Zaloguj się

WIEDZA

Własna firma jako alternatywa dla innych form zatrudnienia w opinii studentów

Stosowanie terminu przedsiębiorczy już dawno przestało ograniczać się jedynie do ludzi, ale mówi się też o przedsiębiorczej firmie, przedsiębiorczej instytucji czy przedsiębiorczym regionie. Mimo to, wciąż za każdą z tych konstrukcji stoi człowiek ze swoim bagażem doświadczeń rodzinnych i zawodowych, kwalifikacji i cech osobowości, które zdecydują o tym czy w stosunku do jego tworów można użyć sformułowania przedsiębiorcze, czy też nie. W wielu obszarach polityki państwa, w tym również w zakresie kształtowania systemu edukacji, konieczne są dzisiaj trudne decyzje dotyczące nadawania im kształtu pożądanego przez gospodarkę. Młodzi ludzie rozpoczynający studia stoją przed trudnym wyborem ich kierunku, a ci, którzy ja kończą muszą podejmować decyzje co do dalszego rozwoju ścieżek zawodowych. Bardzo często okazuje się, że wybór, który w danym momencie wydawał się najbardziej właściwym, dzisiaj już nie gwarantuje dobrego startu na rynku pracy. Zmiany zachodzące w otoczeniu pod wpływem różnych czynników powodują, że trudno jest dzisiaj mówić o takim kierunku, który zapewnia zatrudnienie jego absolwentom.

Manipulacja w komunikacji rynkowej, czyli jak „upolować” klienta

Współczesna rzeczywistość rynkowa spowodowała, że punktem wyjścia do wszystkich działań marketingowych przedsiębiorstw jest konsument. Sprzedawcy prześcigają się w zdobywaniu unikalnej wiedzy o konsumencie; jego postępowaniu, oczekiwaniach, potrzebach. Nie zawsze jednak informacje o kliencie są wykorzystywane w sposób etyczny; niezwykle często dochodzi do manipulowania konsumentami na rynku sprzedaży. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie najbardziej wyrafinowanych technik manipulacji oraz istoty i zasad ich oddziaływania na konsumenta (na jego uczucia, psychikę, skłonność do zakupu). Dla zrealizowania celu wykorzystano analizę literatury przedmiotu, analizę raportów Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno- Spożywczych oraz metodę obserwacji uczestniczącej. Obserwacje poczyniono w okresie wakacyjnym w roku 2011 w wybranych punktach handlowych Centrum Handlowego „Manufaktura” w Łodzi.

Kompetencje społeczne menedżerów w procesie rekrutacji i selekcji oraz oceny personelu

Konieczność dostosowania się do zjawisk gospodarczych oraz zmian w szerszym, globalnym aspekcie zachodzących w Polsce powoduje zmiany we współczesnym zarządzaniu. Efektywne funkcjonowanie organizacji wymaga współdziałania z personelem, wspólnego ustalania celów, uwzględniania potrzeb nie tylko organizacji lecz w równym stopniu również jej pracowników.

Ryzyko w ochronie zdrowia

Istota działania każdego systemu, w tym także zdrowotnego, polega na współpracy jego uczestników i wzajemnym ich współdziałaniu. Taka kooperacja obarczona jest jednak pewnym ryzykiem, które w dobie konkurencyjności na rynku usług medycznych musi wymuszać na organach zarządzających podejmowanie świadomych decyzji popartych bardzo rzeczowymi i konstruktywnymi analizami ilościowymi.

Wymogi prawne związane z zawodem drogowego w świetle nowych przepisów

Nowe rozporządzenia dotyczące transportu drogowego, a zwłaszcza wykonywania zawodu przewoźnika zmieniły rzeczywistość, jeśli chodzi o rynek usług przewozowych nie tylko w Polsce. Wprowadzone zmiany mają na celu podniesienie poziomu kwalifikacji zawodowych przewoźników, umożliwienie konkurowania pomiędzy firmami opartego na uczciwych zasadach oraz poprawę świadczonych usług. Najistotniejsze kwestie dotyczą m.in. rodzaju uprawnień wymaganych od przedsiębiorcy wykonującego transport drogowy, wprowadzenia osoby zarządzającej transportem, konieczności legitymowania się dobrą reputacją, posiadania siedziby i bazy eksploatacyjnej.

Restrukturyzacja wierzytelności jako forma zarządzania przedsiębiorstwem. Analiza wybranych instrumentów prawnych. Część pierwsza

Współczesny obrót wierzytelnościami handlowymi dysponuje całą gamą instrumentów inkorporowanych do prawa wprost z praktyki życia gospodarczego. Umowy mające za przedmiot obrót wierzytelnościami odgrywają znaczącą rolę w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Mogą generować zyski dla przedsiębiorstwa, wpływać na jego zdolności produkcyjne, jak również być instrumentem zapobiegającym utracie płynności finansowej przez przedsiębiorstwo. Do najczęściej wykorzystywanych konstrukcji prawnych, służących zarządzaniu wierzytelnościami oraz ich restrukturyzacji należą forfaiting i faktoring oraz dyskonto weksli. Elementem uzupełniającym jest cesja wierzytelności.

Przepływ informacji organizacji wirtualnej

Rozwój technologii teleinformatycznych spowodował pojawienie się nowych form organizacji przedsiębiorstw. Charakteryzują się one większą elastycznością, rozproszeniem i zorientowaniem na zadania. Powstanie organizacji wirtualnych jest wynikiem ewolucji oraz pojawiania się coraz to nowych bodźców rynkowych i technologicznych. Dzięki ich pełnemu wykorzystaniu umożliwiają podejmowanie coraz bardziej złożonych wyzwań zaspokajających potrzeby rynku.

Zarządzanie procesem komunikacji intergrupowej w służbie zdrowia

Prawidłowe funkcjonowanie szpitala w sposób istotny powiązany jest z aspektami makroekonomicznymi oraz wewnętrzną organizacją służby zdrowia. Kreowanie procesu komunikacji jest wymogiem prawidłowego funkcjonowania jednostki organizacyjnej. Oczywiście na konkurencyjność przedsiębiorstwa oprócz jakości realizowanych zadań przez pracowników wpływ mają również inne czynniki mające swoje źródło w otoczeniu wewnętrznym, czy też zewnętrznym. Jednakże podstawą zarządzania jest proces komunikacji, który pośredniczy w realizacji zadań dotyczących planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. Dlatego autor podjął się zdiagnozowaniu czynników wpływających na jakość komunikacji w zakładach opieki zdrowotnej (zoz) do których zalicza się wiele różnorodnych jednostek.

Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce - analiza regionalna

Innowacyjność uważana jest za istotny czynnik mający wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przez innowacyjność firm należy rozumieć ich zdolność do tworzenia i wdrażania innowacji oraz rzeczywistą umiejętność przedsiębiorstwa do wprowadzania nowych i zmodernizowanych wyrobów, nowych lub zmienionych procesów technologicznych lub organizacyjno-technicznych.

Budowa systemu pomiarowego do efektywnego zarządzania organizacją

Dokonywanie pomiarów to jedna z ważniejszych czynności efektywnego zarządzania organizacją. Celem jest monitorowanie wyników organizacji [3, s. 186]. Pomiar wyników to proces ilościowego określania skuteczności i efektywności podejmowanych działań [8, s. 1298]. Natomiast instrumentem, który regularnie wspiera proces pomiaru wyników w organizacji jest system pomiaru wyników. Systemy pomiaru wyników w organizacji wykorzystywane są na potrzeby efektywnego zarządzania organizacją w różnym zakresie. Ich ostateczny kształt, złożoność i wielowymiarowość uzależnione są od rodzaju organizacji oraz od jej indywidualnych potrzeb w zakresie monitorowania określonych wielkości pomiarowych. Równie wielką rolę w tym względzie odgrywają zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne organizacji. W efekcie zauważyć można pewną ewolucję dokonującą się w systemach pomiarowych budowanych do efektywnego zarządzania organizacją. Rosnące zainteresowanie systemami pomiaru wyników zaobserwować można już w połowie lat 80-tych XX wieku, kiedy to zauważono rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorstw na sterowanie procesami produkcyjnymi. Zrozumiano wówczas, że dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, przy ciągle zmieniającym się otoczeniu, wymagane jest stałe monitorowanie i rozumienie wyników organizacji. Początkowe systemy charakteryzowały się prostotą, jednostronnym, statycznym ujęciem oraz odzwierciedlały głównie zdarzenia przeszłe (ujęcie ex post).
Subskrybuj to źródło RSS