Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań hamownianych silnika

PERKINS 1100 zasilanego ekologicznym paliwem węglowodorowym, estrem FAME oraz porównawczo mieszaninami (v/v) paliwa węglowodorowo i roślinnego z alkoholem etylowym. Zastosowanie alkoholu etylowego powodowało zmiany różnych właściwości fizykochemicznych badanych paliw. Spełnianie coraz bardziej rygorystycznych norm w emisji składników toksycznych spalin zmusza użytkownika silników spalinowych o ZS do posiadania szybkich i precyzyjnych metod oceny jego stanu technicznego, a szczególnie stanu technicznego aparatury wtryskowej.

Analiza układów antropotechnicznych w wnętrzu samochodu osobowego w środowisku programu catia

W oprogramowaniu CATIA, po wcześniejszym zamodelowaniu środowiska badanego, istnieje możliwość poddania analizie ergonomii pracy podstawowych czynności obsługowych kierowcy samochodu osobowego. Na potrzeby badania stworzono manekina obu płci oraz zamodelowano propozycje wnętrza kabiny samochodu osobowego. Do eksperymentu przyjęto trzy postawy kierowcy, bez których nie można byłoby prowadzić pojazdu. Otrzymane wyniki umożliwiają w prosty sposób sprawdzić, czy propozycja rozmieszczenia elementów obsługowych jest komfortowa dla użytkownika pojazdu. W artykule ukazano, które wymiary kabiny samochodu muszą ulec zmianie, a po ich zmianach, jak procentowo poprawia się komfort kierowcy.

Badania w locie zmodernizowanych śmigłowców

Na przestrzeni lat ukształtowały się zasadnicze kierunki zainteresowań i działalności Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, pozwalające realizować jego misję w Siłach Zbrojnych RP. Wieloletnia specjalizacja zespołów umożliwiła podejmowanie tematów badawczych, które niewątpliwie wspomagały i nadal wspomagają polskie lotnictwo oraz gospodarkę narodową.

Aplikacja wspomagająca proces bezpiecznego pływania w warunkach zagrożenia podwodnego

Referat przedstawia opis i możliwości programu komputerowego wspierającego proces bezpiecznego pływania jednostki nawodnej w warunkach zagrożenia oddziaływaniem uzbrojenia broni podwodnej. Potwierdzona, wysoka skuteczność uzbrojenia torpedowego przeznaczonego do zwalczania nawodnych jednostek pływających, wymaga znajomości i zastosowania odpowiednich działań ze strony zagrożonej jednostki w celu obniżenia prawdopodobieństwa rażenia.

Okrętowy turbinowy silnik spalinowy lm 2500 jako obiekt badań eksploatacyjnych w stanach ustalonych

Dążenia do zwiększenia efektywności eksploatacji wszelkiego typu silników wymuszają poszukiwania nieokreślonych dotychczas bądź doskonalenia istniejących sposobów utrzymania najbardziej ekonomicznej ich pracy. W związku z powyższym przeprowadzone zostały badania, których celem było zidentyfikowanie okrętowego systemu kontrolnopomiarowego silnika LM 2500, utworzenie bazy danych parametrów charakteryzujących jego pracę oraz opracowanie charakterystyk eksploatacyjnych silnika dla potrzeb diagnozowania. Wyniki tych badań pozwolą na opracowanie metody wnioskowania diagnostycznego o stanie technicznym silnika na podstawie pomiaru parametrów eksploatacyjnych.
Subskrybuj to źródło RSS