Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

System logistyczny polski na tle wybranych krajów europejskich

Streszczenie: W referacie przedstawiono analizę porównawczą wybranych aspektów systemów logistycznych krajów europejskich: Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Szwecji i Francji. Następnie dokonano zestawienia z systemem logistycznym Polski. Zaproponowano rozwiązania dotyczące organizacji systemu logistycznego Polski w aspekcie komodalności oraz tworzenia struktur centrów logistycznych jako bodźca do zrównoważonego rozwoju gospodarczego kraju.

Metoda selekcji firm transportowych i środków transportu dla sieci dostaw

Przedstawiono metodę, wspomagającą wybór firm transportowych i przynależnych im środków transportu dla sieci dostaw o charakterze lokalnym. Wykorzystano tu, zbudowane specjalnie dla metody, liniowe modele zadań programowania całkowitoliczbowego. W wyborze firm oraz środków transportu wzięto pod uwagę kryterium kosztowe. Dla wyselekcjonowanych środków transportu budowany jest harmonogram przepływu produktów pomiędzy poszczególnymi ogniwami sieci - szeregowane są operacje transportowe, przypisane wybranym firmom. Zamieszczono wyniki eksperymentów obliczeniowych, służących weryfikacji metody.

INFORMATYCZNE ELEMENTY SYSTEMU e-NAWIGACJI

Tematem niniejszego artykułu jest nowo powstający system e-Nawigacji, który zgodnie z zamierzeniami ma być nie tylko narzędziem służącym do komunikacji i raportowania. Zgodnie z ostatnimi trendami e-Nawigacja prezentuje holistycznie podejście do zagadnień nawigacji i transportu morskiego, starając się łączyć wszystkie elementy w jedna spójną całość. Autor stara się przedstawić założenia i cele jakie przyświecają twórcom systemu, a zarazem pokazać różnice występujące pomiędzy obowiązującymi przepisami, stale rosnącymi potrzebami użytkowników, dostępnymi możliwościami technologicznymi, a stanem obecnym, skupiając się na informatycznych aspektach systemu e-Nawigacji.

Oddziaływanie zakłóceń elektromagnetycznych na transportowy system bezpieczeństwa o strukturze szeregowej

Transportowy system bezpieczeństwa eksploatowany na rozległym obszarze kolejowym jest użytkowany w różnych warunkach środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze kolejowym zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone /stacjonarne lub ruchome/ mogą być przyczyną zakłócenia pracy systemu bezpieczeństwa. Systemy bezpieczeństwa odpowiadają za bezpieczeństwo transportu tj. proces przemieszczania ludzi i/lub ładunków. Zakłócenie podstawowych funkcji systemu bezpieczeństwa może być przyczyną wystąpienia zagrożeń życia i zdrowia ludzi. Niniejszy referat przedstawia wpływ zakłóceń elektromagnetycznych na transportowy system bezpieczeństwa o strukturze szeregowej.

Ocena bezpieczeństwa ruchu drogowego w polsce

W referacie omówiono podstawowe problemy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Przedstawiono porównanie wybranych charakterystyk bezpieczeństwa na tle państw Unii Europejskiej. Zaprezentowano niektóre programy poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Logistyka odbioru wód balastowych w portach polskich

Wody balastowe wykorzystywane są powszechnie w transporcie morskim w celu zapewnienia stateczności jednostkom pływającym. Pobierane są one w portach rozładunku towarów, zrzucane zaś do wód portowych w miejscach załadunku towarów. Wraz z wodami balastowymi pobierane są znajdujące się w nich różnego rodzaju organizmy żywe(na różnych etapach życia). Organizmy te stanowią często poważny problem ekologicznoekonomiczny w środowisku wodnym, do którego zostały przeniesione z wodami balastowymi.

Zjawiska propagacji drgań wywołanych eksploatacją metra

W artykule przedstawiono zagadnienia modelowe badania zjawisk propagacji drgań w przyjętym układzie transportowym metra. Założone zadania mogą być realizowane poprzez wykonanie badań eksploatacyjnych bądź teoretycznych. Przedstawiono proces modelowania dynamiki obiektu oraz kierunki badań w zakresie zmniejszenia szkodliwego oddziaływania drgań na obiekty inżynierskie.

Analiza bezpieczeństwa wygranych tras transportu morskiego lng do polski

Gaz ziemny - jest uważany za paliwo bardziej ekologiczne niż paliwa płynne. Po opanowaniu technologii budowy statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) oraz obniżeniu kosztów jego transportu i przechowywania nastąpił gwałtowny rozwój gazoportów. Brakuje surowca na rynku pierwotnym. Dlatego też oprócz ceny za gaz trzeba brać pod uwagę również koszty transportu, określić zagrożenia i zapewnić bezpieczeństwo regularnych dostaw. Na bezpieczeństwo transportu mają m.in. wpływ sposób przewożenia oraz wybór producenta gazu. Od położenia geograficznego eksportera zależy specyfika trasy i bezpieczeństwo transportu. W artykule omówiono wybrane trasy oraz przyjęto kryteria pozwalające porównać ich specyficzne cechy, co umożliwia dokonanie analizy zagrożeń i oceny bezpieczeństwa.
Subskrybuj to źródło RSS