrednictwem amoniaku. W pracy zamieszczono wyniki badań fizyko-chemicznych struktury powierzchni aktywnej reaktora wykonanych przy pomocy mikroskopu SEM.

Warszawska Kolej Dojazdowa a stan sektora kolejowego w Polsce

Celem niniejszego artykułu jest ocena działania Warszawskiej Kolei Dojazdowej w perspektywie całego sektora kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają również przyczyny znaczących różnic pomiędzy ogólną jakością przewozów pasażerskich a jakością usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową

Transport morski, systemy zobrazowania żeglugi, informatyczne aplikacje transportu morskiego, bezpieczeństwo transportu,

Rozwój technologii informatycznych przyśpiesza procesy digitalizacji wymiany informacji w systemach logistycznych. Z uwagi na swój charakter, globalny zasięg oraz istotną rolę w procesach gospodarczych, transport morski jest obszarem implementacji najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu IT. Należą do nich systemy zobrazowania żeglugi oparte o transmisję sygnału AIS (ang. Automatic Identification System) wykorzystywane w narodowych systemach bezpieczeństwa żeglugi, aplikacje komercyjne dedykowane podmiotom z obszaru gospodarki morskiej oraz aplikacje wspierające zarządzanie operacyjne na poziomie podstawowych procesów logistycznych. Niniejsze opracowanie stanowi próbę kompleksowego ujęcia problematyki wykorzystania systemów monitoringu żeglugi oraz identyfikacji systemów informatycznych stosowanych w lądowo-morskich łańcuchach logistycznych. W artykule główna uwaga zostanie zwrócona na przedstawienie aplikacji komercyjnych bazujących na dostępnym sygnale AIS, adresowane do podmiotów gospodarki morskiej, w tym operatorów logistycznych w celu usprawnienia zarządzania na poziomie zintegrowanym oraz aplikacje wsparcia procesów w ramach lądowo - morskich łańcuchów logistycznych.

Niektóre problemy praktyczne występujące w układach sterowania i telekomunikacji KDP

Harmonizacja i integracja norm technicznych europejskich Zarządów kolejowych sprzyja lepszemu wykorzystaniu kolei jako środka transportu w Europie. Każda europejska linia znajdująca się w „Transeuropejskim Systemie Kolejowym Dużych Prędkości” powinna spełniać niezbędne i określone Dyrektywą 2008/57/WE warunki dotyczącą interoperacyjności systemów kolejowych. Celem tej Dyrektywy jest umożliwienie ruchu pociągów dużych prędkości pomiędzy poszczególnymi sieciami kolejowymi Unii Europejskiej. Dyrektywa ma na celu wdrożenie interoperacyjności sieci europejskiej dużych prędkości poprzez regulację poszczególnych faz projektowania, budowy, etapowego uruchamiania i eksploatacji.

Wpływ postępu technicznego i technologicznego oraz wydarzeń politycznych na rozwój gospodarki globalnej

Artykuł w formie syntetycznej prezentuje zmiany techniczne i technologiczne na świecie oraz ich wpływ na wydarzenia polityczne i w konsekwencji na zmiany gospodarcze. Zmiany w rozwoju gospodarczym (przede wszystkim wzrost sektora usług) przedstawiono na przykładzie wybranych państw - wskazując wpływ tych zmian na wzrost produktu krajowego brutto. Ustosunkowano się również do pojęć „nowa gospodarka” oraz „nowa ekonomia”.

Warszawa Olszynka Grochowska kompatybilność elektromagnetyczna, postronne zaburzenia radioelektryczne, tabor kolejowy

W referacie przedstawiono problematykę oceny stanu środowiska elektromagnetycznego na hali lokomotywowni Intercity Warszawa Olszynka Grochowska. Oceny stanu środowiska elektromagnetycznego dokonano w odniesieniu do obecnie obowiązują poziomów dopuszczalnych zawartych w dokumentach normatywnych. Podstawą oceny emisji zaburzeń postronnych (tła) jest wartość natężenia pola elektromagnetycznego zaburzeń radioelektrycznych wokół ruchomych obiektów kolejowych znajdujących się na poligonie pomiarowym.
Subskrybuj to źródło RSS