Zaloguj się

WIEDZA

Problemy utrzymania gotowości eksploatacyjnej jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi

W referacie opisano problemy utrzymania gotowości eksploatacyjnej jednostek pływających, od których wymaga się określonego czasu wejścia do ruchu. Najczęściej dla holowników i jednostek dyżurnych jest to czas rzędu od 5 minut do dwóch godzin. Czas rzędu 5-10 minut jest możliwy do osiągnięcia tylko dla jednostek z pędnikami aktywnymi i to w określonych stanach eksploatacyjnych. Natomiast wyłączenie z ruchu na czas dłuższy od 1 godziny (potrzeba przeglądu, obsługi, prac remontowych lub naprawczych) wymaga zgłoszenia konieczności takiego stanu i uzyskania zgody.

Koncepcja symulatora diagnostycznego statku powietrznego

Szkolenie personelu lotniczego jest przedsięwzięciem trudnym do realizacji i bardzo kosztownym. W celu jego ułatwienia i ograniczenia kosztów, od wielu lat stosowane są symulatory, początkowo wykorzystywane do szkolenia personelu latającego a w ostatnich latach do szkolenia personelu technicznego. Wychodząc naprzeciw potrzebom, podjęto próbę opracowania symulatora diagnostycznego, przeznaczonego do szkolenia personelu technicznego. Artykuł prezentuje koncepcję takiego symulatora, od założeń do zadań i proponowanych możliwości tego urządzenia. Ponadto w artykule zawarto analizę struktury technicznej symulatora.

Możliwości wykorzystania sieci asg-eupos do automatycznego wyznaczania parametrów manewrowych jednostki pływającej

W artykule przedstawiono wyniki analiz możliwości wykorzystania serwisów czasu rzeczywistego sieci ASG-EUPOS do automatycznego wyznaczania parametrów manewrowych jednostki pływającej. Rozważania teoretyczne uzupełniono pomiarami wykonanymi na jednostce pływającej, manewrującej na Zatoce Gdańskiej. Zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań oraz ich analizę w kontekście możliwości zbudowania automatycznego systemu do określania wybranych charakterystyk statku.

Jakość dostaw: rozwój i znaczenie koncepcji

W artykule przedstawiono w sposób syntetyczny rozwój znaczenia jakości dostaw, jego główne fazy wraz z kontekstem organizacji produkcji i zarządzania jakością. We wczesnych etapach kształtowania, pojęcie jakości dostaw rozwijało się i postępowało razem z rozwojem przedsiębiorczości, produkcji i zarządzania w organizacji. Znaczny postęp w rozumieniu pojęcia obserwowany jest we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością takich jak Total Quality Management, czy Lean Manufacturing. Dodatkowym aspektem sprzyjającym rozwojowi koncepcji jakości dostaw jest standaryzacja i powszechne zastosowanie norm w wymianie handlowej. Wszystko to ma wpływ na rozumienie jakości dostaw w dzisiejszej praktyce gospodarczej.

Teoretyczne podstawy funkcjonowania łańcuchów logistycznych

Logistyka przenika wszystkie sfery działalności gospodarczej i jest niezbędnym uczestnikiem przepływów wewnątrz przedsiębiorstwa oraz miedzy przedsiębiorstwami, niezależnie od odległości. Według J. Grajnerta, St. Kwaśniowskiego i T. Nowakowskiego zadaniem logistyki jest badanie przepływu dóbr rzeczowych w otoczeniu rynkowym, które stanowi podstawę budowania sprzężeń zwrotnych, umożliwiających odpowiednią, pod kątem efektywności ekonomicznej, sprawność ich przepływu.

Osoby starsze w ruchu drogowym - bezpieczeństwo i mobilność

Szacuje się, że w ciągu trzydziestu najbliższych lat populacja ludzi starszych w krajach uprzemysłowionych wzrośnie od 20-30% do 65%. Wzrośnie także udział tych osób w ruchu drogowym jako pieszych , pasażerów i kierowców. Obecnie w Polsce piesi w wieku 65 i więcej lat są cztery razy bardziej zagrożeni śmiercią w wypadku drogowym niż w Holandii czy Szwecji.

Analiza logistycznych aspektów transferu technologii

Jednym z elementów charakteryzujących rozwój rynku światowego w ostatnich kilkudziesięciu latach jest nasilający się proces globalizacji. Stwarza on przedsiębiorstwom - obok szeregu innych efektów - niespotykane dotąd możliwości ekspansji rynkowej oraz przestrzennej lokalizacji procesów produkcyjnych. Przełamanie wielu istniejących dotychczas barier pozwoliło np. na rozwój bazy produkcyjnej w miejscach o strategicznym znaczeniu z punktu widzenia ekonomii procesów logistycznych lub też w obszarach, na których koszt siły roboczej jest niski.

Wpływ uzupełniania zapasów paliwa na morzu na autonomiczność okrętu

Paliwo okrętowe jest środkiem materiałowym, który w każdych warunkach działań jednostki pływającej na morzu jest zużywany w ilościach masowych. Tankowanie na morzu realizowane jest przez okręty wsparcia logistycznego takie jak zbiornikowce oraz uniwersalne zaopatrzeniowce. Zdolność do korzystania ze wsparcia okrętów logistycznych jest podstawowym standardem, jaki musi być spełniony przez okręty delegowane do współpracy w ramach Wielonarodowych Sił Morskich NATO. Zdolność do uzupełniania zapasów paliwa jest jednym z podstawowych czynników wydłużających czas pobytu okrętu w rejonie realizacji zadań.
Subskrybuj to źródło RSS