Optymalizuj logistykę w firmie: Aktualne trendy i sprawdzone rozwiązania dla Twojego biznesu

Zaloguj się

WIEDZA

Problematyka naukowo-badawcza w procesie integracji systemu bezpieczeństwa transportu w Polsce bezpieczeństwo transportu, integracja systemu, badania naukowe

Potrzeby integrowania systemów bezpieczeństwa transportu wynikają ze współczesnych wymagań cywilizacyjnych i systemowych. Warunkiem realizacji tych potrzeb jest silne wsparcie procesów integracyjnych wiedzą ukierunkowaną na typowe dla systemu transportu zjawiska powstawania wypadków i awarii, techniki badań czy potrzeby komunikowania o uzyskanych wynikach tych badań. Szczególnym wymaganiem prowadzenia badań wypadków transportowych jest ich niezależność, multidyscyplinarność i innowacyjność. W Polsce, wskutek niezwykle skromnego finansowania a także rozproszenia badań nad bezpieczeństwem transportu, tworzenie naukowych podstaw integracji systemów bezpieczeństwa transportu staje się niezwykle trudnym zadaniem, zwłaszcza w zakresie integrowania funkcji i struktur organizacyjnych transportu lotniczego, wodnego i kolejowego z transportem drogowym.

Zintegrowane systemy awioniczne, systemy zobrazowania nahełmowego

W referacie przedstawiono jedną z ciekawszych i utylitarnych aplikacji nahełmowych systemów celowniczych, która może być wykorzystana do wizualizacji danych o parametrach lotu oraz obrazów pozyskiwanych z lotniczych głowic obserwacyjno-celowniczych (w wydaniu zaawansowanym na śmigłowcach wojskowych), czy też układów uproszczonych w postaci zestawu kamer umożliwiających obserwacje w zakresie telewizyjnym i podczerwieni (dla śmigłowców cywilnych). Dokonano analizy zobrazowania otrzymywanego z kamery wizyjnej głowicy obserwcyjno-celowniczej na wyświetlaczu miniaturowym (jako przykładu zobrazowania tzw. wirtualnej rzeczywistości stosowanej w systemach nahełmowej prezentacji danych). Systemy takie przeznaczone być mogą do wspomagania działania wybranych służb państwowych, takich jak straż pożarna, policja, służba graniczna, czy w końcu służba ochrony środowiska (np. patrole ekologiczne w zakresie zanieczyszczenia Zatoki Gdańskiej).

Miary podobieństwa w wyznaczaniu dysparycji obrazu stereowizyjnego stereowizja, dysparycja, miary podobieństwa

Przedmiot artykułu stanowi test ośmiu metod obliczania miary podobieństwa zaimplementowanych w postaci algorytmu porównującego blokami dla potrzeb obliczania mapy dysparycji ze wzorcowej stereopary. Przyjęte przez autorów kryteria oceny uzyskanych wyników pod względem ich przydatności w głównej mierze uwzględniają zarówno kryteria jakościowe wygenerowanej mapy dysparycji oraz kryteria ilościowe uwzględniające czas przetwarzania przyjętej za wzorzec stereopary.

Analiza konstrukcji oraz metod zabezpieczeń antykorozyjnych pojazdów kolejowych

W artykule przedstawiono wybrane konstrukcje pasażerskich wagonów kolejowych, spotykanych w kraju oraz w sąsiadujących krajach Unii Europejskiej. Dokonano analizy pod kątem materiałowym produkowanych pojazdów szynowych w Polsce oraz przedstawiono wpływ możliwych stosowanych materiałów konstrukcyjnych na aspekty związane zarówno z komfortem jazdy, jak i bezpieczeństwem podróżnych. Ukazano także technologię przygotowania powierzchni elementów konstrukcyjnych wagonu pasażerskiego w trakcie procesu modernizacji.

Przepięcia, sieć trakcyjna, tłumienność

W artykule opisano problematykę tłumienności przepięć w sieci trakcyjnej 3KV DC. Badania przeprowadzono na okręgu doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie i poległy one na wprowadzaniu przy pomocy generatora impulsów udarowych bezpośrednio w sieć trakcyjną. Zarejestrowane przebiegi amplitud impulsów napięcia oraz prądu przedstawiono, a następnie przeanalizowano w tej publikacji.

Analiza intensywności użytkowania pojazdów (Część I)

Intensywność użytkowania jest ważnym parametrem opisującym proces eksploatacji samochodu. Miarą tego parametru jest liczba kilometrów przejechanych przez pojazd w określonym czasie (dzień, miesiąc, rok).
Analizy intensywności użytkowania są przeprowadzane w celu oceny efektywności i innowacyjności danego systemu transportu. Artykuł przedstawia wyniki podstawowych analiz statystycznych intensywności użytkowania floty samochodów dostawczych Centrum Logistycznego Poczty Polskiej eksploatowanych w Oddziale Regionalnym w Lublinie w latach

Optymalizacja techniki użycia systemu sonarowego do realizacji pomiarów w basenie portowym optymalizacja, sonar boczny, basen portowy,

Artykuł przedstawia techniczne aspekty optymalizacji hydroakustycznego poszukiwania obiektów podwodnych za pomocą sonaru bocznego. Zwrócono w nim uwagę na możliwości mocowania sonaru do jednostki portowej. Przedstawiono przykłady platform pomiarowych przeznaczonych do wykonywania badań na akwenach portowych.

Nawigacyjne aspekty bezpieczeństwa żeglugi w rejonach instalacji przybrzeżnych transport bezpieczeństwo nawigacja

Artykuł w skrótowej formie porusza niektóre aspekty bezpieczeństwa żeglugi w rejonach instalacji przybrzeżnych jakimi są farmy wiatrowe. Podstawowe kwestie ekonomiczne ich eksploatacji zostały poruszone we wstępie. Następnie przedstawiono takie problemy nawigacyjnego zabezpieczenia bezpieczeństwa żeglugi w rejonie jak: identyfikacja i oznakowanie poszczególnych elementów instalacji oraz granice i ich wpływ na żeglugę w akwenie. Forma artykułu ogranicza autorów jedynie do poruszenia podstawowych aspektów nawigacyjnego zabezpieczenia w szeroko pojętym problemie bezpieczeństwa żeglugi w rejonie farm wiatrowych.

Usługi transportowe w turystce na przykładzie Biura Podróży AGAT

W niniejszym opracowaniu poddano analizie marketingowej działalności przedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi touroperatora oraz przewozy osobowe. Wynika stąd, że jest to bardzo dobre uzupełnienie zwiększające stabilność rynkową firmy oraz jej konkurencyjność. Z analizy wyliczeń finansowych wynikało, że w badanej firmie udział kosztów transportu w cenie całego produktu turystycznego wyniósł od 11 do 25% i był uzależniony od wielu zmiennych czynników.

Badania symulacyjne systemów obsługowych za pomocą programu WinQSB i jego modułu Queuing System Simulation badania symulacyjne, symulacja, systemy obsługowe

W artykule zarysowano możliwości wykorzystania programu WinQSB QSS do modelowania sieci obsługowych. Celem takiego modelowania może być usprawnienie obsługi dokonywanej w ramach sieci. Sieć składa się z wielu węzłów powiązanych ze sobą. Wyniki symulacji mogą być podstawą do działań usprawniających pracę poszczególnych węzłów obsługowych jak i całej sieci. Technika symulacyjna w tych i innych przypadkach jest bardzo wygodna gdyż nie ingeruje bezpośrednio w proces obsługi logistycznej jak i w same obiekty. Zwrócono uwagę na jakość modelu symulacyjnego i konieczność jego weryfikowania celem potwierdzenia zgodności.
Subskrybuj to źródło RSS