Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Jakie pułapki mogą czekać na przewoźników w umowach?

W branży tak dynamicznej jak sektor TSL nietrudno o nieuwagę w czytaniu umów. Niedbalstwo może być brzemienne w skutkach, jeśli zleceniodawca wykaże się dużą „kreatywnością” w zakresie kar umownych. Ekspert TC Kancelarii Prawnej - Maurycy Kieruj - podpowiada, o czym pamiętać, by nie wpaść w pułapkę kar umownych i uniknąć dochodzenia swoich praw przed sądem.

Jak bezpiecznie dostarczyć drogą morską sake z Japonii do Europy? 

W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego LCL. Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie albo utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań. Jak można bezpiecznie zorganizować dostawy LCL dla branży beverage? Przykładem mogą być dostawy sake z Japonii do Europy, organizowane przez Hillebrand Gori, operatora logistycznego dla branży beverage.

Nowe technologie a redukcja kosztów floty

Z badań Webfleet, przeprowadzonych w 2021 roku, wśród europejskich firm posiadających floty wynika, że 74 proc. wdrożyło w tym czasie nowe narzędzia cyfrowe. Okazało się, że najpopularniejsze nowe technologie to rozwiązania digitalizujące dokumentację oraz aplikacje mobilne. Obecnie w związku z kryzysem paliwowym oraz wzrostem kosztów pracy, czy operacji flotowych widzimy, że firmy szukają narzędzi, które w szybki sposób przyczynią się do generowania oszczędności. Czy telematyka i nowe technologie mogą im w tym pomóc?

Transport elementów wyposażenia wnętrz bez uszkodzeń

Obite, porysowane lub połamane części mebli przy transporcie to jeden z najgorszych scenariuszy nie tylko dla klientów, ale i dla producentów wyposażenia. Niektóre zniszczenia mogą sprawić, że dany element staje niezdatny do użytku, a jego wymiana wiąże się z dodatkowymi kosztami i długim czasem oczekiwania. Aby uniknąć tego typu sytuacji, warto postawić na rozwiązania, które doskonale sprawdzą się przy zabezpieczeniu produktów na etapie produkcyjnym, jak i podczas przewozu. O tym, jak zabezpieczyć je przed transportem opowiada Piotr Jakubczyk, Kierownik Sprzedaży DIY & OEM w firmie Thermaflex.

Kurs na wózek widłowy - wymagania, ceny, zagadnienia 2023

Wózki jezdniowe podnośnikowe spotkać można obecnie prawie w każdym większym magazynie czy też przedsiębiorstwie, które w jakikolwiek sposób zajmuje się składowaniem towarów i wydawaniem zamówień. Obsługa tego typu urządzeń wymaga posiadania uprawnień operatorskich, a aby je zdobyć konieczne jest ukończenie kursu na wózki widłowe. Jak przebiega taki kurs? Kto może się na niego zapisać i jaki jest koszt szkolenia w 2023 roku? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Licencja transportowa – czym jest i ile kosztuje?

Licencja na transport jest jednym z podstawowych dokumentów, jakie powinny się znaleźć w teczce przewoźnika zajmującego się transportem drogowym. Jak wyrobić taką licencję, kto musi bezwzględnie ją posiadać, jakie dokumenty trzeba zgromadzić i przede wszystkim – ile kosztuje licencja transportowa? Odpowiedzi znajdziesz w dzisiejszym wpisie.

Logistyka kontraktowa odpowiedzią na magazynową lukę podażową

W Polsce mamy ograniczoną dostępność wolnych magazynów do wynajęcia, stawki najmu poszybowały w górę, podobnie jak koszty budowy. Czas oczekiwania na nowy obiekt dystrybucyjny czy elementy jego wyposażenia znacznie się wydłużyły. Jeśli dodamy do tego rosnące ceny energii i gazu, wysoką inflację, niepewną sytuację geopolityczną czy brak ludzi do pracy, rozwiązaniem dla firm, które chcą się rozwijać i potrzebują powierzchni magazynowej, staje się logistyka kontraktowa.

Zrównoważona transformacja spedycji morskiej

Wprowadzenie zrównoważonego paliwa żeglugowego jest potężnym narzędziem pomagającym firmom zmniejszyć emisje z transportu drogą morską. Aby przyczynić się do realizacji celów klimatycznych firmy Grundfos i innych pionierów zrównoważonego transportu, firma GEODIS nawiązała współpracę z GoodShipping w celu zaoferowania usług wprowadzania zrównoważonego paliwa. Odnosi się to do angażowania się w projekty dekarbonizacji w ramach łańcucha wartości. Różni się to od kompensacji, która zwykle redukuje emisję dwutlenku węgla poza łańcuchem wartości przedsiębiorstwa – wprowadzanie zrównoważonego paliwa żeglugowego rozwiązuje ten problem u jego podstaw, powstrzymując produkcję dodatkowych emisji.

Subskrybuj to źródło RSS