Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Implementation of generalized viscoelastic material model in abaqus code

An accurate description of behavior of bituminous mixes is necessary to adequately predict and evaluate the time dependent characteristics and the evolution of pavement distress. The generalized Maxwell model, currently considered to be one of the most suitable to characterize mechanical behavior of viscoelastic materials and widely used in many commercial FEM codes, is presented. A Prony series expansion implemented in ABAQUS code, is used to express the material’s behavior. The theoretical background of the model is briefly discussed. Finally, the model was efficiently used for numerical simulation of stress relaxation experiment.

Zmiany parametrów napięcia zasilającego stalownię podczas wytopu w piecu łukowym

Przedstawiono zarejestrowane przebiegi parametrów napięcia zasilającego w sieci zasilającej stalownię, podczas jednego z wytopów prowadzonych w piecu łukowym. Przeanalizowano wpływ warunków zasilania stalowni na wielkość zaburzeń powodowanych przez pracujący piec, jak również określono stopień wzrostu zaburzeń przy dołączaniu kolejnych urządzeń łukowych.

Wprowadzenie systemu RIS czyli zharmonizowanych usług informacji rzecznej zmierza-

jące do zwiększenia wydajności transportu wodnego śródlądowego wymaga zastosowania skutecznych technologii zarządzania ruchem statków. Wykorzystanie rozwiniętych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, systemów łączności, przetwarzania i transmisji danych oraz ich archiwizowania musi być skuteczne, zatem oparte na prostych systemach. Wskazanym byłoby wykorzystanie już istniejących i sprawdzonych w działaniu, powszechnie stosowanych metod i systemów co zapewniłoby niezawodność proponowanych rozwiązań.

Badanie kompasu gps w warunkach rzeczywistych

W artykule przedstawiono wyniki badań wskazań kompasu satelitarnego w stosunku do żyrokompasu przeprowadzonych na statku „Horyzont II”. Badania prowadzono podczas cyrkulacji statku przy różnych wychyleniach steru i gdy statek utrzymywał stały kurs.

Koncepcja obliczeń ziarnistych przy realizacji inteligentnego systemu interaktywnego

Artykuł jest wprowadzeniem do koncepcji obliczeń ziarnistych. Omówiono w nim fundamentalne pojęcia związane z ziarnami informacji. Przedstawiono również ogólny schemat koncepcji, który posłużył to do implementacji inteligentnego systemu interaktywnego. System w całości bazuje na koncepcji obliczeń z wykorzystaniem ziaren informacji, przez co stanowi praktyczny przykład jej zastosowania w inteligentnych systemach technicznych, ekonomicznych i innych.

Sposoby realizacji transmisji otwartej w systemach sterowania ruchem kolejowym

W artykule przedstawiono uwarunkowania związane z wdrożeniem systemów transmisji otwartej w wybranych systemach sterowania ruchem kolejowym. Obowiązująca w UE norma PN-EN50159-2 dopuszcza możliwość stosowania bezprzewodowych standardów transmisji pod warunkiem, że zapewniony jest ten sam poziom funkcjonalności i bezpieczeństwa, co w dotychczasowych realizacjach wykorzystujących transmisję kablową. W pracy omówiono sposoby realizacji bezpiecznej transmisji opartej na zaleceniach wspomnianej normy oraz przykłady realizacji takiej transmisji na potrzeby kolejnictwa polskiego.

Automatyczne wykrywanie ech pochodzących od oznakowania radarowego i obiektów strefy przybrzeżnej na wskaźniku radaru nawigacyjnego

W artykule przedstawiono metody wykrywania ech pochodzących od obiektów charakterystycznych na obrazie radarowym. Pierwsza metoda opiera się o obrazy radarowe przetworzone do postaci inwariantnej. Kolejna to wykrywanie tych ech z reprezentacji rastrowej obrazu. Całość wykonuje się w celu zautomatyzowania procesu wyznaczania pozycji obserwowanej w nawigacji radarowej.
Subskrybuj to źródło RSS