Zaloguj się

WIEDZA

Charakterystyka wykorzystania mikronapędów w bezzałogowych statkach powietrznych napęd elektryczny, UAV, nadzór powietrzny

Aktualny stan techniki pozwala obecnie na budowę niewielkich bezzałogowych statków powietrznych. Obok zastosowań militarnych mogą one zostać wykorzystane w obszarach cywilnych. Jednym z nich jest możliwość monitorowania potencjalnych zagrożeń w ruchu drogowym zamiast tradycyjnych kosztownych patroli lotniczych. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu tych jednostek w mikrosystemy wizyjne z bezpośrednim przekazem informacji do ośrodka zarządzania ruchem. Istotnym ograniczeniem stosowalności rozwiązań tego typu jest problem efektywnego napędu statku powietrznego spełniającego kryteria wymagane przez uwarunkowania eksploatacyjne. W artykule przedstawiono charakterystykę mikronapędów elektrycznych w kontekście ich zastosowania do bezzałogowych statków powietrznych.

Analiza intensywności użytkowania pojazdów (Część II)

Jednym z najważniejszych parametrów procesu eksploatacji samochodów jest intensywność ich użytkowania.
Miarę intensywności użytkowania stanowi liczba kilometrów przejechanych przez pojazd w pewnym okresie czasu (dzień, miesiąc, rok). Intensywność użytkowania wpływa na zysk uzyskiwany z usług transportowych, wartość ponoszonych kosztów i inne parametry eksploatacji samochodu. Analiza danych dotyczących intensywności użytkowania samochodu jest stosowana do oceny efektywności i innowacyjności danego systemu transportu. W artykule przedstawiono i omówiono wyniki analiz statystycznych dotyczących intensywności użytkowania pojazdów dostawczych Centrum Logistycznego Poczty Polskiej w Oddziale Regionalnym w Lublinie.

Symulacyjne badania oddziaływania nalepów kół wagonowych na tor dynamika pojazdów szynowych, zestaw kołowy z nalepem badania symulacyjne

W pracy dla modelu symulacyjnego wagonu dwuosiowego z zestawem kołowym, na którego jednym z kół znajduje się nalep, zbadano jego dynamiczne oddziaływanie na szynę w funkcji wielkości uszkodzenia, prędkości wagonu i masy dla różnych przypadków sztywności toru. Porównano też względne przyrosty sił dla koła z nalepem i spłaszczeniem.

Systemy radiowe zapewniające komfort pasażerom i bezpieczeństwo sterowania ruchem kolejowym

Badane jest ogólne rozwiązanie osiowosymetrycznego zagadnienia skręcania z uwzględnieniem częściowych poślizgów dla znanego rozkładu naprężeń normalnych i znanej wielkości strefy styku. Rozważane są dowolne geometrie styku ciał. Przedstawione podejście jest odmienne, niż w rozwiązaniu klasycznym, w którym stosuje się teorię Hertza. Problem częściowych poślizgów sprowadza się do równań całkowych rozwiązywanych numerycznie. Przedstawione wyniki są zgodne z klasycznym rozwiązaniem dla styku skrętnego dwóch kul, a w szczególności z zależnością pomiędzy kątem skręcania i wielkością strefy przyczepności w zagadnieniu Lubkina.

Tachograf cyfrowy,

W Europie system tachografów cyfrowych wprowadzono w 2005 roku. W Polsce od 1 maja 2006r. Przez kilka lat funkcjonowania, kierowcy wynaleźli skuteczne metody modyfikacji wskazań tachografu cyfrowego. W artykule przedstawiono koncepcję rozwiązania tego problemu wykorzystując odbiornik GPS połączony z tachografem. W artykule zaprezentowano przykład weryfikacji wskazań urządzenia rejestrującego, jakim jest tachograf w transporcie drogowym. Wykorzystanie nawigacji satelitarnej GPS a w przyszłości Galileo pozwoli sprawdzanie wskazań urządzeń pomiarowych również w innych dziedzinach transportu i życia codziennego.

Wykorzystanie teorii podobieństwa do analizy stateczności ruchu samochodu na podstawie badań mobilnego modelu

Praca przedstawia zagadnienia związane z wykorzystaniem mobilnego modelu pojazdu w skali 1:5 do analizy stateczności ruchu samochodu ciężarowego. W pracy przedstawiono podstawowe zależności teorii podobieństwa Π-Buckinghama wykorzystane do modyfikacji mobilnego modelu samochodu. Przedstawiono wykonane i przygotowywane prace zapewniające podobieństwo rzeczywistego pojazdu i mobilnego modelu. Opisano sposoby określania poszczególnych parametrów modelu.Zaprezentowana praca powstała w trakcie realizacji projektu badawczo rozwojowego NCBR nr. PB 5478/B/T02/2011/40 pt. „Ocena stateczności rzeczywistego pojazdu na podstawie badań mobilnego modelu”.

Rynek transportu kolejowego, transport kolejowy bariery wejścia,

Ustawodawca europejski oddzielając infrastrukturę kolejową od przewozów, spodziewał się zmniejszenia barier wejścia na rynek nowych przewoźników w regulowanej konkurencji poprzez przetargi na świadczone usługi publiczne transportem pasażerskim. W praktyce bowiem wszystkie usługi publiczne świadczone przez transportem kolejowym, stoją pod presją zwiększenia jakości i zmniejszenia cen ze strony innych gałęzi transportu. W Wielkiej Brytanii w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych władze publiczne wspierają konkurencję m.in. poprzez proces przyznania taboru w leasing dla operatorów, aby uzyskać niższe koszty w przetargach na usługi publiczne.
Subskrybuj to źródło RSS