Zaloguj się

WIEDZA

Possibilities of 2-phase electronic converters for electric vehicle drives

The paper deals with power electronic two-phase propulsion system with IM/SMPM motors for electric vehicle drives applications. The proposed system consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, two-phase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors. Such a system with AC interlink, in comparison with currently used conventional system configurations features a good efficiency of electronic converters (due to soft switching of both converters) and also good torque-speed characteristics of two-phase AC motors. Results of simulation compared to experimental verification carried-out ones are in good accordance between them.

Znaczenie infrastruktury transportowej dla rozwoju regionów w krajach oecd

Procesom rozwoju społeczno-gospodarczego i odpowiadającej im ewolucji teorii rozwoju towarzyszyły zmiany w postrzeganiu znaczenia infrastruktury transportowej. Obecnie najbardziej rozpowszechnione jest uznanie infrastruktury transportowej za czynnik konieczny ale niewystarczający dla rozwoju regionalnego. Celem opracowania jest określenie roli tego czynnika w rozwoju regionów krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), szczególnie wobec nowego polaryzacyjno-dyfuzyjnego modelu polityki regionalnej. Dokonano tego na podstawie studiów przypadków oraz wyników analiz modelowych przygotowanych przez ekspertów OECD.

Modelowanie zagadnień w układzie pojazd szynowy - tor

W pracy przedstawiono opracowane efektywne metody modelowania użyteczne w modelowaniu wybranych zagadnień w układzie pojazd szynowy - tor. Wykorzystano metody numeryczne identyfikacji źródeł pola dla układów opisanych równaniem różniczkowym Poissona. Metody te stanowią adaptację metody symulacyjnej wykorzystującej narzędzia obliczeniowe z obszaru analizy kombinatorycznej uzupełnione procedurami regularyzującymi. Wykazano, że metoda może znaleźć zastosowanie także w warunkach zredukowanych danych pomiarowych ograniczonych do wyników pomiarów wykonanych na brzegu badanego obszaru. Ponieważ wzięto pod uwagę pola fizyczne opisane równaniem Poissona, zatem opracowane metody mogą być przydatne w badaniu tylko pewnych zagadnień w układzie pojazd szynowy - tor, jak np. identyfikacja parametrów naprężeń dla skręcania szyny kolejowej przy wymuszeniach siłowych oraz identyfikacja źródeł ciepła w szynie spowodowanych kontaktem tocznym. Wyniki identyfikacji źródeł ciepła w szynie spowodowane kontaktem tocznym koło-szyna mogą zostać wykorzystane do weryfikacji cech mechanicznych kontaktu. Przedstawiono także oryginalną metodę modelowania dynamiki kontaktu koło-szyna dla siły wertykalnej w oparciu o pojęcie energii jednookresowej stosowane w badaniach obwodów elektrycznych.

Wpływ terminala lng na bezpieczeństwo w porcie świnoujście

Prawidłowa eksploatacja terminala LNG w Świnoujściu wiąże się ze ścisłą, bezawaryjną współpracą jednostek z portem i jego służbami. W artykule dokonano podziału zagrożeń na eksploatacyjne i umyślne. Podjęto próbę określenia ewentualnych czynników wpływających na bezpieczeństwo terminala LNG oraz przedstawiono przykładowe metody pozwalające na minimalizację potencjalnych zagrożeń w aspekcie całego portu Świnoujście.

Wykorzystanie języka programowania python do bezpośredniej teletransmisji danych z odbiornika gps na zdalny serwer ftp

Celem projektu było stworzenie systemu komunikacji odbiornika GPS z serwerem FTP poprzez GPRS. W tym celu wykorzystano programowalny odbiornik GPS firmy Telit. Do odbiornika został wgrany skrypt, którego to skompilowaną wersję odbiornik uruchamia po każdorazowym włączeniu. Zadaniem skryptu było przesłanie za pomocą komunikatów NMEA danych nawigacyjnych odbiornika. Plik z danymi w czasie rzeczywistym jest tworzony na wybranym serwerze FTP. Następnym etapem jest odpowiednie sformatowanie odebranego pliku i umieszczenie go w tabeli bazy danych (stworzonej na serwerze). Wykonuje to aplikacja uruchamiana w dowolnej przeglądarce internetowej. Po tym etapie użytkownik może wyświetlić aktualne dane nawigacyjne odbiornika w postaci strony internetowej, wybierając interesujące go charakterystyki. Stworzona została również aplikacja dokonująca konwersji wyników pomiarów na format CSV. Umożliwia ona także wybór z pliku potrzebnych danych.

New approach to parameters definition of tilting body railway vehicles

There are two basic possibilities for speed increasing - by new high speed tracks construction with maximum speed over 250 km/h, or by utilization of existing tracks where tilting body vehicles can be operated. Slovakia is not an exception in these efforts. Analysis of theoretically attainable running times on selected ŽSR railway line (Bratislava - Žilina - Košice) by computer simulation program are presented together with discussion on actual situation on already modernized corridor.

Dynamic effects of corrugations

We study the rolling motion of a railway wheel on corrugated track. For uniform guiding motion, the trajectory of the contact point, vertical accelerations are evaluated first in the rigid case, then in the case of elastic and visco-elastic contact. Resulting energy dissipation due to friction and percussive effects are calculated and resulting progress of pattern formation is simulated.

Komputerowe wspomaganie

W referacie przedstawiono wybrane zastosowania metod komputerowych: programowania liniowego i programowania sieciowego, w procesie podejmowania decyzji dotyczących planowania i organizacji transportu materiałów na placu budowy.

Opracowanie cyfrowego modelu terenu dna jeziora kisajno

Artykuł przedstawia opis kampanii pomiarowej jeziora Kisajno, znajdującego się na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. W trakcie współczesnego sondażu hydroakustycznego wykorzystano techniki satelitarnego pozycjonowania GNSS oraz sondę ultradźwiękową. Zebrane dane pomiarowe posłużyły do opracowania aktualnego, numerycznego modelu terenu dna. Pomiary batymetryczne jeziora Kisajno zawierały lokalizację przeszkód podwodnych: raf kamiennych i pojedynczych głazów. Opracowany nowy model terenu dna jeziora wraz z wyznaczonymi miejscami niebezpiecznymi został wykorzystany do zaprojektowania miejsc położenia znaków kardynalnych w systemie IALA. Wykorzystując aktualną, dokładną mapę batymetryczną oraz pozycjonowanie satelitarne GNSS można bezpiecznie nawigować po jeziorze w dzień oraz w nocy.
Subskrybuj to źródło RSS