Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka handlu detalicznego: krąg problemowy i podstawowe zadania w strumieniowości zaopatrzeniowej

Publikacja ta kontynuuje rozpoczętą w poprzednim numerze "Logistyki" analizę zastosowań logistyki w systemie handlu detalicznego. Omówiono w niej warunki logiczne podstaw analizy obejmujące: dekalog logiki problemu, podstawowe definicje i objaśnienia handlu detalicznego, klasyfikację działalności handlu detalicznego, przepływ produktów w układzie źródło-cel (handel detaliczny) oraz monitoring i reorientację struktury, miejsca i warunków zakupów.

Infrastruktura przygraniczna i przepisy prawa celnego w transporcie wodnym śródlądowym

Rola armatorów żeglugi śródlądowej w obsłudze przewozów międzynarodowych
Z uwagi na złe warunki nawigacyjne na krajowych drogach wodnych, działalność przedsiębiorstw żeglugi śródlądowej w Polsce w znacznym stopniu koncentruje się na świadczeniu usług przewozowych w obsłudze polskiego handlu zagranicznego.

Oznakuj rurociąg

Na całym świecie funkcjonują magazyny, w których składowane są substancje i preparaty w postaci płynnej lub gazowej. Najczęściej są to surowce poddawane następnie dalszemu przetwarzaniu lub też wykorzystywane do celów higieniczno-sanitarnych. Ich konsystencja sprawia, że z magazynu do miejsca przeznaczenia transportowane (przesyłane) są często za pomocą rurociągów (instalacji przesyłowych). W eksploatowanym magazynie również mogą być lub występują instalacje dostarczające do niego różne czynniki, na przykład wodę (instalacja przeciwpożarowa lub grzewcza), czy gaz (ogrzewanie gazowe). W praktyce może w obiekcie występować wiele rurociągów, którymi są przemieszczane różnorodne czynniki. Sytuacja taka może powodować pewne zagrożenia bezpieczeństwa, wynikające z braku ich identyfikowalności. W celu wyeliminowania powstających zagrożeń wskazane jest, aby poszczególne instalacje zostały odpowiednio oznakowane. Wytyczne w zakresie znakowania rurociągów określają normy:
– PN-70/N-01270/03 Wytyczne znakowanie rurociągów. Kod barw rozpoznawczych dla przesyłanych czynników.
– PN-70/N-01270/07 Wytyczne znakowanie rurociągów. Opaski identyfikacyjne.

Technologie logistyczne jako przykład technologii środowiskowych na drodze do równoważenia rozwoju

Wprowadzenie
Długofalowym programem społeczno - gospodarczym UE jest Strategia Lizbońska przyjęta w marcu 2000 roku. Jej celem jest uczynienie z gospodarek krajów Unii wiodącej gospodarki świata w perspektywie do 2010 roku. Celowi temu służyć mają następujące działania wraz z odpowiednią koncentracją wydatków środków publicznych:
- szybkie przechodzenie do gospodarki opartej na wiedzy, w tym rozwój społeczeństwa informacyjnego, badań i innowacji oraz kształcenie odpowiednich kwalifikacji i umiejętności
- liberalizacja i integracja takich sektorów, jak: telekomunikacyjny, energetyczny, transportowy, pocztowy i usług finansowych
- rozwój przedsiębiorczości poprzez: deregulację i likwidację barier administracyjno - prawnych, łatwiejszy dostęp do kapitału i technologii, ograniczanie zakłócającej konkurencję pomocy publicznej
- wzrost zatrudnienia i zmiana modelu społecznego w drodze: aktywizacji zawodowej, poprawy edukacji, modernizacji systemu zabezpieczenia społecznego, ograniczania biedy i wykluczenia społecznego
- dbałość o zrównoważony rozwój, czyli taki rozwój społeczno - gospodarczy, w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli, zarówno współczesnego pokolenia, jak i przyszłych pokoleń.

Rozwój społeczno-ekonomiczny zachodnich i wschodnich obszarów przygranicznych [...]

Obszar Polski objęty współpracą euroregionalną wynosi ponad 115 tys. km kw. Stanowi to około 36% całego terytorium Polski. Zamieszkuje go prawie 12 mln osób, to jest blisko 31% ogółu ludności kraju. Na obszarze tym zlokalizowana jest znaczna część polskiego potencjału wytwórczego oraz transportowego. Na terenach objętych współpracą euroregionalną działa więcej niż co czwarta jednostka gospodarcza zarejestrowana w ogólnopolskim rejestrze REGON.

Rozwój azjatyckich szlaków kolejowych tematem Forum Szanghajskiego

Termin "Szanghajska Piątka" pojawił się w 1996 r., kiedy w Szanghaju odbyło się pierwsze spotkanie szefów 5 państw: Federacji Rosyjskiej, ChRL, Kazachstanu, Kirgistanu i Tadżykistanu. Ogólny obszar tych krajów obejmuje 3/5 całego obszaru Eurazji, a liczba ludności stanowi 1/4 globu ziemskiego.

Kolejowe procedury graniczne czynnikiem sprawności przepływu ładunków w przewozach euroazjatyckich

Transgraniczny przepływ ładunków międzynarodowego obrotu towarowego na kolejach europejskich i azjatyckich jest realizowany na podstawie postanowień międzynarodowego, kolejowego prawa przewozowego, tj.: 
- Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami - COTIF, Załącznik B - Przepisy ujednolicone o umowie międzynarodowego przewozu towarów kolejami - CIM, lub
-  Umowy o międzynarodowej kolejowej komunikacji towarowej - SMGS,

Rozwój europejskich przewozów kombinowanych

Wiek XX charakteryzuje się bardzo szybkim rozwojem przemysłowym, a co za tym idzie - rozwojem transportu i poszczególnych jego gałęzi. Wzrost przewozów drogowych, szczególnie samochodami ciężarowymi, stał się jednak po pewnym czasie zbyt uciążliwy dla dróg publicznych. Zaczęto również zauważać jego negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Subskrybuj to źródło RSS