Zaloguj się

WIEDZA

System sterowania drganiami semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska

W pracy zawarto zagadnienia związane ze sterowaniem semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska Opracowano system sterowania bazujący na modelu odwrotnym elementu sprężystego lub tłumiącego oraz na regulatorze nadrzędnym. Sposób projektowania zaprezentowany w niniejszej pracy przyczynia się do zdefiniowania właściwej struktury systemu sterowania semi-aktywnym układem zawieszenia siedziska. Zastosowana procedura optymalizacji pozwala na znalezienie nastaw systemu sterowania, przy których osiągnięta jest jednoczesna minimalizacja przeciwstawnych kryteriów wibroizolacji: współczynnika przenoszenia drgań siedziska oraz przemieszczenia względnego układu zawieszenia.

Strategii logistycznej przedsiębiorstwa

Autorzy artykułu prezentują plan produkcji i sprzedaży (S&OP) jako narzędzie wyboru strategii logistycznej przedsiębiorstwa. Planowanie sprzedaży oraz produkcji odgrywają kluczową rolę w działalności współczesnego przedsiębiorstwa przemysłowego działającego na rynku charakteryzującym się indywidualizacją potrzeb klientów oraz coraz silniejszą konkurencją. Ze względu na wymienione czynniki horyzonty planistyczne uległy skróceniu. Trudno jednak wyobrazić sobie konkurujące na rynku przedsiębiorstwo, które nie opracowuje planów swojej przyszłej działalności. Wybór strategii logistycznej przedsiębiorstwa należy do najważniejszych decyzji podejmowanych w długiej perspektywie czasu. Jest to decyzja istotna nie tylko z punktu widzenia samej organizacji ale również jej klientów i pozycji konkurencyjnej na rynku. Dokonując wyboru koncepcji systemu logistycznego funkcjonującego w przedsiębiorstwie konieczne jest wzięcie pod uwagę zarówno czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych. Mowa tu przede wszystkim o możliwościach zasobowych, organizacyjnych, technologicznych przedsiębiorstwa jak i jego otoczeniu ze szczególnym uwzględnieniem oferty konkurencji.

Semi-markov approach aplied to computation chosen characteristics in simple transportation sets

The main aim of this article is the presentation of the way of making calculation with the application of the semi-Markov processes, with the continuous time t, where nonexponential distribution function is going to be applied. These type of calculations were published but the time there was approaching infinity. Engineering practice proves that the lack of solutions of this issue leads to obtainment of solutions that are encumbered with errors. This article is the first attempt of the error analysis.

Analiza układu regulacji prędkości silnika hydraulicznego

W pracy analizowano problem regulacji prędkości silnika hydraulicznego, w układzie sterowania objętościowego i dławieniowego. Omówiono również problem identyfikacji parametrów modeli matematycznych analizowanych obiektów sterowania. Do identyfikacji parametrycznej w warunkach off-line zastosowano numeryczną metodę optymalizacji statycznej. W układach regulacji przepływu i prędkości zastosowano klasyczne regulatory.

Wpływ funkcjonowania transportu wodnego na ochronę środowiska

Spośród wielu różnych rodzajów działalności człowieka przyczyniających się w dużym stopniu do degradacji środowiska, jedno z czołowych miejsc zajmuje transport. Jego stale wzrastająca liczba środków transportu, ale również ich jakość i stan techniczny (szczególnie w transporcie indywidualnym), a także kultura społeczeństw powoduje ciągły wzrost zanieczyszczenia.

Badania możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego w krytycznych sytuacjach drogowych

Zastosowanie elektrycznego układu kierowniczego do sterowania samochodem ciężarowym daje nowe możliwości wpływania na pożądany i bezpieczny tor ruchu samochodu w chwili zaistnienia krytycznej sytuacji drogowej. Analiza możliwości wykorzystania elektrycznego układu kierowniczego do poprawy własności jezdnych samochodu ciężarowego zostanie przeprowadzona na podstawie wyników badań modelowych. W referacie opisano model samochodu wykorzystywany w badaniach symulacyjnych oraz przedstawiono metodykę i oczekiwane efekty badań. Planowane badania zostaną przeprowadzone w ramach realizacji projektu badawczego własnego nr N N509 568439, którego kierownikiem jest autor referatu.

Analiza stanu wdrożeń aplikacji informatycznych w obszarze zarządzania jakością w małych i średnich firmach

Wśród ważnych czynników wpływających na konkurencyjność systemów informacyjnych oraz ich skuteczność są prostota instalacji i konserwacji, niezawodność, szybkość działania. Nie wszystkie przedsiębiorstwa są w stanie przestrzegać tych zasad w praktyce codziennych działań. Zróżnicowanie firm pod tym względem, stanowiło odstawę zainteresowań autora.

Współczesne piractwo a transport morski

Rozwój gospodarki światowej w coraz większym stopniu jest uzależniony od dynamiki wymiany handlowej w skali globalnej, a ta z kolei od postępu w zakresie liberalizacji rynków towarowych i transportowych oraz sprawności i efektywności funkcjonowania transportu morskiego. Transport morski pozostaje „rdzeniem” międzynarodowego handlu i globalizacji, obsługując ponad 80% światowego wolumenu obrotu towarowego. Można również dodać, że stanowi on główne arterie w międzynarodowych łańcuchach dostaw i każde zakłócenie równowagi jego funkcjonowania pociąga za sobą skutki, bardziej lub mniej odczuwalne, zarówno przez branżę żeglugową, jak i zwykłych konsumentów. Trudno oszacować wartość światowego handlu morskiego w ujęciu pieniężnym, gdyż dotyczące go dane podawane są w tonach lub tonomilach, a zatem nie są porównywalne ze statystykami opartymi na systemie monetarnym.

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od problemów. Centrum Kompetencji w Logistyce może być konkretnym rozwiązaniem, które ułatwi wspólne, publiczno - prywatne, działania w dziedzinie transportu i logistyki. LoCC może być głównym organem skupiającym się na logistyce regionalnej, ponieważ działa na szczeblu regionalnym, między władzami publicznymi a operatorami prywatnymi.
Subskrybuj to źródło RSS