Zaloguj się

WIEDZA

Analiza komputerowa, Model i projektowanie, Silnik spalinowy

Prowadzone analizy, z wykorzystaniem metod komputerowych, ruchu tłoka silnika spalinowego pozwalają już na etapie jego projektowania przewidzieć występujące podczas jego pracy obciążenia oraz zachodzące różnorodne procesy fizyko-chemiczne. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki analizy kinematycznej, jednocylindrowego silnika o zapłonie samoczynnym firmy Ruggerini, z wykorzystaniem programu komputerowego CATIA V. Uzyskane wyniki porównano z metodami analitycznymi. W celu przeprowadzenia opisanych analiz w pierwszej części zaprezentowano budowę trójwymiarowego modelu komputerowego przedmiotowego silnika z wykorzystaniem innego środowiska jakim jest program Solid Egde.

Wpływ zasięgu detekcji na bezpieczeństwo ruchu na zamiejskich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną bezpieczeństwo ruchu drogowego, sygnalizacja świetlna, skrzyżowanie zamiejskie, układ detekcji, strefa dylematu, mikrosymulacja ruchu

W referacie przedstawiono przegląd stosowanych rozwiązań w zakresie układu detekcji na zamiejskich skrzyżowaniach z wysokimi prędkościami. Na podstawie przeprowadzonych badań identyfikacyjnych funkcjonowania skrzyżowań zlokalizowanych na odcinkach dróg krajowych, zbudowano model symulacyjny w programie Vissim.

Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, symulacja komputerowa, zasady ruchu drogowego

W niniejszym artykule przedstawiono nowy, opracowany na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, symulator ruchu okrężnego przeznaczony do badania płynności ruchu drogowego w aspekcie różnie zdefiniowanych zasad. Istotą powstania symulatora było sprawdzenie czy zasady ruchu drogowego panujące na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym są prawidłowe (niestety w wielu miastach inaczej interpretowane z powodu nieprecyzyjnych zapisów w Kodeksie Drogowym) i czy ich modyfikacja może przyczynić się do większej przepustowości takich skrzyżowań. W pierwszej części artykułu autor opisuje opracowany symulator, od strony użytkownika, czyli: możliwości narzędzia, sposób definiowania skrzyżowania, sposób wprowadzania danych, ustawianie potoków ruchu, wybór zasad ruchu drogowego, itp. Następnie autor przedstawia charakterystykę wybranego szczecińskiego skrzyżowania o ruchu okrężnym (m.in. rozkład ruchu względem poszczególnych dróg) i na jego podstawie prowadzi stosowną analizę.

Bezobsługowe zawracanie pociągów metra na stacji końcowej metro, system ATC , automatyka prowadzenia pociągu

W artykule przedstawiono jedną z funkcji nowoczesnych systemów ATC - bezobsługowe (tzn. bez obecności maszynisty w kabinie) zawracanie pociągu metra na stacji końcowej. Wybrane elementy rozwiązania przedstawione zostały na przykładzie implementacji tej funkcji w systemie SOP-2P. Bezobsługowe zawracanie pociągów metra pozwala na zmniejszenie liczby maszynistów obsługujących daną linię oraz skrócenie czasu zawracania pociągów na stacji końcowej.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w polskiej praktyce drogowej

W referacie omówiono rodzaje bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowane w krajach unijnych, które powinny być w możliwie krótkim czasie wprowadzone do polskiej praktyki drogowej. Zwraca też uwagę na istotę rozszerzania i upowszechniania wiedzy o tych urządzeniach, a zwłaszcza możliwościach poprawy warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego wynikających z ich prawidłowego i odpowiednio szerokiego stosowania.

Instytuty badawcze, polityka innowacje, unia europejska

Referat dotyczy problematyki związanej z funkcjonowaniem instytutów badawczych. Artykuł porusza kwestię roli zadań resortowych placówek badawczych po okresie transformacji ustrojowej. W referacie opisano udział organizacji badawczych w projektach unijnych, ich współpracę z przedsiębiorstwem, również możliwości kształcenia wykwalifikowanej kadry specjalistów.

Wpływ zużycia oleju smarującego w turbodoładowanym silniku o zapłonie samoczynnym na emisję związków szkodliwych zużycie oleju, honowanie, tuleje, silnik z zapłonem samoczynnym

Instytut Silników Spalinowych i Transportu we współpracy z Instytutem Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL pracuje nad analizą zużycia oleju w aspekcie emisji związków toksycznych. Złożone w poprzednich latach, tendencje w konstrukcji silników spalinowych zostały ograniczone przepisami prawa dotyczącymi zarówno toksyczny związek i emisji CO. W efekcie, producenci silników spalinowych opracowali szereg udoskonaleń nie tylko w celu poprawy spalania, ale także zmniejszenia zużycia oleju. Poziom zużycia ropy naftowej, w rzeczywistości, jest traktowany jako kryterium oceny zaawansowania silnika. Zapewnia również o poprawności wyprodukowania silnika, co więcej, oznacza to, że praca silnika spełnia normy. Artykuł zawiera opis tulei honowanych konwencjonalnie i laserowo. Ponadto prezentuje wyniki badań prowadzonych w celu określenia wpływu tulei cylindrowych na zużycie paliwa, jak również emisję związków toksycznych. Badania przeprowadzono na turbodoładowanym silniku wysokoprężnym z Common Rail. Pomiary zużycia zostały przeprowadzone z wykorzystaniem urządzeń AVL. Obecnie dalsze i bardziej szczegółowe badania prowadzone są tak, aby dokładnie zbadać korelację między cylindrem, zużyciem oleju oraz emisją.

Tor wodny, strumień ruchu, Zmienna losowa, Rozkłady dwunormalne

W niniejszym artykule przeanalizowano prędkości statków na poszczególnych odcinkach toru wodnego Szczecin Świnoujscie. Traktując wartość prędkości statków jako zmienną losową, zbadano typ rozkładu tej zmiennej. Wykazano, że rozkłady mieszane można wykorzystać do opisu tej zmiennej. W artykule wykorzystano dane z systemu VTS, dotyczące czasu pokonywania poszczególnych odcinków toru wodnego.
Subskrybuj to źródło RSS