Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Koncepcja systemu wspomagania decyzji w procesach utrzymania środków transportu

Jedną z tendencji we współczesnej teorii niezawodności i odnowy jest koncepcja minimalizacji opóźnień czasowych pojawiających się w procesie eksploatacji systemów technicznych, w tym transportowych. Złożoność systemów, wyższe wymagania co do poziomu ich niezawodności i gotowości powodują, że przedsiębiorstwa zmuszone są do efektywnego planowania podstawowych procesów operacyjnych i wspierających.

Rozwiązania transportowe w Data Center

Artykuł wskaże jak istotną kwestią jest rozważenie sposobu transportu sprzętów wielkogabarytowych w zakresie Data Center oraz jego otoczenia. Zagadnienia te są istotne z powodu konieczności ich uwzględniania już na etapie projektowym. Zaniechanie tego prowadzi w konsekwencji do problemów nawet z samym eksploatowaniem Data Center. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na ten problem z racji jego słabego rozumienia w branży informatycznej jak również na poziomie opracowań także w ośrodkach badawczych. Zadania jakie należy wykonywać rzeczywiście zarządzając Data Center są wysoce o charakterze interdyscyplinarnym i wymagają łączenia wielu dziedzin wiedzy nieraz odległych od siebie.

Wspomaganie komputerowe konstrukcji rozkładu jazdy pociągów

Rozkład jazdy pociągów to podstawowy element organizacji przewozów kolejowych stanowiący plan pracy kolei, według którego odbywa się ruch wszystkich pociągów po sieci kolejowej lub jej części. To efekt graficznego przedstawienia tras pociągów w układzie droga - czas czyli wykresu ruchu. Konstrukcja rozkładu jazdy pociągów jest złożonym procesem decyzyjnym. Polega na przyporządkowaniu konkretnych godzin odjazdów i przyjazdów do konkretnych posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych na sieci kolejowej. Jego realizacja jest determinowana różnymi warunkami brzegowymi. Z jednej strony powinien uwzględniać elementarne czasy niezbędne do płynnego prowadzenia ruchu kolejowego, a z drugiej strony oczekiwania użytkowników. W wyniku procesu konstrukcji rozkładu jazdy pociągów otrzymuje się wykres ruchu pociągów w postaci graficznej z wyróżnieniem czasu przyjazdu i odjazdu z poszczególnych posterunków ruchu. Nie jest to jednak zadanie łatwe do wykonania dlatego poszukuje się narzędzi wspomagających pracę konstruktora rozkładu jazdy.

Sztuczne sieci neuronowe w zastosowaniu do modelowania fazy wznoszenia samolotu

W ostatnich latach na świecie, a także w Polsce zaobserwować można wzmożone zainteresowanie transportem lotniczym. Zainteresowanie to widać nie tylko u pasażerów, ale przede wszystkim u stale rosnącej liczby członków personelu lotniczego. Przykładowo na koniec 2006 r., stan aktywnych licencji wynosił 3717 pilotów liniowych, zawodowych oraz turystycznych, samolotowych i śmigłowcowych. Przez kolejne 4 lata liczba personelu wzrosła o 376 pilotów, natomiast na koniec 2011 r.

Wizyjno-optyczna metoda wykrywania przechyłu obiektu

Za pomocą kamery i komputerowej analizy obrazów rzadko można robić precyzyjne pomiary. Jednak przy użyciu dodatkowych przyrządów użycie kamery może wydać się właściwe do odczytywania wyników działania innego przyrządu pomiarowego. W trakcie transportu np: narzędzi pomiarowych nierzadko istnieje potrzeba poprawnego rejestrowania położenia takiego przyrządu. Rejestrowane dane mogą posłużyć w takim przypadku do korekty pomiarów wykonywanych przez przenoszony przyrząd. Takie zastosowanie ma metoda przedstawiona w tym artykule. Metoda ta jest wykorzystana przy precyzyjnym pomiarze przechyłu urządzenia do analizy świateł samochodu. Wykorzystuje dwa elementy, jakimi są światło lasera i rejestracja sekwencji obrazów przez kamerę.

Komputerowa analiza hałasu drogowego z uwzględnieniem rożnych metod obliczeniowych

Hałas drogowy staje się głównym czynnikiem degradującym środowisko, przy czym zasięg jego oddziaływania jest coraz większy w związku z ciągłym rozwojem transportu samochodowego. Obowiązek monitorowania stanu akustycznego na obszarach komunikacyjnych oraz konieczność poszukiwania nowych sposobów redukcji hałasu komunikacyjnego [4-7] wymaga opracowania skutecznych metod jego analizy i oceny. Modele obliczeniowe stanowią podstawowe uzupełnienie badań pomiarowych i są niezastąpione w procesach projektowania inwestycji transportowych. Są również wykorzystywane przy opracowywaniu prognoz klimatu akustycznego na obszarach komunikacyjnych przy uwzględnieniu zmian różnych czynników, np. zmian natężenia ruchu. Obecnie w Unii Europejskiej zalecane są metody przejściowe obliczania hałasu komunikacyjnego.

Wyniki pomiarów i analiz prędkości jazdy wózka podnośnikowego wysokiego składowania w aspekcie zachowania bezpieczeństwa

Artykuł niniejszy powstał na podstawie wyników pierwszego etapu realizowanego w CIOP-PIB projektu pt. „Badania i opracowanie rozwiązań organizacyjnych zmniejszających ryzyko wypadkowe wynikające z ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych transporcie wewnątrzzakładowym”. Celem projektu jest opracowanie „Poradnika dla organizatorów ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym”. W poradniku będą zawarte rozwiązania, których stosowanie ułatwi zmniejszenie ryzyka wypadkowego występującego podczas ruchu podnośnikowych wózków jezdniowych w transporcie wewnątrzzakładowym.

Zarządzanie projektami badawczymi systemów logistycznych w transporcie miejskim

W pracach nad planami rozwoju systemów transportu opracowuje się strategię, stanowiącą zapis świadomych wyborów komunikacyjnych społeczności regionu, zorientowanych na rozwiązanie głównych problemów transportowych i utrzymanie danego obszaru na ścieżce trwałego i zrównoważonego rozwoju oraz podnoszenie jego konkurencyjności. Termin zrównoważony rozwój został zaprezentowany w 1987 roku (w Raporcie Światowej Komisji Środowiska i Rozwoju Nasza wspólna przyszłość).

Subskrybuj to źródło RSS