Zaloguj się

WIEDZA

Problem koordynacji działań w łańcuchu logistycznym

Funkcjonowanie łańcucha logistycznego związane jest z dążeniem do zapewnienia sprawnego i efektywnego przepływu. Możliwe jest to poprzez organizacyjne, techniczne oraz finansowe skoordynowanie działań w łańcuchu logistycznym. Istotne i korzystne może być w tym przypadku zastosowanie nowoczesnych technologii i technik samego przemieszczania i magazynowania oraz przepływu informacji i komunikacji.

Obsługa spedycyjna przesyłek w krajowym transporcie drogowym

Artykuł prezentuje procedury spedycyjne związane z obsługą przesyłek w krajowym transporcie drogowym. Obejmują one zakres regulacji prawnych oraz rodzaje dokumentów towarzyszących realizacji procesu spedycyjnego. Ponadto, przedstawiony został przykład przebiegu procesu realizacji zlecenia spedycyjnego, uwzględniający czynności wykonywane przez spedytora, a także uzgodnienia między spedytorem a podwykonawcami i klientami.

W ruchu obrotowym dla różnych wysięgów

Z punktu widzenia bezpieczeństwa i efektywności prac wykonywanych przy zastosowaniu żurawi obrotowych istotne jest końcowe pozycjonowanie ładunku w ruchu obrotowym nadwozia. W niniejszej pracy zaproponowano do rozwiązania tego zagadnienia zastosowanie sztucznej sieci neuronowej. Zbiór uczący uzyskano bazując na optymalizacji dynamicznej. Zaprezentowano przykładowe wyniki symulacji numerycznych dla określonego kąta obrotu i różnych wysięgów żurawia.

Kształtowanie właściwości wibroizolacyjnych układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono sposób kształtowania właściwości wibroizolacyjnych układów zawieszeń siedzisk. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie Pareto-optymalnych konfiguracji układu zawieszenia, dla których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów optymalizacji: przyspieszenia drgań izolowanego obiektu oraz przemieszczenia względne systemu zawieszenia.

Znaczenie logistyki w projekcie ekspedycyjnym

Projekt ekspedycyjny jest przedsięwzięciem specyficznym, nie tylko unikatowym w sensie planowanego celu, ale również pod względem złożoności organizacyjnej, interpersonalnej oraz poziomu bezpieczeństwa uczestników. Nowatorskie podejście do realizacji projektu ekspedycyjnego to połączenie tak obecnie dynamicznie rozwijającej się dziedziny zarządzania projektami z od wieków znaną logistyką w sferze zarządzania i organizacji - jednocześnie wybierając i stosując najlepsze rozwiązania obu tych obszarów wiedzy.

Wybrane aspekty opracowania, weryfikacji i wdrażania śródlądowych map elektronicznych dla obszaru RIS w Polsce

Mapy elektroniczne dla żeglugi śródlądowej są obecnie coraz częściej wykorzystywane na wodach europejskich. Standardy, związane z produkcją map na wody europejskie zostały ustalone i wdrożone w 2001 roku, natomiast od roku 2003 rozwijane są już standardy międzynarodowe przez amerykańsko-europejską grupę harmonizującą IENC. Obecnie w Europie komórkami map elektronicznych pokryta jest większość wodnych szlaków śródlądowych. Podobnie sytuacja wygląda w innych państwach na świecie.

Wykorzystanie satelitarnych metod pomiarów

Głównym założeniem realizacji pomiarów badawczych było wykazanie możliwości wykorzystywania korekt różnicowych systemu ASG-EUPOS w precyzyjnym pozycjonowaniu pojazdu ATV. Celem badawczym było wykonanie analizy dokładności pozycjonowania pojazdu metodami pomiarów: autonomiczną, RTK i DGPS −w czasie rzeczywistym, a także pomiarów metodą DGPS obliczonych w post−processingu. Na pojeździe został zainstalowany wysokiej klasy dwuczęstotliwościowy odbiornik GPS Ashtech Z−Xtreme, wykorzystany do jednoczesnego pomiaru metodą autonomiczną i RTK. W tym samym czasie, za pomocą odbiornika nawigacyjnego Thales MobileMapper, rejestrowano surowe dane obserwacyjne i wykonano pomiar metodą DGPS serwisu KODGIS systemu ASG−EUPOS. W artykule przedstawione zostały wnioski z otrzymanych wyników podczas eksperymentu z wykorzystaniem pojazdu ATV.

Rozważania o systemach ochrony w obiektach i centrach logistycznych

Rynek systemów bezpieczeństwa oferuje wiele różnorodnych systemów alarmowych i ich podzespołów. Poprawność projektowania i instalowania systemów alarmowych jest codziennie weryfikowana przez przestępców. Celem artykułu jest omówienie zabezpieczeń wybranych elementów systemu bezpieczeństwa. Przedstawiono krytyczne rozważania dotyczące konieczności zabezpieczeń torów transmisji sygnałów alarmowych, systemów kontroli dostępu oraz mechanicznych i elektromechanicznych systemów ochrony w obiektach logistycznych.
Subskrybuj to źródło RSS