Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Bazie programu inventor firmy autodesk

Obecne systemy elektromaszynowe wymagają precyzyjnego osiowania. Precyzyjne ich osiowanie rozwiązuje wiele problemów od strony mechanicznej i elektrycznej. Opisywane badania mają za zadanie ukazanie zagrożeń jakie ze sobą niesie niedokładne osiowanie wału pod kątem przyspieszonego zużycia poszczególnych elementów zespołu oraz wpływu wydzielania się nadmiernego ciepła mogącego stanowić zagrożenie pożarowe.

Google web toolkit jako przykład narzędzia do tworzenia wielofunkcyjnych aplikacji gis wykorzystujących technologie webowe

Systemy Informacji Geograficznej (GIS), to specjalistyczne systemy służące gromadzeniu, przetwarzaniu oraz prezentacji danych geograficznych. Wraz z rozwojem Internetu wyodrębnił się WEBGIS, czyli systemy GIS wykorzystujące technologie internetowe. Problemem twórców systemów WEBGIS jest prezentacja danych użytkownikowi. Czysty HTML jest niewystarczający, a aplikacje tworzone z wykorzystaniem popularnych technologii takich jak, JavaServer Faces są trudne w implementacji oraz nieefektywne w działaniu.

Właściwości systemów oświetleniowych na światłowodach

Propagacja światła wzdłuż optycznego światłowodu zależy od wielu czynników, wśród których dość duże znaczenie ma; kąt wejścia wiązki światła do rdzenia światłowodu, czystość materiału rdzenia i płaszcza oraz współczynnik wewnętrznego odbicia. Światłowody używane w technice oświetleniowej najczęściej są wykonane ze szkła kwarcowego lub PMMA. Sprawność i efektywność tych systemów jako całości zależna jest od: konstrukcji generatora, zastosowanego źródła światła, zespołu źródło światłakolimator, rodzaju materiału użytego na światłowód, długości światłowodu. O wyborze tego systemu do celów oświetleniowych powinny decydować wymogi środowiskowe oraz estetyczne.

Ekologiczne aspekty spalinowych pojazdów szynowych eksploatowanych na krajowych liniach kolejowych

Streszczenie: W referacie przedstawiono możliwości zastąpienia obecnie eksploatowanych lokomotyw spalinowych lokomotywami spalinowymi modernizowanymi lub innymi spalinowymi (np. zespołami spalinowymi) pojazdami szynowymi. Analizę tę przeprowadzono z uwzględnieniem: charakterystyk emisyjności lokomotyw pracujących w ruchu osobowym i towarowym, zestawienia ze sobą lokomotyw typowych z lokomotywami modernizowanymi, w których dokonano wymiany silnika, analizy zmian wskaźników ekologicznych lokomotywy pracującej w ruchu osobowym w porównaniu z trakcyjnymi pojazdami szynowymi, porównania emisyjności lokomotyw manewrowych i pojazdów specjalnych (maszyn do utrzymania i budowy torów oraz sieci trakcyjnej i pojazdów szynowo-drogowych).

Zastosowanie metody tripod do analizy wypadków statecznościowych na przykładzie wypadku

Artykuł przedstawia metodę TRIPOD jako jedną z możliwych metod służących do analizy wypadków statecznościowych statków morskich. Metoda pozwala na identyfikację zagrożeń i scenariuszy wypadków statecznościowych. Scenariuszem jest tu sekwencja zdarzeń prowadzących do danego wypadku. Zidentyfikowanie możliwych zagrożeń stateczności danego typu statków oraz możliwych scenariuszy potencjalnych wypadków jest pierwszym zadaniem analizy ryzyka w odniesieniu do stateczności statku. Artykuł opisuje wypadek utraty stateczności promu Jan Heweluisz w porcie Ystad. Przebieg wypadku opisano przez przytoczenie podstawowych zdarzeń do niego prowadzących. Przedstawiono też diagram scenariusza składający się z bloków charakterystycznych dla metody TRIPOD oraz specyfikację tzw. barier.

Wybrane zagadnienia laserowego teksturowania powierzchni

W opracowaniu przedstawiono wybrane aspekty związane z technologią laserowego kształtowania tekstury powierzchniowej elementów z SiC współpracujących ślizgowo. W części opisowej analizowano cechy wiązki laserowej istotne z punktu widzenia wytwarzania tekstury. W części badawczej przedstawiono wyniki eksperymentów technologicznych. Rezultatem pracy są wytyczne do technologii teksturowania przy wykorzystaniu lasera Nd:YAG.

Analiza zachowań kierujących pojazdami w stanach nasycenia ruchem na wlotach skrzyżowań z sygnalizacją świetlną

W artykule przedstawiono wpływ przeciążeń ruchowych na zachowania kierujących pojazdami oraz bezpieczeństwo ruchu. Wyniki analiz bazują na badaniach empirycznych wykonanych w latach 2007 ÷ 2009 na pasach z relacją na wprost na 11 skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną zlokalizowanych w Krakowie. Analiza zachowań kierujących przeprowadzona została oddzielnie dla sygnału czerwonego z żółtym, sygnału zielonego oraz sygnału żółtego i początkowego fragmentu sygnału czerwonego. Ukazano wpływ warunków pogodowych na zachowania kierujących pojazdami oraz opisano reakcje kierujących na zapalenie się sygnału żółtego oraz czerwonego. W końcowej części artykułu zapisano wnioski wynikające z analiz wpływu tych zachowań na bezpieczeństwo ruchu.
Subskrybuj to źródło RSS