Zaloguj się

WIEDZA

Modelowanie centrum logistycznego dla określenia obciążeń jego infrastruktury

W referacie przedstawiono koncepcję modelu centrum logistycznego, pozwalającego - w oparciu o zdefiniowane dane o strumieniach wejścia i wyjścia - na określenie i ocenę stopnia obciążenia infrastruktury elementów infrastruktury centrum, będącej w dyspozycji poszczególnych usługodawców działających na jego terenie. Strumienie wejścia i wyjścia są definiowane na podstawie bilansu strumieni kierowanych do centrum z całej sieci logistyczno-transportowej i są rozpatrywane w podziale na: grupy towarowe, rodzaje transportu, różne postaci transportowe ładunków. Uwzględniona została sezonowość strumieni. W obliczeniach obciążeń infrastruktury przyjęto możliwość wykorzystywania jej elementów należących do innych użytkowników centrum.

Analiza kategorii strat w wypadkach drogowych

Streszczenie: Straty stanowią jeden z kluczowych elementów pomiaru ryzyka. W przypadku ruchu drogowego straty poniesione w wypadkach drogowych można podzielić na kilka kategorii, między innymi: straty osobowe (zdrowotne), straty materialne, straty środowiskowe, straty ekonomiczne i inne. W referacie będzie przedstawiona analiza wielkości poszczególnych kategorii start w wypadkach drogowych.

Materiały kompozytowe stosowane we współczesnych statkach powietrznych

W artykule omówiono zagadnienia materiałów kompozytowych stosowanych we współczesnych konstrukcjach lotniczych. W pracy skupiono się nad zastosowaniach tych zaawansowanych materiałów w najnowszych samolotach B-787 Dreamliner oraz A-380. Praca ta obejmuje analizę własności wybranych materiałów kompozytowych, a także korzyści wynikających z ich stosowania, jakimi m. in. są: obniżenie masy własnej samolotu, redukcja kosztów, zwiększenie efektywności spalania paliwa, skrócenie czasu składania maszyny oraz większa odporność na korozję. W podsumowaniu przedstawiono korzyści oraz ewentualne zagrożenia wynikające ze stosowania materiałów kompozytowych..

Parametryzacja elementów procesu transportowego

W artykule przedstawiono zagadnienie dynamiki procesu transportowego. Zdefiniowano proces przemieszczania jednostek transportowych w sieci transportowej. Zaproponowano formalizację zapisu charakterystyk sieci transportowej oraz charakterystyk pojazdów. Następnie określono parametry charakteryzujące dynamikę procesu transportowego.

Systemy zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw w Polsce

Jakość wyrobów zapewniająca satysfakcję klienta jest wyznacznikiem długotrwałego funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Wdrażane i sprawnie funkcjonujące systemy zarządzania wpływają na możliwości doskonalenia i rozwoju procesów zachodzących w organizacjach. Jednak to globalizacja rynku, rozproszenie i rozszerzenie kanałów transportu zwróciły uwagę na konieczność identyfikacji wpływających na nie zagrożeń i ocenę ryzyka . Dlatego tak istotne w ostatnich latach staje się zarządzanie bezpieczeństwem, które to ma zapewnić bezpieczeństwo łańcucha dostaw uwzględniając wszystkie jego aspekty jak np. produkcję, przechowywanie, transport i inne. Celem podjęcia tego rodzaju zagadnienia jest analiza dostosowania firm krajowych do wymagań rynków zagranicznych i stosowania przez nie systemów bezpieczeństwa łańcucha dostaw.

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Systemy sygnalizacji pożarowej dla stacjonarnych obiektów transportowych

Referat opisuje systemy sygnalizacji pożarowej dla potrzeb stacjonarnych obiektów transportowych rozległych terytorialnie. Propozycja tego typu systemów scentralizowanych nie znajduje w tego typu przypadkach zastosowania ze względu na odległości pomiędzy poszczególnymi urządzeniami systemu oraz na możliwość wystąpienia zakłóceń elektromagnetycznych. Dlatego też w referacie przedstawiono koncepcje zintegrowanego, elektronicznego systemu sygnalizacji pożarowej z zastosowaniem łączy światłowodowych i połączeń pomiędzy urządzeniami systemu z zastosowaniem struktur kratowych. Zwiększa to niezawodność takiego systemu a tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa użytkowników obiektu.

Outsourcing dostaw materiałów pędnych i smarów z sektora cywilnego do marynarki wojennej - możliwości zastosowania

Outsourcing jest przedsięwzięciem polegającym na wydzieleniu ze struktury organizacyjnej macierzystego przedsiębiorstwa realizowanych przez nie funkcji i przekazanie ich do realizacji innym podmiotom gospodarczym. Jest jednak wiele usług i przedsięwzięć realizowanych poza macierzystym przedsiębiorstwem, które wcale nie są określane mianem outsourcingu. To, co wyróżnia outsourcing od zwykłego kontraktowania usług to swoboda wykonywania swojej funkcji przez zewnętrzny podmiot.

Wpływ warunków pracy silników pojazdów bojowych na emisję składników szkodliwych spalin i zużycie paliwa

Streszczenie: W artykule przedstawiono rezultaty z badań wpływu warunków pracy silnika spalinowego kołowego transportera opancerzonego na emisję spalin. Pomiarów dokonano na odcinku kilkudziesięciu kilometrów podczas jazdy na odcinkach drogi o różnej charakterystyce. Porównano wpływ pracy standardowej i trybu overboost silnika na macierze udziału czasu pracy silnika, emisje składników gazowych, cząstek stałych oraz zużycia paliwa. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy pojazdu bojowego w aspekcie emisji spalin oraz zużycia paliwa.

Influence of freeplay and friction in steering system on double lane change manoeuvre

Abstract: Sensitivity and simulation investigations of a car dynamics model with regard to freeplay (backlash in steering gear) and friction (friction with stiction in king-pins) is a subject of the paper. The studies deal with a problem of sensitivity of optimized manoeuvres (here double lane change manoeuvres). A criterion function refers to several evaluations (precision of manoeuvre, calm steering, feeling of comfortable travel). The optimization of input steering signal (steering wheel angle) is done on a reference model with „nominal” freeplay and friction parameters. His input signal is applied to a „real” vehicle having „real” freeplay and friction parameters. The differences of output signals as well as differences between criterion function values are a subject of sensitivity analysis. For modelling and simulation of freeplay / friction effects special piecewise-linear luz(…) and tar(…) projections have been used.
Subskrybuj to źródło RSS