Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie sterowania pojazdami transportu indukcyjnego

W przypadku transportu indukcyjnego rozwój techniczny umożliwia coraz łatwiejsze modyfikowanie rozmieszczenia tras wózków w celu dopasowywanie ich do aktualnych potrzeb transportowych. Poważniejsza trudność jest związana z koniecznością dopasowania sterowania do zmienionej trasy i natężenia ruchu. W pracy przedstawiono możliwość tworzenia języka programowania na potrzeby sterowania konkretnym urządzeniem. W szczególności dla potrzeb sterowania układem transportu indukcyjnego zmodyfikowano język programowania utworzony dla potrzeb sterowania układami transportu przenośnikowego. Język programowania zastosowano w symulatorze układów transportu przenośnikowego. Program sterujący w modelu może być bezpośrednio wykorzystany w realnym układzie transportowym. Takie podejście umożliwia użytkownikowi dopasowanie we własnym zakresie programu sterowania układem transportowym do aktualnych potrzeb.

Optymalna alokacja obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych

W artykule opisano metodę rozwiązywani zagadnienia optymalnej alokacji obiektów z wykorzystaniem algorytmów ewolucyjnych. Przedstawiono podejście wykorzystujące teorię sieci jako narzędzia do opisu zagadnienia alokacji podając sposób zapisu problemu o własnościach lub bez własności Markowa. Jednocześnie na przykładach zdefiniowano i opisano problem optymalizacji sieci jedno lub wielokryterialnej. Następnie przeprowadzono obliczenia optymalizacyjne dla dwóch przykładów jedno i dwukryterialnej alokacji obiektów opisanych sieciami odpowiednio bez własności i z własnościami Markowa. Wyniki porównano z metodą przeszukiwania systematycznego. Uzyskane wyniki dają podstawę do stwierdzenia dużej przydatności algorytmów ewolucyjnych w rozwiązywaniu problemów alokacji.

Zarządzanie kosztami w transporcie

Streszczenie: Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie istoty i ważności kosztów transportu w przedsiębiorstwie, z podkreśleniem roli, jaką odgrywa właściwe budżetowanie kosztów transportu, dla sprawnego zarządzania tymi kosztami. W pierwszej części artykułu autorzy wyjaśniają rolę i znaczenie transportu, jak również ogólnie przyjętą i stosowaną klasyfikację transportu. Zasadnicza część artykułu koncentruje się wokół charakterystyki kosztów transportu, w tym ich klasyfikacji, składników tych kosztów i wskaźników oceny efektywności podsystemu transportowego. W końcowej części opracowania autorzy podkreślają rolę budżetowania we właściwym zarządzaniu kosztami transportu.

Rola węzłów logistycznych w integracji transportu wnioski wynikające z polityki transportowej

W artykule przedstawiono dyskusję nad polityką transportową UE w realizacji integracji transportu. Opisano rolę i lokalizację zintegrowanych węzłów logistycznych i transportowych. Przedstawiono istniejące i proponowane rozmieszczenie centrów logistycznych i dystrybucyjnych w sieci TEN-T. We wnioskach opisano efekty oddziaływania zintegrowanego systemu logistycznotransportowego na gospodarkę i środowisko.

Konstrukcja indeksu zmian kosztów jednostkowych wozokilometra z tytułu wprowadzenia systemu elektronicznej opłaty za przejazd po drogach krajowych w krajowym i międzynarodowym transporcie ładunków

Celem artykułu jest prezentacja metodyki konstrukcji wskaźnika zmian kosztów jednostkowych w transporcie drogowym ładunków na skutek wprowadzenia z dniem 1 lipca 2011 r. systemu elektronicznej opłaty za przejazd. W wyniku wprowadzenia w dniu 1 lipca 2011 r.

Wpływ sterowania sprzęgiem hydrostatycznym na możliwości trakcyjne pojazdu wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcje dwuczłonowej bezzałogowej platformy lądowej (BPL) wysokiej mobilności wyposażony w hydrostatycznie sterowany sprzęg. Sprzęg ten jest odpowiedzialny za realizację procesu skrętu oraz poprawę stateczności pojazdu podczas pokonywania przeszkód terenowych i pracy zainstalowanymi na nim osprzętami. Główną ideą przy opracowaniu tego zespołu było zapewnienie uzyskania przez BPL wysokiej zdolności pokonywania przeszkód terenowych i dużej zwrotności. W referacie zwrócono uwagę na problem mobilności w aspekcie pokonywania przeszkód pionowych.

Wpływ pasażerskiego ruchu promowego na rozwój miasta na przykładzie linii promowej Gdynia-Karlskrona

Wprowadzenie Żegluga promowa jest jednym z rodzajów żeglugi regularnej. Jej specyfiką jest jednoczesny przewóz pasażerów i ładunków tworzących jeden rynek. Łączny transport dwóch różnych segmentów wymaga zastosowania wyspecjalizowanych statków - promów. W związku z powyższym na jednostkach promowych wyodrębniona jest część pasażerska oraz część towarowa dla pojazdów.

Rola i funkcjonalność wbudowanych środowisk operacyjnych w systemach wizyjnych

Popularność wbudowanych systemów operacyjnych jest wyznacznikiem postępu technologicznego i znakiem współczesnych czasów. Systemy wbudowane umożliwiają implementację cech inteligencji (ang. smart feature) zarówno do urządzeń specjalizowanych jak i codziennego użytku. Główną cechę urządzeń inteligentnych stanowi autonomiczność w wykonywaniu powierzonych działań. Wypowiedź koncentruje uwagę na roli i funkcjonalności wbudowanych systemów operacyjnych (ang. embedded) dla procesów nadzorowania wizyjnego. W artykule przedstawiono i porównano systemy wbudowane skompilowane na bazie rodziny systemów Windows oraz Unix. Porównanie systemów wbudowanych zostało przeprowadzone na podstawie otrzymanych funkcjonalności systemu wizyjnego z zastosowaniem inteligentnej kamery.

Economic regulation of airport charges in

Abstract: This paper is about situation on the Air Transport market, especially about economic regulation of airports. After Directive 2009/12/EC on airport charges, the EU advises to regulate airports, which annual traffic is over five million passenger movements and to the airport with the highest passenger movement in each Member State.
Subskrybuj to źródło RSS