Zaloguj się

WIEDZA

Możliwości wykorzystania panelu dotykowego dla obsługi stanowiska kontroli dyspozytorskiej

Streszczenie: Niniejszy artykuł opisuje technologie wykonania urządzeń sterowniczych, możliwych do zastosowania w aplikacjach kolejowych wykorzystywanych na nastawniach i w dyspozyturach. Przedstawione zostały nakładki dotykowe na monitory i aplikacje umożliwiające sterowanie mową i gestem, z określeniem ich ograniczeń, kwalifikujących je, bądź nie do zastosowania.

Przykład kształtowania właściwości wibroizolacyjnych pasywnego układu zawieszenia siedziska

W niniejszej pracy przedstawiono przykład kształtowania właściwości wibroizolacyjnych pasywnego układu zawieszenia siedziska. Obiektem badań jest seryjnie produkowane siedzisko z pasywnym zawieszeniem lepko-sprężystym, którego właściwości wibroizolacyjne są kształtowane poprzez zmianę kształtu charakterystyki siły amortyzatora hydraulicznego wraz z połączeniem sprężyny powietrznej z dodatkowym zbiornikiem przez odpowiednio dobrany opór pneumatyczny.

Badania certyfikacyjne taboru kolejowego z zakresu emc -

W referacie przedstawiono problematykę oceny kompatybilności elektromagnetycznej taboru kolejowego, poziomy emisji zaburzeń generowanych przez tabor w odniesieniu do poziomów dopuszczalnych zapisanych w dedykowanych normach. Ocena generowanego poziomu zaburzeń radioelektrycznych polega na pomiarze wartości natężenia pola w odległości 10 m od osi toru, na którym porusza się badana lokomotywa. W referacie przedstawiono wynik pomiarów emisji promieniowanej przez EZT typu 22WE o mocy 4 x 500 kW. Przedstawiono wyniki pomiarów emisji przewodzonej w pokładowej sieci niskiego napięcia. W referacie opisano również metodę szacowana niepewności pomiarów w badaniach emisji zaburzeń od taboru kolejowego.

Diagnostyka usterek w sieciach transmisji danych

W artykule zaprezentowano metody diagnostyki zintegrowanych systemów sterowania w sieciach transmisji danych. Przedstawiono badania oscyloskopowe konwertera sygnałów pochodzących z różnych sieci. Wykonano i zaprezentowano badania własne poszczególnych magistral danych schodzących się w bramce magistrali danych. Dla magistrali klasy B i C, obsługiwanej przez badany moduł Gateway 3,0 wykonano rejestrację przebiegów oscyloskopowych z dedykowanymi usterkami, dla zapewnienia możliwości interpretacji błędów przez specjalistyczne warsztaty serwisowe. Opracowano i opisano metody diagnostyki wykraczające poza obszar systemowej kontroli w procesie samodiagnozy systemu. Do badań wykorzystano metodę diagnostyki punktowej systemu opracowaną i opisaną przez Olszowskiego S. która umożliwia wykorzystanie teorii w praktyce.

An adaptive neural network for diesel engines testing

An adaptive neural network for fuzzy inference system (ANFIS) for testing internal combustion engines (ICE) is presented. The proposed ANFIS automatically obtains fuzzy rules for controlling ICE at the testing. Number of layers and theirs neurons was designed. The ANFIS was developed using MathWorks MatLab.

Wpływ decyzji koordynatora akcji sar na jej skuteczność

Streszczenie: Akcje ratownicze prowadzone na morzu wymagają szybkiego i dokładnego planowania. Popełnienie błędów lub opóźnienie decyzji powoduje zmniejszenie szans uratowania rozbitków. Osobą decydującą w procesie planowania akcji SAR jest jej koordynator. W artykule są przedstawione używane metody oceny skuteczności akcji ratowniczych. Artykuł zawiera również analizę wpływu podejmowanych przez koordynatora decyzji na skuteczność akcji SAR.

Rodzaje destrukcji powłok lakierniczych nadwozi samochodów

W artykule opisano destrukcję powłok lakierniczych nadwozi samochodów, pod wpływem: mediów agresywnych, ciepła, promieniowania ultrafioletowego (UV), czynników erozyjnych. Media agresywne absorbowane przez powłoki lakiernicze powodują ich pęcznienie, pękanie, oraz zużycie korozyjne. Oddziaływanie ciepła skutkuje pękaniem powłok, a także utratą ich adhezji do podłoża. Wpływ promieniowania UV stymuluje powstawanie na powierzchni powłok pęknięć srebrzystych oraz zwiększa chropowatość powierzchni, co w efekcie wywołuje utratę połysku i zmianę barwy powłok. Uderzanie cząstek erozyjnych prowadzi do: ubytku fragmentów powłok, ścierania (zarysowania), bądź do odkształcenia powłoki i podłoża w miejscach kontaktu cząstek z powłoką. Największe obniżenie dekoracyjności powłok sprawia oddziaływanie promieniowania UV.

Komputerowe wspomaganie diagnostyki układów hydraulicznych

W artykule przedstawiono postęp w stosowaniu komputerowego wspomagania procesów diagnostycznych układów hydraulicznych. Dokonano analizy narzędzi diagnostycznych w zarysie historycznym począwszy od najprostszych metod gdzie komputerowe wspomaganie ogranicza sie jedynie do obróbki ręcznie wprowadzonych do komputera wyników badań aż do w pełni zautomatyzowanego systemu diagnostyki układów hydraulicznych zbudowanego w Politechnice Radomskiej, w którym praktycznie cały proces realizowany jest przez system komputerowy zaprogramowany wg. odpowiednich algorytmów diagnostycznych.

Bezpieczeństwo na drodze a huśtawka emocji

Artykuł dotyczy zjawiska huśtawki emocjonalnej, która następuje po nagłym wycofaniu źródeł emocji. .Zmianie tej towarzyszy tzw. „zamglenie poznawcze”, które oznacza stan w którym człowiek nie analizuje w dostateczny sposób informacji które do niego napływają, działając niejako automatycznie. Artykuł wyjaśnia ten fenomen, jego przyczyny, mechanizmy i skutki, oraz analizuje go z punktu widzenia kierowcy, który w takiej sytuacji może popełniać tzw. ”głupie błędy” mogące zagrozić jego bezpieczeństwu w czasie drogi.
Subskrybuj to źródło RSS