Zaloguj się

WIEDZA

Złożoność półgrupy charakterystycznej sumy prostej automatów asynchronicznych silnie spójnych ustalonych analogów rozszerzeń związanych z izomorfizmami

Półgrupa charakterystyczna automatu ingeruje w algorytm obliczeniowy uogólnionych homomorfizmów automatów, zatem wyznaczenie złożoności półgrupy charakterystycznej pozwala na oszacowanie złożoności obliczeniowej uogólnionych homomorfizmów dla innych klas automatów. W zakresie modelu matematycznego koncepcja ustalonego analogu rozszerzenia automatu A związanego z izomorfizmami g, g,..., gq-1, gdzie q stopień rozszerzenia, przy odpowiednich założeniach symuluje automat zmienny w czasie. Automat zmienny w czasie jest adekwatnym modelem matematycznym dla wielu procesów technicznych i obliczeniowych czasu rzeczywistego. Automaty te symulują pracę kilku automatów za pomocą jednego automatu zmiennego w czasie. Sumę prostą automatów można uważać za realizację - odpowiednio sekwencyjnych obliczeń.

Analiza stateczności płyty z uwzględnieniem wpływu

Płyta sama w sobie jest istotnym elementem konstrukcyjnym o szerokim zastosowaniu w budownictwie. Również przekroje cienkościenne np. dwuteowe, nośność ich poszczególnych ścianek jest wyznaczana z poziomu utraty stateczności modelu płytowego. W pracy rozpatrzono problem wyboczenia płyty wzmocnionej żebrem, które to wydatnie podwyższa jej odporność na utratę stateczności. Do analizy stateczności zastosowano metodę elementów skończonych, bowiem umożliwia ona obliczenia stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych i geometrycznych oraz więzów.

Estymacja prędkości pojazdu w warunkach silnych zakłóceń losowych z wykorzystaniem funkcji interkorelacji

Zaproponowano metodę estymacji prędkości pojazdu poruszającego się po jednym pasie ruchu. Uwzględniono rozmycie obrazu pojazdu oraz występowanie szumów gaussowskich na poszczególnych etapach akwizycji obrazu. Metoda bazuje na funkcji korelacji wzajemnej ( interkorelacji) wyznaczonej pomiędzy obrazem zakłóconym a modelem pojazdu. Działanie algorytmu w warunkach silnych zakłóceń losowych zweryfikowano w wyniku przeprowadzonych symulacji komputerowych.

Zastosowanie metod diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej w procesie monitorowania zasobu trwałości lotniczego silnika turbośmigłowego

Metody diagnostyki wibroakustycznej i tribologicznej pozwalają na określenie aktualnego stanu technicznego lotniczego silnika turbośmigłowego poprzez badanie własności procesów zachodzących podczas jego pracy. Uzyskane parametry podczas badań mają wspomagać proces oceny stanu technicznego silnika i przewidywania czasu jego bezawaryjnej pracy. Niezawodność i trwałość obiektu technicznego określona jest poprzez niezawodność poszczególnych zespołów i części. Jedną z podstawowych przyczyn zmian niezawodności i trwałości są procesy zużyciowe.

Dokładność względna gnss w kontekście wyznaczenia orientacji przestrzennej ugv

W artykule przedstawiono rozważania teoretyczne i wyniki eksperymentów, których celem było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy dokładność względna GNSS (z ang.: Global Navigation Satellite Systems - Globalne Satelitarne Systemy Nawigacyjne) umożliwia wyznaczenie kątów orientacji przestrzennej autonomicznego pojazdu typu UGV (z ang.: Unmanned Ground Vehicle - Bezzałogowy Pojazd Lądowy). W badaniach wykorzystano parę jednakowych odbiorników GNSS pracujących w trybach: GPS, DGPS LF/MF oraz EGNOS.

Zastosowanie dwukamerowej akwizycji sekwencji wideo do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości

W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów związanych z wykorzystaniem techniki superrozdzielczości w celu poprawy jakości obrazu służącego do rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych pojazdów w ruchu. Zaproponowano system akwizycji oparty na dwóch kamerach obróconych względem siebie, dzięki czemu uzyskano poprawę czytelności numerów tablic rejestracyjnych po zastosowaniu algorytmu superrozdzielczości. Uzyskane wyniki zostały porównane z efektami zastosowania tej samej łącznej liczby klatek zarejestrowanych przez pojedynczą kamerę lub dwie kamery bez obrotu wokół osi optycznej. Proponowana metoda może być wykorzystana w Inteligentnych Systemach Transportowych w celu poprawy wiarygodności identyfikacji pojazdów oddalonych od kamery dokonywanej z wykorzystaniem technik analizy obrazu.

Sterowanie w czasie rzeczywistym symulacją stanowiskową odtwarzającą obciążenia układu napędowego

W badaniach elementów układu napędowego w procesach nieustalonych wykorzystać można stanowisko badawcze pozwalające na generowanie zmiennych w czasie oporów ruchu dla układu napędowego. Przy odpowiednim sterowaniu i charakterystykach układu generowania oporów ruchu możliwe jest odtworzenie na stanowisku badawczym przebiegu procesów dynamicznych zarejestrowanych w badaniach drogowych pojazdu z układem napędowym identycznym z badanym na stanowisku.
Subskrybuj to źródło RSS