Zaloguj się

WIEDZA

Formalizacja opisu procesów logistycznych

Wychodząc z ogólnej postaci modelu systemu logistycznego w artykule zaproponowano formalny opis procesów logistycznych. Zdefiniowano stan systemu logistycznego oraz zapisano formuły matematyczne odwzorowujące zmiany stanu tego systemu. W proponowanym podejściu uwzględniono m.in. przekształcenia strumieni ładunków ze względu na postać, czas oraz miejsce, a także miejsca realizacji tych przekształceń oraz ludzkie i techniczne zasoby, jakimi system powinien dysponować.

Transport kolejowy w obsłudze łańcuchów dostaw

Transport kolejowy jest w sposób szczególny predestynowany do przejęcia funkcji obsługi transportowej potoków ładunkowych płynących w skali kontynentu, jak i w relacjach transkontynentalnych. W transporcie kolejowym upatruje się realizatora celów gospodarczych, społecznych i ekologicznych, związanych z pożądaną obsługą potrzeb przewozowych.

Optymalizacji przedsięwzięć logistycznych

Praca miała na celu stworzenie aplikacji dedykowanej wybranym problemom natury logistycznej oraz wykorzystanie jej do rozwiązania przykładowych zagadnień (studia przypadków). Podstawową przesłanką, dla której autor pracy podjął się takiego zagadnienia było opracowanie oprogramowania służącego do zarządzania przedsięwzięciami w logistyce oraz optymalizacji przepływów w sieciach dostaw, pozwalającego na równoczesną optymalizację czasową oraz kosztową procesów logistycznych. Tak opracowane narzędzie może wspomagać zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, którego podstawowy cel stanowi koordynacja przepływów surowców, materiałów oraz wyrobów gotowych, minimalizacja kosztów tych przepływów oraz podporządkowanie działalności logistycznej wymogom obsługi klienta.

Wykorzystanie wirtualnych przyrządów pomiarowych przy projektowaniu systemów pomiarowych w środowisku vee pro

W artykule przedstawiono modelowanie systemu pomiarowego z wykorzystaniem wirtualnych przyrządów pomiarowych. Przedstawiono charakterystykę i podstawowe właściwości wirtualnych przyrządów pomiarowych. Projektowanie systemu pomiarowego jak również prezentacja wyników pomiarowych odbywa się z wykorzystaniem zintegrowanego środowiska programowego Vee Pro.

System sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska

W pracy zawarto zagadnienia związane ze sterowaniem semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska Opracowano system sterowania bazujący na modelu odwrotnym elementu sprężystego lub tłumiącego oraz na regulatorze nadrzędnym. Sposób projektowania zaprezentowany w niniejszej pracy przyczynia się do zdefiniowania właściwej struktury systemu sterowania semi-aktywnym układem zawieszenia siedziska. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie nastaw systemu sterowania, przy których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.

Strategii logistycznej przedsiębiorstwa

Autorzy artykułu prezentują plan produkcji i sprzedaży (S&OP) jako narzędzie wyboru strategii logistycznej przedsiębiorstwa. Planowanie sprzedaży oraz produkcji odgrywają kluczową rolę w działalności współczesnego przedsiębiorstwa przemysłowego działającego na rynku charakteryzującym się indywidualizacją potrzeb klientów oraz coraz silniejszą konkurencją. Ze względu na wymienione czynniki horyzonty planistyczne uległy skróceniu. Trudno jednak wyobrazić sobie konkurujące na rynku przedsiębiorstwo, które nie opracowuje planów swojej przyszłej działalności. Wybór strategii logistycznej przedsiębiorstwa należy do najważniejszych decyzji podejmowanych w długiej perspektywie czasu. Jest to decyzja istotna nie tylko z punktu widzenia samej organizacji ale również jej klientów i pozycji konkurencyjnej na rynku. Dokonując wyboru koncepcji systemu logistycznego funkcjonującego w przedsiębiorstwie konieczne jest wzięcie pod uwagę zarówno czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych. Mowa tu przede wszystkim o możliwościach zasobowych, organizacyjnych, technologicznych przedsiębiorstwa jak i jego otoczeniu ze szczególnym uwzględnieniem oferty konkurencji.

Semi-markov approach aplied to computation chosen characteristics in simple transportation sets

The main aim of this article is the presentation of the way of making calculation with the application of the semi-Markov processes, with the continuous time t, where nonexponential distribution function is going to be applied. These type of calculations were published but the time there was approaching infinity. Engineering practice proves that the lack of solutions of this issue leads to obtainment of solutions that are encumbered with errors. This article is the first attempt of the error analysis.

Analiza układu regulacji prędkości silnika hydraulicznego

W pracy analizowano problem regulacji prędkości silnika hydraulicznego, w układzie sterowania objętościowego i dławieniowego. Omówiono również problem identyfikacji parametrów modeli matematycznych analizowanych obiektów sterowania. Do identyfikacji parametrycznej w warunkach off-line zastosowano numeryczną metodę optymalizacji statycznej. W układach regulacji przepływu i prędkości zastosowano klasyczne regulatory.

Wpływ funkcjonowania transportu wodnego na ochronę środowiska

Spośród wielu różnych rodzajów działalności człowieka przyczyniających się w dużym stopniu do degradacji środowiska, jedno z czołowych miejsc zajmuje transport. Jego stale wzrastająca liczba środków transportu, ale również ich jakość i stan techniczny (szczególnie w transporcie indywidualnym), a także kultura społeczeństw powoduje ciągły wzrost zanieczyszczenia.
Subskrybuj to źródło RSS