Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Rzeczne przewozy ładunkowe jako element jednolitego procesu politransportowego Polski

Zachodzące zmiany w charakterze stosunków ekonomicznych w warunkach globalizacji ekonomiki światowej w ciągu ostatnich dziesięcioleci przedstawiły nowe wymagania wobec organizacji i zarządzania procesami transportowymi. W modelach wyboru rodzaju korytarza multimodalnego generalnymi kryteriami są minimum czasu i minimum ceny dostawy jednostki ładunku. Obecnie istnieją rozwinięte metody i technologie organizacji przewozów ładunkowych poszczególnymi rodzajami transportu lub ich połączeniami [4,5].

Modelowanie emisji gazów spalinowych w transporcie morskim

Streszczenie: Dla określenia udziału jednostek pływających w całkowitym zanieczyszczeniu środowiska oraz przeciwdziałania szkodliwym wpływom związków toksycznych w spalinach silników okrętowych konieczna jest znajomość wartości emisji tych związków z poszczególnych jednostek. Jest to możliwe po określeniu parametrów ruchu jednostki, wartości stężeń poszczególnych związków dla tych parametrów oraz warunków hydrometeorologicznych. W opracowaniu przedstawiono warunki dotyczące modelowania emisji gazów spalinowych z silników głównych jednostek pływających oraz możliwość wykorzystania do ich budowy metody Monte Carlo.

Wybrane prognozy rozwoju sektora zarobkowego transportu samochodowego ładunków w polsce

Streszczenie: Prognozy struktury i popytu na zarobkowy transport samochodowy ładunków w Polsce zaprezentowane w artykule sporządzone zostały przez autorów na podstawie szeregu zjawisk społeczno-gospodarczych, które mają istotny wpływ na rozwój pracy przewozowej, m.in. zmiany w strukturze wytwarzania PKB czy czynniki, które stanowią o obecnym kształcie gospodarki, zarówno poprzez stymulację, jak i hamowanie jej rozwoju. W większości opracowań prognostycznych szacunkowe trendy w zakresie zarobkowego transportu samochodowego ładunków zakładają, że transport ten będzie zwiększać swój udział w rynku przewozów.

Modele szacowania kosztu cyklu śycia: przegląd

W artykule skupiono się na problematyce szacowania kosztu w całym cyklu życia produktu. Na podstawie informacji dostępnych w krajowej i zagranicznej literaturze scharakteryzowano istniejące modele kosztu cyklu życia oraz wskazano obszary ich zastosowania. Zaproponowano klika kryteriów klasyfikacji tych modeli oraz wykazano istotność przeprowadzania analizy i oceny nakładów metodą szacowania kosztu cyklu życia.

Czynnik ryzyka w relacjach partnerskich w sektorze usług transportowych

W referacie wskazano na kluczowe obszary ryzyka w procesie projektowania i zarządzania relacjami kooperacyjnymi pomiędzy operatorami TSL i firmami transportowymi. Zwrócono także uwagę na to, że w procesie zarządzania związkiem partnerskim, opartym w obszarze transportu głównie na outsourcingu, często występują szczególnie krytyczne fazy, które - gdy są realizowane niewłaściwie - narażają kooperantów na niewspółmierne ryzyko i stanowią zagrożenie nie tylko dla powodzenia partnerstwa, ale również dla możliwości funkcjonowania firmy w ogóle. Inna teza postawiona w referacie sprowadza się do twierdzenia, że ocena ryzyka przedsięwzięcia dotyczącego kooperacji w obszarze transportu pomiędzy przedsiębiorstwami musi być uwzględnianie na etapie konstruowania umowy, na której opierają się relacje partnerskie.

Kierunki rozwoju transportu miejskiego w tczewie

W artykule przeprowadzono analizę układu komunikacyjnego miasta, wykorzystywanego taboru w transporcie miejskim w Tczewie, ofertę przewozową i taryfową oraz przychodowość poszczególnych linii. Na tej podstawie określono kierunki rozwoju transportu miejskiego w tych wszystkich zakresach.
Subskrybuj to źródło RSS