Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Wybrane metody identyfikacji pojazdów w systemie telematyki transportu

Streszczenie: W pracy przedstawiono pokrótce podstawowe metody identyfikacji pojazdów samochodowych. Dokonano wyboru metody i opracowano koncepcję zastosowania tej metody do stworzenia systemu Automatycznej Identyfikacji, Zarządzania i Sterowania Parkingami (nazwanego w skrócie AIZiSP). Szczególną uwagę poświęcono wizyjnej metodzie wykrywania i rozpoznawania numerów na tablicach rejestracyjnych samochodów. Mówiąc najogólniej, metodzie polegającej na komputerowej analizie obrazów uzyskanych z kamer przez systemy wizyjne. Na bazie tej metody opisano parkingi zarządzane i sterowane automatycznie.

Ochrona antykradzieżowa sieci trakcyjnej

W artykule przedstawiono analizę kradzieży elementów sieci trakcyjnej na terenie katowickiego Zakładu Linii Kolejowych PLK S.A. oraz założenia do opracowywanego systemu ochrony antykradzieżowej. Problem kradzieży jest bardzo ważnym zagadnieniem związanym z bezpieczeństwem transportu kolejowego. Jest to również istotny problem ekonomiczny, ponieważ koszty odtworzenia skradzionej sieci są bardzo duże. Poza tym, zarządca infrastruktury ponosi koszty związane z odszkodowaniami za opóźnienia w ruchu pociągów.

Odporność systemu zasilania elektrycznego opartego na ogniwie paliwowym pem na dynamiczne zmiany obciążenia

Coraz częściej w różnego rodzaju środkach transportu stosuje się napęd elektryczny oparty o niekonwencjonalne źródła energii. Jednym z przykładów takich źródeł jest ogniwo paliwowe typu PEM. Jako przeciwwagę dla bezsprzecznych zalet tego typu ogniw często podaje się, że nie są one zdolne przyjmować dużych zmian obciążenia.

Logistic base for wind farm build at sea

In Poland wind electric turbines farm building on the sea is planned. It will be probably located on Lawica Slupska. Clean electric energy producing created lots of problems for marine environment and maritime users. In the paper some of logistics problems created by wind farm during building, exploitation and removal will be focused.

Optymalizacja transportu ładunków niebezpiecznych

W artykule zaproponowano model matematyczny problemu optymalizacji transportu ładunków niebezpiecznych. Decyzje o przepływie niebezpiecznych ładunków, uruchomieniu zakładów (miejsc przetwarzania i utylizowania odpadów) oraz składowisk odpadów zależą od miejsc, w których są one generowane, topologii ich możliwego transportu oraz technicznych możliwości ich dalszego zagospodarowania.

Wybrane aspekty wyznaczania planów przewozów dla klientów w obszarach miejskich przy ograniczonych zasobach czasowych

Ze względu na znaczną złożoność problemu w artykule przedstawiono wybrane elementy opracowywanej metody VRPC oraz wyniki dotychczasowych analiz. Opisano próbę opracowania metody pozwalającej na sprawne wyznaczanie planów przewozów w obszarach miejskich w sposób dynamiczny, która przyczyni się do efektywniejszego zarządzania pojazdami w aglomeracjach miejskich. Artykuł zawiera teoretyczne analizy problem oraz wyniki zrealizowanych badań.

Wybrane problemy bezpieczeństwa w ruchu drogowym związane z transportem ładunków niebezpiecznych

W pracy przeanalizowano zagadnienia związane z przewozem ładunków niebezpiecznych na obszarze Polski ze szczególnym uwzględnieniem Mazowsza i aglomeracji warszawskiej. Pokazano przy tym, jak dostępne powszechnie systemy satelitarne mogą minimalizować powstawanie wypadków oraz zapewnić sprawniejsze informowanie o zdarzeniu odpowiednie służby ratownicze.
Subskrybuj to źródło RSS