Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Possibilities of 2-phase electronic converters for electric vehicle drives

The paper deals with power electronic two-phase propulsion system with IM/SMPM motors for electric vehicle drives applications. The proposed system consists of two-stage converter comprises: resonant LLC converter with AC output, two-phase matrix converter commutated by HF AC input voltage, and two-phase induction/synchronous motors. Such a system with AC interlink, in comparison with currently used conventional system configurations features a good efficiency of electronic converters (due to soft switching of both converters) and also good torque-speed characteristics of two-phase AC motors. Results of simulation compared to experimental verification carried-out ones are in good accordance between them.

Wpływ meteorologicznej osłony lotnictwa cywilnego na bezpieczeństwo lotów w polskiej przestrzeni powietrznej

W opracowaniu poruszono zagadnienia dotyczące wpływu meteorologicznej osłony lotnictwa cywilnego na bezpieczeństwo lotów w polskiej przestrzeni powietrznej. Analizie poddano aspekty prawne i ekonomiczne oraz strukturę organizacyjną meteorologicznej osłony lotnictwa cywilnego. Przedstawiono poszczególne komórki organizacyjne świadczące usługi meteorologiczne dla lotnictwa wraz z najważniejszymi produktami meteorologicznymi niezbędnymi dla zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi powietrznej. W końcowej części opracowania zwrócono uwagę na potrzebę i zasady funkcjonowania współpracy międzynarodowej w obszarze meteorologicznej osłony lotnictwa cywilnego.

Sztywność prętów i układów prętowych

W pracy przedstawiono analizę sztywności prętów i prostych konstrukcji prętowych. Sztywności wyznaczano w sposób ścisły, analitycznie. Analizowano przykłady pojedynczego pręta o różnych warunkach brzegowych, z uwzględnieniem imperfekcji, geometrii pręta i imperfekcji przyłożonego obciążenia, dla obciążeń w zakresie sprężystym. Analizowano sztywność ramy portalowej, której pionowe pręty zamocowane są na sztywno. Z przeprowadzonej analizy wynika, że sztywność konstrukcji jest wielkością zmienną i maleje w procesie jej obciążania. Najmniejszą sztywność, do której zmierza asymptotycznie, osiąga dla obciążenia zbliżonego do krytycznego.

System monitorowania decyzyjnego stanu obiektów technicznych

Praca poświęcona przedstawieniu informatycznego systemu monitorowania decyzyjnego obiektów. Opracowana metoda relacyjnego monitorowania diagnostycznego oparta jest na pewnych modelach map kognitywnych. Pokazano realizację działania Systemu Monitorowania Decyzyjnego Stanu Obiektów Technicznych (SMDSOT) na przykładzie diagnozowania układu zasilania w paliwo pojazdów samochodowych.

Wpływ napięcia zasilającego i rodzaju źródła światła na parametry wiązki świetlnej projektorów samochodowych

Streszczenie: W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki pomiarów laboratoryjnych rozkładu luminancji ekranu fotometrycznego dla projektora elipsoidalnego, który pracował z 17 różnymi rodzajami źródeł światła typu H. Analizie poddany został także wpływ napięcia zasilającego na wartość i rozkład luminancji badanej powierzchni. Zaproponowano metodę pomiarową luminancyjną z wykorzystaniem analizatora obrazu typu CCD. Dokonano porównania jakości zastosowanych źródeł światła według kryteriów zaproponowanych przez autora.

Wykorzystanie oprogramowania rtklib do badania dokładności systemu egnos

Artykuł opisuje możliwości wykorzystania w lotnictwie oprogramowania służącego do opracowań i analiz danych GNSS - RTKLIB. Zaprezestowano budowę i zasady działania aplikacji oraz przedstawiono jej możliwości. Scharakteryzowano system EGNOS oraz jeden z jego serwisów - Safety-of-Life. Opisano również wyniki badań mających na celu wyznaczenie trajektorii lotu statku powietrznego przy wykorzystaniu systemu EGNOS oraz jednego z modułów oprogramowania - RTKPOST.

Modelowanie właściwości morskich za pomocą zmiennych lingwistycznych na etapie wstępnego projektowania statku

W artykule przedstawiono metodę modelowania właściwości morskich przedstawionych za pomocą zmiennych lingwistycznych. W artykule przeprowadzono przykładowe modelowanie zalewania pokładu kontenerowca. Funkcję aproksymującą zalewanie pokładu w postaci zmiennej lingwistycznej opracowano za pomocą sztucznych sieci neuronowych. Na tej podstawie opracowano zalecenia do projektowania wstępnego kontenerowców uwzględniające zalewania pokładu Powyższe zalecenie można stosować w szerokim zakresie kształtów i wymiarów tych statków.
Subskrybuj to źródło RSS