Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Symulacja stanów nieustalonych procesu hamowania w hamulcach pojazdów kołowych

W pracy szczegółowo omówiono budowę modelu MES i wyniki symulacji pracy hamulca pojazdu samochodowego. W przeprowadzonej analizie uwzględniono dynamiczny charakter pracy konstrukcji, sprzężenie termomechaniczne oraz zastosowano algorytmy generacji ciepła wynikające z pracy sił tarcia. Przedstawiono także typowe problemy występujące przy wykonywaniu tego typu symulacji.

środowisko testowe dla komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym

W artykule poruszono problem opracowania środowiska testowego dla komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym. Jedną z metod, która na to pozwala jest adaptacja systemu testów poddanego standaryzacji przez ETSI (ang. European Telecommunications Standards Institute). Standard ten wykorzystuje język TTCN-3 (ang. Testing and Test Control Notation) do opisu abstrakcyjnego systemu testów. Artykuł prezentuje architekturę systemu testów, jak również przykład wykorzystania języka TTCN-3 do testowania komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Pracownia manewrowania okrętem

Artykuł omawia zagadnienia budowy i wykorzystania prostego symulatora jednostek pływających, opartego na modelach redukcyjnych w warunkach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych. Poruszone zagadnienia przedstawiają wagę szkolenia kierowników jednostek pływających na podstawowym poziomie, z zachowaniem pełnego realizmu poprzez wierne odzwierciedlenie warunków pływania jednostek z napędem mechanicznym i żaglowym.

Opracowanie i realizacja projektu informatycznego z przedmiotu sieci komputerowe na przykładzie serwera lam

Artykuł przedstawia kroki podejmowane podczas opisywania i realizacji projektu, który studenci kierunku informatyka mogą wykonać na przedmiocie sieci komputerowe. Projekt jest praktyczną formą zastosowania wiedzy zdobytej podczas laboratorium. Autorka zauważa, że umiejscowienie wiedzy zdobywanej podczas laboratorium w konkretnej sytuacji i w konkretnym problemie pozwala lepiej zrozumieć i zapamiętać materiał.

Wyznaczanie warunków czasowych funkcjonowania algorytmów sterowania adaptacyjnego

Artykuł opisuje problematykę wyznaczania warunków czasowych dla algorytmów sterowania adaptacyjnego. Opisano w nim aktualny stan wiedzy w zakresie wyznaczania warunków czasowych. Opis został oparty na analizie ok. 300 projektów sygnalizacji świetlnych z terenu całej Polski. Następnie sklasyfikowano warunki czasowe najczęściej występujące w algorytmach sterowania. Opisano również praktyczną metodę wyznaczania wybranych warunków czasowych. Artykuł określa także kierunki dalszych badań w zakresie wyznaczania tych warunków.

Obróbka laserowa powłok molibdenowych nanoszonych obróbką elektroiskrową

W pracy zajęto się określeniem wpływu przetapiania laserowego na właściwości eksploatacyjne powłok nanoszonych elektroiskrowo. Ocenę właściwości eksploatacyjnych powłok przed i po naświetlaniu laserowym przeprowadzono na podstawie testów odporności na zużycie ścierne oraz przyczepności. Badania przeprowadzono wykorzystując Mo jako materiał powłokowy (anody) nakładane elektroiskrowo na próbki ze stali C (katody), a następnie przetapiane wiązką laserową. Do nanoszenia powłok elektroiskrowych użyto urządzenie produkcji bułgarskiej, model ELFA-541. Obróbkę laserową nałożonych powłok elektroiskrowych wykonano laserem Nd:YAG, model BLS 720.

Wpływ zasilania silnika perkins 1104c bioetanolem na przebieg procesu wtrysku i podstawowe parametry rozpylania

W referacie przedstawiono wyniki badań przebiegu procesu wtrysku i rozpylania paliwa na krople w silniku PERKINS-1104C pracującym wg zewnętrznej charakterystyki prędkościowej, zasilanego: bioetanolem oraz paliwem węglowodorowym, niskosiarkowym olejem napędowym EKODIESEL PLUS 50B. Pomiary wykonano na stanowisku hamownianym wyposażonym w system pomiarów wielkości szybkozmiennych. Wykazano, że rodzaj paliwa o różnych właściwościach fizykochemicznych ma istotny wpływ na proces wtrysku i rozpylania paliwa. Analiza eksperymentalnie sporządzonych wykresów ciśnienia paliwa w przewodzie wtryskowym i wzniosów iglicy wtryskiwacza umożliwia wyznaczenie: prędkości wypływu paliwa z rozpylacza oraz rozpad strugi paliwa na krople.

Problemy eksploatacji obiektów technicznych

W referacie przedstawiono problemy działania nowoczesnych systemu eksploatacji w powiązaniu nauką. Poruszono zagadnienia ekonomii, niezawodności eksploatacyjnej, badań diagnostycznych i ich organizacji, zbierania i przetwarzania danych oraz prawidłowego wnioskowania. Omówiono również zagadnienie potrzeby, konieczności i efektu prowadzenia badań eksploatacyjnych w aspekcie czynnika ludzkiego.
Subskrybuj to źródło RSS