Zaloguj się

WIEDZA

Zasada charakteryzacji w modelowaniu zarządzania ryzykiem w procesach logistycznych

VA. Gorbatova, znanej dotąd w teorii automatów, do modelowania zagadnień praktycznych w naukach o zarządzaniu. Potrzeba poszukiwania nowego sposobu modelowania, parametryzacji powstała podczas prowadzenia badań nad nowym obszarem badawczym w obrębie omawianej dyscypliny naukowej powstałego na styku trzech kategorii: zarządzania procesami logistycznymi, zarządzania wartością dodaną, zarządzania ryzykiem, w postaci aksjologicznego wymiaru zarządzania ryzykiem procesów logistycznych. W publikacji uwagę skoncentrowano na praktycznym przykładzie ilustrującym podstawy budowy modelu (AWZRPL) według zasad algebry logiki wyrażonych za pomocą modyfikacji zasady charakteryzacji V.A. Gorbatowa.

Model transportu łamanego węgla do elektrowni opole

Referat podejmuje problem organizacji transportu łamanego kolejowo - wodnego węgla w korytarzu Odrzańskiej Drogi Wodnej. Model transportu szerzej przestawia relację Śląsk Elektrownia Opole. W opracowaniu uwzględniono zapotrzebowanie na flotę i koszty transportu w różnych wariantach transportu. Rozpatrywano hipotetyczne zapotrzebowanie Elektrowni Opole na węgiel z uwzględnieniem już realizowanych przewozów (w innych relacjach). Model transportu obejmuje szczegółowe aspekty transportu z uwzględnieniem m. in. rozbudowy portu w Opolu, zaawansowaną dyspozyturą i koniecznością stworzenia harmonogramu przewozów w całym korytarzu transportowym.

Obliczenia symulacyjne dla różnych obciążeń statycznych wzmocnionej nawierzchni kolejowej

Streszczenie: W artykule przedstawiono analizę rozkładów naprężeń i odkształceń dla przeprowadzonych symulacji obciążeń kolejowej nawierzchni wzmocnionej za pomocą geosiatki i sklejonej żywicą poliuretanową. Obliczenia symulacyjne miały na celu przybliżenie własności wytrzymałościowych proponowanego wzmocnienia nawierzchni kolejowej przy różnych obciążeniach.

Zagadnienie lokalizacji centrum dystrybucji a współczesne systemy informacji geograficznej

W artykule przedstawiono problematykę lokalizacji centrum dystrybucji w ujęciu praktycznym z wykorzystaniem systemów informacji geograficznej. Przedstawiono modele teoretyczne i na ich tle zaprezentowano problemy rzeczywistych sytuacji decyzyjnych, z jakimi borykają się firmy branży logistycznej. Zaproponowano podejście heurystyczne do rozwiązania problemu lokalizacji centrum dystrybucji z wykorzystaniem systemu informacji geograficznej TranCAD i mechanizmów przetwarzania danych operacyjnych, jakimi zazwyczaj dysponują decydenci firm logistycznych. Efekt takiego podejścia zilustrowano na przykładowym problemie jednej z firm.

Analiza wybranych projektów logistycznych

W opracowaniu wykorzystano zgłoszenia do European Logistics Award w latach 2009 i 2010. Konkurs na najlepszy europejski logistyczny jest prowadzony przez European Logistic Association. Dotyczy zrealizowanych w danym roku projektów zgłoszonych przez organizacje narodowe. Analiza ma na celu porównanie zakresu i celów wdrożonych projektów z wynikami badań trendów obserwowanych w świecie. Wskazano na najważniejsze charakterystyki omawianych projektów, w tym na potrzebę podnoszenia niezawodności systemów logistycznych.

Bezpieczeństwo warstwy sieciowej zintegrowanych systemów sterowania

Artykuł opisuje zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa warstwy sieciowej systemów sterowania opartych na sterownikach PLC. Porusza również kwestie różnic w systemach scentralizowanych i rozproszonych, głównie pod kątem organizacji wymiany informacji pomiędzy elementami systemu. Analizie poddano również zasadność wielowarstwowej integracji oprogramowania przeznaczonego do budowy systemów sterowania. Powyższe zagadnienia zastosowano do systemów sterowania ruchem kolejowym.

Automatyczna analiza wymiarów mikroziaren ściernych

W docieraniu konwencjonalnym, docierakami aktywizowanymi w sposób swobodny, jednym z ważnych warunków obróbki jest sposób dozowania pasty lub zawiesiny ściernej. Jest to istotny problem zarówno w aspekcie technologicznym (jakościowym) jak i ekonomicznym. W pracy przedstawiono skomputeryzowaną analizę wielkości i kształtu mikroziaren ściernych przy użyciu specjalnego oprogramowania MultiScan v. 6.08 oraz zautomatyzowane pomiary z wykorzystaniem analizatora laserowego Analysette 22 Micro Tec (Fritsch GmbH). W drugim systemie pomiarowym, obrazy przekazywane są z kamery CCD sprzężonej z mikroskopem stereoskopowym. Program MultiScan stosowany jest do analizy obrazów mikroskopowych.

Sterowanie wektorowe silnikami indukcyjnymi w kolejach dużych prędkości

Nowoczesne rozwiązania pociągów dużych prędkości uwzględniają układy napędowe z silnikami indukcyjnymi asynchronicznymi i synchronicznymi. Wprowadzenie tego rodzaju silników wiąże się ściśle z zastosowaniem nowoczesnych układów energoelektronicznych zasilania a w konsekwencji również precyzyjnego sterowania. Napięcie sieci trakcyjnej jest przekształcane na napięcie trójfazowe, którym poprzez układy przekształtnikowe zasilane są silniki indukcyjne. Odpowiedni rodzaj sterowania oparty na zasadzie sterowania wektorowego pozwala na niezawodną regulację prędkości obrotowej oraz na dokładne panowanie nad momentem rozwijanym zarówno przy rozpędzaniu, jak i hamowaniu pociągu.
Subskrybuj to źródło RSS