Zaloguj się

WIEDZA

Zagadnienie lokalizacji centrum dystrybucji a współczesne systemy informacji geograficznej

W artykule przedstawiono problematykę lokalizacji centrum dystrybucji w ujęciu praktycznym z wykorzystaniem systemów informacji geograficznej. Przedstawiono modele teoretyczne i na ich tle zaprezentowano problemy rzeczywistych sytuacji decyzyjnych, z jakimi borykają się firmy branży logistycznej. Zaproponowano podejście heurystyczne do rozwiązania problemu lokalizacji centrum dystrybucji z wykorzystaniem systemu informacji geograficznej TranCAD i mechanizmów przetwarzania danych operacyjnych, jakimi zazwyczaj dysponują decydenci firm logistycznych. Efekt takiego podejścia zilustrowano na przykładowym problemie jednej z firm.

Analiza wybranych projektów logistycznych

W opracowaniu wykorzystano zgłoszenia do European Logistics Award w latach 2009 i 2010. Konkurs na najlepszy europejski logistyczny jest prowadzony przez European Logistic Association. Dotyczy zrealizowanych w danym roku projektów zgłoszonych przez organizacje narodowe. Analiza ma na celu porównanie zakresu i celów wdrożonych projektów z wynikami badań trendów obserwowanych w świecie. Wskazano na najważniejsze charakterystyki omawianych projektów, w tym na potrzebę podnoszenia niezawodności systemów logistycznych.

Bezpieczeństwo warstwy sieciowej zintegrowanych systemów sterowania

Artykuł opisuje zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa warstwy sieciowej systemów sterowania opartych na sterownikach PLC. Porusza również kwestie różnic w systemach scentralizowanych i rozproszonych, głównie pod kątem organizacji wymiany informacji pomiędzy elementami systemu. Analizie poddano również zasadność wielowarstwowej integracji oprogramowania przeznaczonego do budowy systemów sterowania. Powyższe zagadnienia zastosowano do systemów sterowania ruchem kolejowym.

Automatyczna analiza wymiarów mikroziaren ściernych

W docieraniu konwencjonalnym, docierakami aktywizowanymi w sposób swobodny, jednym z ważnych warunków obróbki jest sposób dozowania pasty lub zawiesiny ściernej. Jest to istotny problem zarówno w aspekcie technologicznym (jakościowym) jak i ekonomicznym. W pracy przedstawiono skomputeryzowaną analizę wielkości i kształtu mikroziaren ściernych przy użyciu specjalnego oprogramowania MultiScan v. 6.08 oraz zautomatyzowane pomiary z wykorzystaniem analizatora laserowego Analysette 22 Micro Tec (Fritsch GmbH). W drugim systemie pomiarowym, obrazy przekazywane są z kamery CCD sprzężonej z mikroskopem stereoskopowym. Program MultiScan stosowany jest do analizy obrazów mikroskopowych.

Sterowanie wektorowe silnikami indukcyjnymi w kolejach dużych prędkości

Nowoczesne rozwiązania pociągów dużych prędkości uwzględniają układy napędowe z silnikami indukcyjnymi asynchronicznymi i synchronicznymi. Wprowadzenie tego rodzaju silników wiąże się ściśle z zastosowaniem nowoczesnych układów energoelektronicznych zasilania a w konsekwencji również precyzyjnego sterowania. Napięcie sieci trakcyjnej jest przekształcane na napięcie trójfazowe, którym poprzez układy przekształtnikowe zasilane są silniki indukcyjne. Odpowiedni rodzaj sterowania oparty na zasadzie sterowania wektorowego pozwala na niezawodną regulację prędkości obrotowej oraz na dokładne panowanie nad momentem rozwijanym zarówno przy rozpędzaniu, jak i hamowaniu pociągu.

Znaczenie czynników ergonomicznych w projektowaniu kabin pojazdu prt

Streszczenie: Wzrost zanieczyszczenia środowiska spalinami, coraz dłuższy czas poświęcany na dojazd i powrót z pracy, trudności w przemieszczaniu się w obrębie miast, zwiększająca się wypadkowość w transporcie - to tylko kilka cech charakteryzujących współczesne życie w aglomeracjach miejskich. Poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań w transporcie, rozpoczęto już na początku lat 60-tych ubiegłego wieku. Personal Rapid Transit (PRT) to inteligentny system transportowy, łączący cechy indywidualnego i masowego transportu miejskiego, na który składają się małe pojazdy (czteroosobowe) poruszające się zdalnie po lekkiej infrastrukturze - najczęściej szynie napowietrznej. W artykule przedstawiono znaczenie zagadnień z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa w projektowaniu konstrukcji polskiego pojazdu PRT i ich wpływ na jakość techniczną i ergonomiczną kabiny.

Zastosowanie menedżerskich gier symulacyjnych

W niniejszej pracy poruszona została problematyka zastosowania menedżerskich gier symulacyjnych (metody symulacyjnej) w dydaktyce z zakresu transportu, spedycji i logistyki na różnych poziomach kształcenia. W artykule przedstawiono zalety oraz wady i zagrożenia płynące ze stosowania tego rodzaju metody. Dokonano również przeglądu literatury oraz dostępnych na rynku 13 gier komputerowych pod kątem możliwości ich zastosowania w kształceniu z zakresu TSL. Wykazano możliwość zastosowania tego rodzaju metody w kształceniu z zakresu TSL, jak i pozwolił na rozpoznanie jej trendów rozwojowych.

Simmulation study of railway-vehicle motion: the effect of track condition on ride comfort

Abstract: The paper presents the analysis of ride comfort of a railway vehicle based on the results of numerical simulations for a model of a passenger car moving along a tangent track with random geometric irregularities. The lateral and vertical rms accelerations in 1/3 octave frequency bands as well as the weighted rms accelerations are calculated at several positions within the car body for two track sections with different track condition and for various vehicle velocities. The obtained accelerations are compared with the comfort and decreased fatigue boundaries according to the ISO 2631-1 and PN-91/S-04100 standards.
Subskrybuj to źródło RSS