Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

Nowa technologia śledzenia palet CHEP zwiększa efektywność łańcucha dostaw

Inteligentne urządzenia zainstalowane na paletach firmy CHEP zapewniają lepszą widoczność, kontrolę i bezpieczeństwo, jednocześnie zapobiegając „gubieniu” nośników. CHEP, firma oferująca rozwiązania dla łańcucha dostaw i lider w dziedzinie poolingu we współpracy z BXB Digital, również należącą do grupy Brambles, opracowała cyfrowe rozwiązania oparte na „Internecie rzeczy”, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej łańcuchów dostaw u klientów.

DACHSER DIY Logistics wspiera zarządzanie całym procesem logistycznym

Wielozadaniowość i elastyczność to obszary, które zyskały na znaczeniu w dobie pandemii COVID-19, szczególnie w kontekście postępującej cyfryzacji kanałów komunikacji i procesów zakupowych. Dlatego DACHSER DIY Logistics oferuje kompleksowe wsparcie logistyczne, by pomóc klientom z branży remontowo-budowlanej w cyfrowej transformacji i tworzeniu nowych modeli biznesowych.

BTS dla DPD Polska od PROPCO

DPD Polska Sp. z o.o. sfinalizował transakcję dotyczącą realizacji nowej nieruchomości z PROPCO, deweloperem skoncentrowanym na małych obiektach magazynowych. Obiekt typu BTS (Build To Suit) powstanie w Bolesławcu i dostarczy łącznie 2.500 mkw. nowoczesnej powierzchni typu cross-dock. Jest to pierwszy projekt realizowany dla DPD Polska w ramach programu deweloperskiego regionalnych małoformatowych obiektów logistyki ostatniej mili. Budowa obiektu już się rozpoczęła, natomiast przekazanie powierzchni do użytkowania najemcy przewidziano w na przełomie 2022/2023 roku.

Nowe naczepy z grupy Heisterkamp w Trucksters

Hiszpański startup Trucksters, operator transportu technologicznego opartego na przekaźnikach samochodowych, zawarł umowę z Grupą Heisterkamp na włączenie do swojej floty 10 nowych, najnowocześniejszych naczep niemieckiego producenta Kässbohrer (model K.SBT). Jednostki te są wyposażone w najnowsze elementy bezpieczeństwa czynnego, takie jak najnowocześniejsze systemy oświetlenia i reflektory w pełni LED, a także w solidną konstrukcję, dużą ładowność wnętrza, telematykę, najwyższej klasy podzespoły, takie jak osie BPW i elektronika WABCO. Ponadto wszystkie naczepy, wyposażone w GPS, mają nowe asymetryczne napisy z logo Trucksters.

Grupa Inter Cars SA wynajmuje ponad 20 000 m kw. w Panattoni Park Sosnowiec I

ILS Sp. z o.o. - operator logistyczny Grupy Inter Cars SA - dwukrotnie wybrał Panattoni Park Sosnowiec I w ostatnich trzech miesiącach. Przedsiębiorstwo wynajęło ponad 22 000 m kw., a współpraca z deweloperem jest istotnym wsparciem błyskawicznego rozwoju grupy. Nowa inwestycja stanie się obiektem buforowym dla istniejącego w regionie magazynu głównego ILS Sp. z o.o . W tej lokalizacji Panattoni dostarczyło ponad 360 000 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowo – logistycznej oraz dwa projekty w formule BTS, o łącznej powierzchni ponad 130 000 m kw.

GXO rozszerza działalność na największym rynku logistycznym w Europie

GXO Logistics, Inc., operator logistyki kontraktowej ogłosił dzisiaj strategiczną decyzję znacznego zwiększenia swojego udziału w rynku logistyki magazynowej w Niemczech w ciągu najbliższych pięciu lat. Niemiecki rynek logistyki kontraktowej jest szacowany na 20 mld dolarów rocznego obrotu i ma rosnąć w tempie prawie 3,5% do 2023 roku, co stanowi wyjątkową okazję do rozwoju dla GXO.

GTV wynajmuje ponad 32 000 m kw. w MLP Pruszków II

Firma GTV - międzynarodowy dystrybutor akcesoriów meblowych i oświetlenia LED podpisał umowę na wynajęcie 32 000 m2 powierzchni w centrum logistycznym MLP Pruszków II. Obecnie spółka korzysta już z 20 300 tys. m2 powierzchni. Przekazanie najemcy nowego budynku planowane jest w kwietniu przyszłego roku. W transakcji pośredniczyła firma doradcza AXI IMMO.

Polscy przewoźnicy stawiają na rozwój mimo wysokich cen

Z danych CEPIK wynika, że w Polsce do końca maja 2022 roku zarejestrowano o blisko 13 tys. mniej pojazdów ciężarowych (60 568) niż w analogicznym okresie w 2021 roku (73 514), jednak nie ma to nic wspólnego ze spadkiem zainteresowania rozwojem floty. Nowe modele są wykupywane natychmiastowo, a czas oczekiwania na nowy pojazd zazwyczaj się przedłuża. Zdaniem Tomasza Czyża, Eksperta Technologicznego branży TSL, Grupa Inelo, transport cały czas się rozwija, także technologicznie, co przekłada się na duże zapotrzebowanie na nowe pojazdy, których ceny sięgają nawet do 100 tys. euro za pojazd, podczas gdy jeszcze kilka lat temu można było kupić nową ciężarówkę w granicach 70 tys. euro. Warto zaznaczyć, że mowa tutaj o flocie w wersji bazowej. Za ciężarówki, które są lepiej wyposażone w systemy elektroniczne zdecydowanie trzeba zapłacić więcej. Mimo wszystko, wysokie ceny nie odstraszają polskiego transportu od inwestowania w rozbudowę floty i wyposażenie jej w systemy telematyczne ze względu na ograniczoną podaż i duży popyt.

Subskrybuj to źródło RSS